{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.351 visninger | Oprettet:

Motor {{forumTopicSubject}}

Hej
Så skulle mc'en gøres forårsklar og det gik værre en forventet!

Det ene gevind til tøndrøret er blevet drejet over af den tidligere ejer. Sikke en dejlig oplevelse af få :(. Hvordan får man lige det lavet uden at det koster helt vildt? Lige nu har jeg smidt noget isoleringstape om tændrøret og så håber jeg det blir siddende der så lang tid så muligt smiley

Sidste år bøvlede jeg lidt at min cykel sprutte´de indtil den nåede over de 11.000 omdrejning. Hvis den er helt kold, har den heller problemer. Her skiftede jeg svømmerventilen, men det har ikke hjulpet noget desværre. (tidligere indlæg: http://motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=58051)

Og for at gøre det hele værre endnu, så er motoren begyndt at komme med nogle forfærdelig rasle lyde, både når den belastes og når den ikke belastes? Så lige nu venter jeg på at den skal stikke et ben ud af siden eller andre skøre ting :), så jeg kan finde ud af hvad der er galt.

Derfor har jeg overvejet lidt om jeg skulle kigge mig om efter en ny motor at smide i eller en købe en cykel i tyskland der har været ende og ligge en gang og hvor motor er dejlig frisk? Nogen der har erfaring med det?

Trods alt det, så har jeg fået kørt de første 500 km igår, dejligt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor
  • #1   6. apr 2008 Lyder sku underligt... Har du overvejet at få en makaniker til at se på det? Det kan vel ikke koste mere end 1000 at få ham til at finde og lave fejlen?

  • #2   6. apr 2008 Hvis du skal finde en motor, skal du nok lede her i DK. Tror ikke de er til at finde i Tyskland, da cyklen ikke er blevet importeret dertil.

    Mht. gevindet til tændrør er det så vidt jeg husker ikke helt billigt. Det bedste er vidst at tage topstykket af så du undgår at få spåner ned i cylinderen, og derfor bliver det hurtigt ret omfattende = dyrt.

    Hvor kommer raslelyden sådan cirka fra, og er den bare kommet pludseligt, eller lige så stille?

    Det med dine sprutterier omkring 11.000 omdr. undrer mig stadig. Over hvor langt et område sprutter den?

    Hygge


  • #3   7. apr 2008 Raslelyden begyndte så småt sidste år, men af en eller anden grund er den blevet værre af at stå selv over vinteren?
    Jeg kan ikke rigtig definere hvornår den kommer, den er der vist hele tiden lidt svagt. Men når man gasser op, kommer den med det samme meget kraftigere?

    Det lyder måske som om den for for meget at leve af, den har nemlig tendens til at drukne sig selv. Jeg ved ikk om det er standard på vores mc, men hvis man ligger og kører med 5-8.000 omd og gasser op, så mister den helt pusten og er lige ved at drukne sig selv, indtil man drejer tilbage på gashåndtaget og "fanger" gassen igen?
    Sprutterierne starter nede ved 4000 omd og ender ved de godt 10-11 stykker. Det er kun ved konstant gas den gør det. Altså, hvis man "fyrer den af", gør den det ikke. Vildt underligt.

    Ah, tyskerne har ikke den maskine? Der er ikke nogen der kender til en, der har en stående eller ved hvor de findes smiley ?


  • #4   7. apr 2008 Det kunne lyde lidt osm om forholdet imellem luft og benzin ikke er helt rigtigt justeret. Som om den ikke får nok luft. Kunne også være fordi den hele tiden kører og får choke? Prøv lige at tjekke det engang!

  • #5   7. apr 2008 Mht. raslen så har jeg ikke lige umiddelbart noget godt bud - har du haft løsnet noget i løbet af vinteren, som du måske ikke har fået spændt ordenligt igen?

    Ja, jeg tror Mads har fat i den lange ende. Prøv at tjek hvordan dine tændrør ser ud.

    Hygge


  • #6   7. apr 2008 Få fat på en ny motor. Tror det er lettest, lige sat motor i min nye SZR 660 igår, og var ikke specielt besværligt, den kostede mig 9k med 7500km på klokken..
    Men ellers er en mekaniker også god, tror bare hurtigt det kan blive dyrt, med høj timeløn og hvis nogle af delene skal udskiftes. smiley


  • #7   7. apr 2008 Ja, du har ret. Jeg er ikke meget for at skulle have den afsted til mekaniker. Det koster penge og det er også meget hyggeligt at lave det selv smiley

    Spørgsmålet er lige hvor man finder en motor til vores lille cykel henne?


