{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.436 visninger | Oprettet:

skive bremser {{forumTopicSubject}}

Ja jeg ved godt at den her emne er blevet diskuteret til hudløshed ,men er det på nogen måde lovlig at montere skivebremser på en Harley der er fra før 1972 !!!
Jeg har fået fortalt at hvis det skal gøres 100% lovligt skal motorcyklen til tyskland og ENKELT STYK godkendes ved TÜV, til den nette pris af 25 kilo.
På SKAD side står der at hvis man ændre bremse systemet skal dette " dokumenteres " men jeg har endnu ikke set en TÜV erklæring til bremser/forgaffel som gælder for de Harleyer fra før 1972.
Er der nogen der har erfaring med dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skive bremser
  • #1   13. apr 2014 Hvem er da det der har fortalt dig det vrøvl Anders smiley smiley

  • #2   13. apr 2014 Du må gerne sætte skive bremser på gamle harleyer som den her i dit eks. fra 1972 der jo er født med tromelbremser, og bruger du originale Harley kalibre fra 70 erne skal du ikke bruge godkendelses papirer, det er kun hvis du sætter uoriginale kalibre på at du skal have T.U.V. papirer på den pågældende kaliber ...

  • #3   13. apr 2014 Hej Baron
    jeg mener HDer fra FØR 1972 de er jo født med tromle bremser.
    og hvis du så vil lave om til skiver skal dette jo dokumenteres ifølge SKAD.
    og hvis du bruger en forgaffe/bremser fra en anden HD skal du have impotørens tilladelse/godkendelse !!




  • #6   13. apr 2014 Shovelhead fik skive i front på deres FL/FLH i 1972 i front og skive i bag i 1973

  • #7   13. apr 2014 Det er det helt rigtige Anders har skrevet længer oppe, man kan ikke bare sætte noget nyer hd bremser på med minder harley siger go for det,og det gør de desværre ikke!

  • #8   14. apr 2014 Jeg har prøvet at ringe ud i synshallen og som synsmanden sagde " det skal være dokumenteret " så det er en tur til til TÜV Nord hvis det skal være 100% lovligt

  • #9   16. apr 2014 Må erklære mig enig med Baronen. Hvis jeg ikke tager fejl så skal den heller ikke type godkendes (træder i kraft 1978). Så hvis bremserne er TÜV godkendte er det bare at få den synet med ændringerne. Der må være masser der har været igennem den procedure, de kører jo overalt på vejene.

  • #10   17. apr 2014 http://www.skad.dk/303-202-for_mc_kunder_af_skad.htm

    Husk at det er en konstruktiv ændring, og en emsig skatte tosse på et træf kan kræve ekstra afgift.... Medmindre du får det skrevet på registreringsattesten når den er synet.


  • #11   17. apr 2014 Ken C . I en tüv godkendelse på Eks. PM bremser eller SJP står der hvilken HD model de er godkendt til , og de er IKKE godkendt til HD er fra før 1972 , og i synshallen vil de ikke godkende de Tüv papir hvis den harley model du står med ikke er registret i din TÜV erklæring, Men hvis der nogen der har kendskab til bremser/bagsvinger/forgaffel som er godkent til HDer fra før 1972 vil jeg MEGET gerne høre omkring dette

  • #12   18. apr 2014 Min Bike er fra 1969 er er godkendt med dobbelt skive foran og 1 bagpå alt TUW godkendt og er registret til syn og står i mine papirere nu...

  • #13   18. apr 2014 Står det på din registreringsattest! For mig bekendt er der ingen skivebramse der godkendt fra før 72, det kan godt være du har nogle gamle partier hvor står at den er afgifter med skiver, men har dunu ikke Tuv paller på skiver eller forgaffel, og køre i en retsina klapper fælden, selv om den er synet en gang med skiver! Kun vids skat og dig selv har bellededokomation der er stemplet af skat for du lov til at køre vider, men ellers ska du ikke vide dig sikker bare fordi den er synet og afgifter med skiver en gang i tiderne morgen!

  • #14   18. apr 2014 Bager , hvad er det for et mærke dine bremser? og står din 68 i TÜV papirene ? Jeg har en TÜV erklæring til PM bremser og de går kun til 1972, Jeg har kendskab til en som var i fire synshaller og blev afvist med hans 1964 med skiver for og bag , til sidst fandt han en syns mand der forbarmede sig over ham og synede hans HD , det skal lige nævnes at han havde TÜv papir på bremser og forgaffel.
    jeg ved at de fleste gamle harleyer køre rundt med skive bremser og at de fleste er blevet synet og indregistret med skiver på , men som reglerne er nu er det ikke lovlig



  • #16   19. apr 2014 Da jeg fik min stivsteller afgiftet i September 2013 der blev skivebremserne skrevet ind i motorregisteret af synsmedarbejderen, og T.U.V. nr. på den bagerste kaliber (Som ikke er en Harley kaliber) de to forreste var det ikke nødvendigt at skrive noget om da det er original Harley kalibre, efterfølgende tog jeg 6 -7 billeder af cyklen i synshalen og sendte til SKAT som så godkendte cyklen, stemplede alle billederne og underskrev dem og sendte dem retur til mig, så var den ged barberet ...

  • #17   20. apr 2014 Baron ,Hvad for en bag kaliber har du på din stivsteller ? Mht. din forgaffel så går det stik imod det der står på SKAD hjemmeside . Men det sgu da utrolig at man i en synshal kan få synet sin HD og i en anden vil de ikke , Grunden til jeg søgte nogle svar herinde er at jeg er blevet tilbudt et 1969 procjekt til en MEGET gunstig pris , men hvis jeg ikke kan få synet den med skive bremser kan det jo være lige meget hvor billig den er

  • #18   20. apr 2014 Min bagerste kaliber er en SJP Anders, og selvfølgelig kan du da få synet sådan en cykel, det er uvidenhed hos de forskellige synsmedarbejdere der skaber de fleste problemer ang. Syn af gamle harleyer, men nu har jeg da personlig synet 2 af dem uden problemer her inden for de sidste 12 mdr. Så det kan lade sig gøre hvis man finder en synsmedarbejder der kender reglerne ang. Hvad man må og ikke må ang. Bremseskift på gamle harleyer.

  • #19   20. apr 2014 Den eneste måde man kan få et 100 % svar er vel at søge Færdselstyrelsen om tilladelse til at bygge skive bremser på sin gamle HD , men utrolig som dette spørgsmål deler vandene selv på SKAD værksteder får man forskællige svar alt efter hvem man taler med!!

  • #20   21. apr 2014 Synshallerne og told&skat har intet til fælles, en synsmand der er ligeglad,eller uvidende om gamle harleyer syner syklen ulovligt hvids der ikke bliver oplyst om ombygning af bremser forgaffel osv! Og hvids told og skat fangerne er de ligeglade med syn, da det er dig som ejer af køretøjet der ska oplyse skat om de ting der er ombygget!

  • #21   21. apr 2014 Mine kaliper er købt hos Lasse i Slagelse de er Tuw godkendt til min bike RST heder de om min gaffel er en SJP alt er godkendt og står i mine papirer nu told og skat i Taastrup har godkendt hele min ombygning og det indbefatter også anden motor har papir på den er dømt afgiftfri smiley

  • #22   22. apr 2014 jeg havde også en SJP gaffel på min gamle bike , men den kunne man KUN bruge på modeller fra 1972 og op , da de ældre HD ikke var nævnt i TÜV godkendelsen ,

    Hvis Lasse har solgt dig RST bremser må man jo gå udfra at de er godkendt til gamle Harlyer , DU skulle vel ikke ligge med TÛV til bremserne?

    Det er ikke told og skat jeg er nervøs for , spørgsmålet er om det er muligt at lovligt bygge skive bremser på gammen HD som er født med tromel bremser


  • #23   22. apr 2014 Og svaret er JA Anders smiley smiley

    Så er den ged vist barberet smiley



  • #24   22. apr 2014 Det tror jeg så ikke Baron , men jeg skal nok lade den ligge !!

  • #25   22. apr 2014 Jeg har TUW papirene men skal lige havde dem hentet hos lasse smiley


Kommentér på:
skive bremser

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce