2.113 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

HD shovelhead Vs Yamaha vmax 1200 HD shovelhead Vs Yamaha vmax 1200

Hey MC galleri venner , hvilken af disse to maskiner ville i vælge til langtur ? Langtur taler jeg Spanien , HD er en shovelhead fra 74 med 4 gear skulle være 100 % iorden , eller Yamaha vmax 1200 årgang 86 motor og gearkasse 100% iorden .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HD shovelhead Vs Yamaha vmax 1200
  • Vagn
    Vagn Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 123
    #1   14. dec 2018 En hd er kun 100% i orden når den står stille.
    Jeg ville tage vmax...

• #3   14. dec 2018 Helt sikkert Vmax da du gerne skulle helt der ned smiley havde det været en nyer hd havde jeg taget den smiley

• #5   14. dec 2018 Tror ikke shovelhead'en vil holde hele turen. jeg er mest til Harley, men skulle jeg selv køre så langt. Havde jeg valgt vmax'en..

• #6   14. dec 2018 Hvis en shovel er i god stand, er den jo nærmest lavet til lange ture, det et V maxen vist ikke! God tur smiley

• #7   14. dec 2018 Leon hvis du selv har skruet cyklen igennem,ved du også om det er den du tør tage turen på,ja komfort vil være ret godt,og en livline hvis det skulle gå galt.

profilbillede
  • #9   14. dec 2018 tjaa.. Hvis du Shovel ikke er blevet dræbt at 400 andre tidligere ejere som også skulle ha holdt fingerne væk fra de Yamaha knallerter de ødelage som teenagere, ja så kan din Shovel godt dimse til Syden .. VMAX´en er måske et mere sikkert kort, men jeg havde sgu taget Harley´en .. Hvis man er bange af natur, så køb en Golf Diesel smiley

• #10   14. dec 2018 Jeg har desværre ikke selv skruet på motor på HD , ved at den kun skulle have kørt 41000 km men er i tvivl om det kan passe , oliepumpen er nyrenoveret samme er karburator og den har elektronisk tænding , det hvad jeg ved med sikkerhed , gearkassen driller lidt mellem 1 og 2 gear , den er uden oliekøler så det nok derfor jeg tvivler på den , har også hørt den ikke skulle kunne klare at køre mere end max 100 kmt også tænker jeg så er der fanme langt da ??

• #11   14. dec 2018 Tag en bus, det vil være det bedste for dig smiley

• #12   14. dec 2018 Ok.. yamaha’en lyder som det bedre bud...
    På med en vindskærm og afsted med dig.. ud og oplev..!

• #13   14. dec 2018 Absolut ingen af de nævnte... De er begge bedst egnede til en tur til is kiosken..
    Langtur skal medmindre man er dygtig mekanikker og elsker at skrue, foregå på noget stabilt (og så almindeligt at det i tilfælde af uheld kan få hjælp overalt)... Og efter 200km vil man ønske man havde valgt noget som er behageligt at køre langt på.

• #14   15. dec 2018 Uanset hvad, hvis din gearkasse driller, skal du ha den lavet, om du vil til syden eller ned i kiosken .. smiley .. Det er så dejligt med din HD gearkasse, da den lige er til at afmontere, og meget simpel at renovere .. .. Jeg ville nok lave begge cykler så de virkede 110% før jewg ville overveje at køre ret meget længere end ud af min indkørsel smiley

• #15   15. dec 2018 Harleyén er du 110% sikker på springer i luften inden du er hjemme igen. Yamahaén er ganske stabil, men er jo ved at have alderen imod sig. Sikkert ingen der kender hele dens livshistorie.
    God tur

• #16   15. dec 2018 Jeg ville vælge maxen du skriver jo at gearene allerede driller mellem 1-2 , det må næsten kun gå galt inden du er ude af dk.

• #17   16. dec 2018 Langtur på en Vmax? Bliver det ikke en pain in the ass, når man konstant, skal fylde benzin på?

• #19   17. dec 2018 Med al respekt - hvis du spørger og er i tvivl med en shovelhead der allerede har problemer skal du nok ikke vælge nogen af cyklerne...

https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/425851-langtur_paa_hd_shovelhead_1200_4_trins_

• #20   18. dec 2018 Jeg er forbavset over de mange negative holdninger til Harley Davidson!
    De fleste tror at den "dør" på motorvejen, men hvorfor nu det?
    En Harley er "over engineered" og derfor er den bl.a. (alt for) tung, men motoren er lavt belastet, og temmelig traditionel - baseret på årtiers erfaringer!

Grunden til det dårlige rygte er, at en masse uvidende ejere prøver på at tune motoren, med en masse tilkøbs bolt-on sager...
    F.eks. uoriginale udstødninger, hvor der bliver skidt på omdysning af karburatorer eller indsprøjtninger - med hul i stemplet og brændte ventiler som resultat!!

Selv har jeg en yderst velfungerende 1000cc "Ironhead" Sportster, som bare kører og kører, FORDI DEN ER I ORDEN, og ikke er pillet ved af en tidligere idiot...

Her i foråret kørte jeg bl.a. til (Øst)Tyskland og til Polen, via Rostock - og de første 450 kilometer foregik på kedelige motorveje, med en marchastighed på rimelige 125 Kmt.
    Hele den samlede tur blev på 3100 kilometer, UDEN at cyklen "døde" - derfor, frisk mod.

Motoren kørte som urværk, og de 65 Hk. var rigelige til cyklen, med kun én person ombord - tændrør var tørre og lysebrune, og dyret gik ca. 20 kilomer pr. liter 95

Konklusion: En velholdt og i orden Harley har flere 100 tusinde kilometer i motoren!!

• #21   19. dec 2018 Lars H .. fine ord smiley .. Masser af snak er tom snak .. ! . Rigtig mange af de HD´er som folk siger er noget/kan ikke holde lort er gamle motorcykler. Gamle cykler som har været igennem mange hænder og hver gang de er har fået en "reno" er de blevet lavet ½ færdigt .. Om det er en Harley eller noget andet så ville jeg nok ikke køre meget mere end til Bageren uden at jeg viste at hele MC´en var 110% i orden. Jeg laver motore hver dag, og det er vel ca 50% af alle som er defekte pga. den tidligere mekanikker ikke har lavet tingene helt færdige. Enten pga fusk, uvidenhed eller kunden som ikke ville bruge pengene eller tiden på at få lavet tingene som de skal .. Har en motor hos mig lige nu som skulle være 110% iorden til en crosser lavet af et tuningsfirma .. Man vil vel mene at et tuningsfirma er et trim bedre end et normalt værksted .. burde man mene !! .. det var ihvert fald betalt 15000kr for arbejdet .. Man havde samlet den med gamle greakasse lejer, ødelagt nikasil, i en cylinder det var så slidt at den var færdig får 5 år siden. Den nye kobling der var betalt for var .. !?!? guder må vide hvor den er ?. Motor skjoldet var revnet, der var en grov helicoil i bundproppen, så aldrig kunne blive tæt, osv osv .. Har selv en Shovel, som skulle være rimelig fin i motoren, men da den blev adskildt … Godt jeg ikke startede den .. Det er ikke kritik, bare et faktum ..

• #22   20. dec 2018 @20 & 21 - helt enig, der er både gode og godt brugte shovels i omløb. Og en velholdt eller velpasset shovel kan sagtens køre rigtig langt, men det kræver køreren ved hvad han kører på og har forstand på mekanikken.

Og der findes stadig greybeards der kører 1000-vis a miles på deres shovel hvert år. Check blot shovelhead.us/forum hvis I er i tvivl

Problement for trådstarter er at han åbentlyst ikke kender sin shovel og den allerede har en latent fejl i gearkassen.

For mig er det rødt lys for en tur til Gibraltar. Og som jeg foreslog ham i den anden tråd bør han starte ud med mindre ture og lære cyklen og hans egen begrænsninger at kende.

• #23   20. dec 2018 Men drenge...
    Lige præcis den salve kan jo skydes af om selv den bedste langturs designet mc.
    Hvis den er kneppet og forskruet så holder den heller ikke til turen.

Men hvilken køre stil er så bedst?
    Hvordan er sæde?
    Hvordan er affjedringen?
    Hvordan er gearing i forhold til landevej og motorvej kørelse?
    Sådan ting skal da også overvejes.
    For hvis man ikke selv har skruet maskinen sammen, så vil det altid være rent gætterier om hvilken maskine der holder både ud og hjem... Når vi snakker ældre brugt mc.

• #24   20. dec 2018 Der er ikke andet for at du må sælge begge maskiner. Og købe en kawasaki vulkan 1700. Det skulle være den bedste touring cykel i 2018..

• Knoer's W
    Knoer's W Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 2 MC-er: 3 Svar: 1
    #25   20. dec 2018 Har 2 FLH fra 75. Ingen af dem har jeg præsteret at køre mere end 100 km/t på. Selv fra 90 er de ufede at køre på, så bare tanken om a køre helt til spanien er dræbende. Mht oliekøler er det kun nødvendigt med lufttemperaturer på over 30 grader. De er jo bygget til at kunne køre på den Amerikanske prærie. Indlands temperaturen i Spanien kan dog pga global opvarming godt snige sig op på +40 grader smiley

• morten o
    morten o Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 7
    #26   20. dec 2018 Jeg var i Spanien for 3 år siden på min gamle shovel fra 1974 og den holdet hele vejen. På hjem vejen havde jeg kun 1 overnatning , den første dag kørte jeg 800km næste dag kørte jeg 1650 km , det er bare et spørgsmål om hastigheden jeg lå på ca 90 til 100 km i timen , og den køre da endnu.
    Så jeg kan kun sige se at komme afstedB)

• #27   20. dec 2018 Jeg har en gammel Shovel jeg går og genopbygger .. men det er at starte fra 0 igen .. det tager rigtig mange timer, det er fedt, og man kan få en masse dele som er opgraderet og forbedret siden 70´erne .. På den måde er en gammel Harley en fed cykel at bygge .. Men hvis man ikke selv kan skrue bliver det hurtigt dyrt ( det gør det alligevel ), og hvis langture tiltaler dig, hvad med en CBF 1000 eller noget i den stil .. Det er vel næsten synd at ødelægge noget bare fordi det ikke er 100% klar til opgaven …

• #28   21. dec 2018 Jeg ville tage en gammel vandbøffel. Rigtigt restaurerer er den 100% pålidelig

• #29   21. dec 2018 Nogle mænd har bare boller.... selvom de mangler benene
    https://www.motorcyclecruiser.com/inspiring-story-dave-barr-an-amputee-motorcyclist-who-rides-around-world

profilbillede
  • #30   21. dec 2018 Morten o. Hvad havde du gjort hvis den gik i stykker i Spanien??

• #31   21. dec 2018 Lavet den vel...?
    Der findes også Harley reservedele i Spanien..
    Bevares, ens ferie blev nok lidt længere og måske lidt dyrere.
    Men bare tænk på alle de nye mennesker man lærte at kende.

• #32   21. dec 2018 Tænker bare det ville nok ikke være så nemt at, Evt skifte krumtap midt på motorvejen..

• #33   21. dec 2018 Snildt...

• #34   27. dec 2018 En solid Shovelhead vil uden problemer klare langture... en der i forvejen halter ville jeg aldrig bevæge mig over grænsen med smiley

V-max kender jeg intet til. Men hvis den er pålidelig er der vel ingen problemer.

Kommentér på:
HD shovelhead Vs Yamaha vmax 1200

Annonce