3.332 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

HD vs. Dragstar HD vs. Dragstar

Går med tanker om at skulle anskaffe mig en ny MC. Har kigget en del på Yamaha XVS Dragstar både 650 ccm og 1100 ccm, men syntes tit de er dyre, selvom de er delvis original. Har derfor kigger på Harley Davidson, hvor man i samme pris område kan købe fx panhead og shovelhead. Så derfor er min søgen gået i hårdknuder, da jeg har svært ved at skelne imellem, hvad man skal vælge.

Kan se store fordele i, at dragstaren er mange år nyere end panhead og shovelhead, og er vel også meget billigere i forsikring?
Har hørt en masse ulemper ved Harley Davidson blandt andet med at forsikring er mega dyr og man skal kunne låse den fast til gulvet, ved ikke om det er pis? Og hvordan er det lige med reservedele til Harley Davidson, når det er de gamle modeller, er det til at få fat i mere uden det koster en formue?

Hilsen Simon S.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HD vs. Dragstar
  • #1   24. jul 2011 Kigger osse efter noget custom i over 1 liters klassen, Yamaha Dragstar og Honda VT 1100 ACE er i kikkerten. Sætter nu pris på en MC uden for meget skuen, og der er de gamle HD langt nede på listen, selvom de prismæssigt ligger i samme segmænt.
    Men kig osse på Honda VT, de kan ofte findes en snært billigere end Dragstar.

• #2   24. jul 2011 Mit råd.

Køb en HD 883 sporster. De er billige, billigere at forsikre, meget driftsikkere, nemmere at gejle.

Du kan lovligt lave dem om til 1200 for få penge. Kig efter modeller fra 2004+
    For i 2004 fik de gummi ophængt motor og dermed ryger den gener den gamle have ved visse omd. Og stellet er også MEGET kraftigere, bedre brmser, master, lettere at trække kobling, osv.

Vedrørende reservedele er HD de bedste. du kan få ALT og til langt under pris end hvad Japanske dele koster. Det er en stor fordel hvis man vil gejle, eller sætte den i stand, eller bare normal service.

Der er flere som gerne vil forsikere HD og til billigere penge. Bl.a HD klubben har en god aftale.
    De har en forsikring omregner på deres hjemmeside. Prøv at kigge på den.

• #3   24. jul 2011 Jeg vil gå efter Yamaha'en. Du får mere for pengene der - end en HD i samme prisklasse....

• #4   24. jul 2011 Hmm syntes sku det er svært smiley

Hvordan lyder en dragstar, for udseende er den jo helt kanon fed! Men har den lyd hen ad en HD, har aldrig hørt en dragstar kører og kunne især godt forestille mig 650 lyd lidt tam. Men man skal måske vælge den store hvis man skal have dragstar?

• #5   25. jul 2011 Her har du et råd fra en der har haft både Dragstar 650, 1100, Wildstar (1600) og idag kører Harley. Du er tydeligvis nybegynder (ikke for at være nedladende) men hold dig langt væk fra Harley Shovel og Panhead. Du vil kun få problemer hvis du ikke selv er ekspert og kan skrue selv. Dragstar derimod er en utrolig lækker og stabil motorcykel uanset om du vælger 650 eller 1100. 1100 er naturligvis større, har noget mere køreglæde og også bedre lyd men 650 er til gengæld en god begyndercykel, utrolig nem at køre o.s.v. Til Dragstar kan man få alt hvad hjertet begærer af ombygningsdele, gejl o.s v. Skal du have en Harley skal du gøre som Fenris siger, købe en Sportster eller vente til du har råd til en nyere Harley med Twincam motor. Harley er den MC med det største udvalg af ombygningsdele, gejl o.s.v. og den er forholdsvis billig i reservedele men p.g.a. vores lorte afgifstsystem herhjemme desværre også langt den dyreste MC at anskaffe.

Anyway i din situation ville jeg nok vælge en Dragstar, da det er her du får mest for pengene som nybegynder. Der er rigtig mange af dem til salg og det er nemt at gøre en god handel.

Kommentér på:
HD vs. Dragstar

Annonce