12. jul 2005 Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 38
HD vs. Dragstar HD vs. Dragstar
Går med tanker om at skulle anskaffe mig en ny MC. Har kigget en del på Yamaha XVS Dragstar både 650 ccm og 1100 ccm, men syntes tit de er dyre, selvom de er delvis original. Har derfor kigger på Harley Davidson, hvor man i samme pris område kan købe fx panhead og shovelhead. Så derfor er min søgen gået i hårdknuder, da jeg har svært ved at skelne imellem, hvad man skal vælge.
Kan se store fordele i, at dragstaren er mange år nyere end panhead og shovelhead, og er vel også meget billigere i forsikring?
Har hørt en masse ulemper ved Harley Davidson blandt andet med at forsikring er mega dyr og man skal kunne låse den fast til gulvet, ved ikke om det er pis? Og hvordan er det lige med reservedele til Harley Davidson, når det er de gamle modeller, er det til at få fat i mere uden det koster en formue?
Hilsen Simon S.
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 115 MC-er: 4 Annoncer: 1 Emner: 228 Svar: 2.705
Men kig osse på Honda VT, de kan ofte findes en snært billigere end Dragstar.
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
Køb en HD 883 sporster. De er billige, billigere at forsikre, meget driftsikkere, nemmere at gejle.
Du kan lovligt lave dem om til 1200 for få penge. Kig efter modeller fra 2004+
For i 2004 fik de gummi ophængt motor og dermed ryger den gener den gamle have ved visse omd. Og stellet er også MEGET kraftigere, bedre brmser, master, lettere at trække kobling, osv.
Vedrørende reservedele er HD de bedste. du kan få ALT og til langt under pris end hvad Japanske dele koster. Det er en stor fordel hvis man vil gejle, eller sætte den i stand, eller bare normal service.
Der er flere som gerne vil forsikere HD og til billigere penge. Bl.a HD klubben har en god aftale.
De har en forsikring omregner på deres hjemmeside. Prøv at kigge på den.
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 406 Svar: 933
jul 2005
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 38
Hvordan lyder en dragstar, for udseende er den jo helt kanon fed! Men har den lyd hen ad en HD, har aldrig hørt en dragstar kører og kunne især godt forestille mig 650 lyd lidt tam. Men man skal måske vælge den store hvis man skal have dragstar?
jan 2005
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 7 Emner: 35 Svar: 422
Anyway i din situation ville jeg nok vælge en Dragstar, da det er her du får mest for pengene som nybegynder. Der er rigtig mange af dem til salg og det er nemt at gøre en god handel.
HD vs. Dragstar