  • #8   7. apr 2008 Det kan da umuligt komme til at koste mere, end at købe en hel motor hjem?


    Men har du prøvet at se om du selv kan fixe den nuværende motor, ved at undersøge de ting vi skrev?


  • #9   7. apr 2008 Altså, de raslelyde er jeg næsten helt sikker på kommer fra motoren, som måske er ved at være træt af dage. Sputteriet kommer sig nok af et kaburatorproblem. Jeg er tilbage i Århus nu her og kan først se til mc'en på fredag. Det er bar svært at finde ud af hvad der skal fikses (mislydene), med mindre motoren blir skilt af.

    Jeg har ikke løsnet noget noget henover vinteren, så det er ikke bare en lille ting der sidder og "rasler", hvis det er det du tænker på, Mads. Det kommer fra motoren.

    Det med chokeren kunne være en go ide at tjekke, det gør jeg som det første når jeg kommer hjem.

    Tak for jeres hjælp so far smiley


  • #10   7. apr 2008 Carsten: Mht. de raslelyde, er de der så når du holder i stille? Og hvad hvis du holder koblingen inde - både når du kører og holder stille? Jeg tænker lidt på om det måske er gearkassen/kobling der trænger til en opfriskning eller måske bare din kæde.

    Hygge


  • #11   7. apr 2008 Jeg har også haft problemer med raslelyd fra motoren ved bestemte omdrejninger... kom frem til det var knastkæden som var løs og fik derefter skiftet knastkæde og strammer... det var sagen...

  • #12   7. apr 2008 Morten: Den tanke har jeg også haft, det undrer mig bare hvis det skulle være det, hvis den konstant rasler... Jeg har også selv skiftet strammer, og oplevede det samme som dig.

    Hygge


  • #13   7. apr 2008 Men du kunne evt prøve at skrive el. ringe til mc-huset og høre hvad de skal have for en "ny" motor. så ved du hvad du har at gøre med.

  • #14   8. apr 2008 Det med kobling har jeg prøvet og - jeg er lidt usikker, men - jeg mener ikke det gjorde nogen forskel. Det med knastkæden passer vel bare ikke helt, hvis den slet ikk larmer i tomgang eller hvad?

    Jeg kan se en "ny" motor står i 8-9.000 kr hos mc-huset, hvilket er lidt mere end jeg lige havde regnet med :-(..


  • #15   8. apr 2008 Altså den larmer ikke når du holder stille?

    Prøv at gå lidt mere systematisk til værks mht. det raslen... Prøv at hold stille i neutral - tjek lyd. Træk koblingen ind - tjek lyd. Sæt i gear, hold koblingen inde - tjek lyd. Slib koblingen og kør - tjek lyd. Imens du triller trækker du koblingen ind - tjek lyd. Hvornår rasler den så?

    Hygge


  • #16   8. apr 2008 Go idé til at gå frem, Mads. Det er det første jeg gør på fredag/lørdag når jeg kommer hjem! Tak smiley

  • #17   26. apr 2008 Lige en update herinde. Det var det ene plejlstangsleje der var røget sig en tur, trist lyd som jeg aldrig glemmer smiley

    Jeg har fået smidt en anden motor i og og nu spinder den igen, MEN som jeg nok havde regnet med, er sprutterierne ikke holdt op - da det er den gamle kaburator jeg kører med. Jeg har lånt Mads' synkroniseringsværktøj og her viste den overraskende meget godt resultat, så det har jeg ikke ændret på. Chokeren burde heller ikke være problemet, den har jeg tjekket godt efter. Jeg har også prøvet at stille på de fire (tror jeg nok) luftskruer, uden helt at opnå noget resultat.

    MEN eneste ting jeg oplevede, var da jeg havde vakuum-værktøjet på, så var det som om kaburator nr. 2 fra venstre hang en lille smule og reagerede lidt bagefter de andre 4. Det undrer mig, da 1 og 2 er styret af den samme vakuum-membran?

    Så gode ideer er meget velkommen og tak for hjælpen indtil videre smiley


  • #18   26. apr 2008 Hmm.. Det kunne også være dine strålerør der er slidt ovale. Men var det meget den afveg? For 2 og 3 afveg også en smule på min.

    Sprutteriet kunne måske også skyldes for store dyser? Du kan tilfældigvis ikke huske hvilken størrelse der er i, vel? smiley

    Hygge


  • #19   27. apr 2008 Jae, det med dyserne kunne måske godt tænkes? Jeg kan ikke lige huske hvilken størrelse der sidder på. Står det på dem eller måler man dem for at finde størrelsen?

    Det var minimalt hva den afveg Den afveg heller ikke, den "hang" bare lidt og reagerede lidt efter de andre - men kun en ganske kort øjeblik.

    Jeg tror ikke den får for meget luft, da den lyder som om den drukner sig? Men hvordan tjekker jeg snart lige om den er tæt i de runde spjæld?

    Hvor stor er de orginale dyser?

    Nogen der ved hvordan de 4 luftskruer virker?

    Takker for forslag og hjælpen


  • #20   27. apr 2008 Nå, hva skidt, det tar ingen tid at skille det af :-).. Dyserne er 92,5. Jeg er faldet over dette emne på mcinternet.dk: (link fjernet)

    Han har også en Laser potte på og oplevede det samme indtil han fik 90 dysser på. Han mener dog at 92,5 er standard? Hvad siger i? Skal jeg prøve mindre dyser?


  • #21   27. apr 2008 Jeg mindes også at mine dysser var 92,5 før jeg omdyssede, men må indrømme jeg ikke kan huske det. Prøv evt. at tjekke farven på dine tændrør - så kan du se om den får for mager eller fed blanding.

    Luftskruerne er, så vidt jeg husker, noget rod at rode med smiley Men mener at de standard skal stå halvanden omgang ude.

    Hygge


  • #22   27. apr 2008 Umiddelbart vil jeg gætte på at den var en fed blanding, jeg er meget sikker på at den for for meget at leve af. Hvad siger i til at jeg prøver et par 90 dyser? Og hvor skal jeg snart lige bestille dem. Hvad fik du din omdysset til, Mads?

    Det med luftskruerne tror jeg på, jeg fandt slet ikk ud af nogen virkning ved det?


  • #23   27. apr 2008 Ja, prøv et par 90 dyser - evt. også dem der er et trin under... Jeg må indrømme at jeg ikke kan huske hvilke jeg fik i - det er efterhånden ved at være noget tid siden smiley Men du kan jo lige tjekke farven på tændrøret først?

    De fleste Suzuki forhandlere burde have dem (eller kan skaffe dem) - men giv dem et ring i forvejen. Jeg kan huske at jeg nemlig kørte forgæves en enkelt gang, idet de kun havde et par dyser på lager.

    Hygge


  • #24   28. apr 2008 Hej igen. Jeg var nede ved Århus Scooter - meget flink mand iøvrigt - og han frarådede mig fra det, da han mente motoren kunne brænde varm hvis den fik for lidt benzin i forhold til standard? Altså, på lange ture og sådan kunne ventilerne brænde varm?

  • #25   28. apr 2008 Han har ret i at det kan gå galt hvis man putter en for lille dyse i, idet motoren så får for lidt benzin og ikke bliver kølet nok. Men hvis man tænker sig lidt om når man omdysser er der altså intet farligt ved det. Husk at tjekke farven på dine tændrør - så har du en god indikation af hvorledes blandingen er. Har du tjekket farven på dine nuværende tændrør? smiley

    Hygge


  • #26   29. apr 2008 Jeg er i Århus nu her og cyklen står i sdr. jylland. Jeg har købt 4 stk. 90'er dyser nu her. Når jeg kommer hjem onsdag tjekker jeg lige tændrør. Måske skal jeg prøve at åbne for luftfilterkassen og se om det er fordi den ikk ka få alt det luft den vil ha?

  • #27   29. apr 2008 Ja, det er nok ikke en tosset idé at tjekke hvordan dit luftfilter ser ud. Hvis det aldrig er blevet skiftet, ser det sikkert ret "spændende" ud smiley

    Hygge


Kommentér på:
Motor

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce