GSX-R 250

GSX-R 250

Medlemmer: 76
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
699 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Start i kulde Start i kulde

Jeg hentede forleden min mc fra vinteropbevaring. Den har stået på et opvarmet loft og startede i første forsøg. Sweet.

Knapt så sweet er det så når man er på besøg hos nogle om aftenen og skal starte den i det kolde natvejr; den vil ikke starte i kulde. Her i dagtimerne er der ingen problemer. Problemet har vist noget med batt'et at gøre. Tager jeg det med indefra og ud til cyklen når den skal startes, så kommer den med det samme.

- Er der andre som har samme problem, eller er det kun min?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Start i kulde
  • #1   10. feb 2008 Når du skriver at den ikke vil starte i kulde, er det så fordi starteren kører, men moteren ikke går igang, eller er det fordi starteren slet ikke kører?

    Hvis starteren kører, så får den vel strøm nok, og så kan det vel ikke være relateret til batteriet, eller hvad?

    Virker chokeren?


  • #2   10. feb 2008 prøv evt at skifte tændrør? gør jeg inden den kommer på gaden igen, min har haft gjort lidt af det samme.. men ellers prøv at have en spray med motorstart med dig smiley

  • #3   10. feb 2008 Mads, Starteren går vist igang; starteren må være den i-i-i-i-i-i-i-i-lyd jeg hører når jeg trykker på start-knappen. Her går motoren så bare ikke igang nej, hvorimod den gør det hvis batterieret har været med indenfor. Dette er også grunden til at jeg undrer mig sådan.

    Chokeren virker ja, kommer fint op på de ca. 5000 omdrejninger når den er aktiveret.

    Alexander, Det er desværre ikke tændrørene. Dem fik jeg tjekket inden opbevaringen efter et par uger med samme problem.

    Men motorstart, en spray formoder jeg? Hvor sprayes den så på henne?


  • #4   10. feb 2008 du sprayer det ind i luftfilteret mens du starter den, husk at chokeren skal være slået fra, da den ellers ikke suger nok spray ind..

  • #5   11. feb 2008 Ja, tror Karsten har ret!

    Et koldt batteri har ikke ligeså mange kræfter som et varmt batteri (eller med andre ord, et koldt batteri mister kræfter).

    Så hvis dit batteri er gammelt eller diskount kan det være derfor!


  • #6   11. feb 2008 Batteriet blev udskiftet sidste efterår af samme grund, men jeg blev jo skuffet.

    Jeg vil lige gå videre med motorstart-sprayen og så tjekke tændrørene.

    Tak for svarene smiley


  • #7   11. feb 2008 At batteriet er et år gammel har ikke noget at sige. Motorcyklen har stået stille, og hvis du ikke får op- og afladt batteriet med jævne mellemrum kan batteriet falde sammen, og miste dets kapasitet. Derfor kan dit batteri være svagt nu

  • #8   12. feb 2008 Martin A, Ja, men batteriet blev skiftet pga. selvsamme problem i efteråret, og da hjalp det ikke. Derfor vil jeg udelukke dette - medmindre det altså er et skod batteri der er blevet købt naturligvis, den del må jeg lige tjekke op på smiley

  • #9   12. feb 2008 Kan meget vel være tændrør. Det er ihvertfald et nemt sted at prøve at skifte, og det er ikke spildte penge, da cyklen jo spiser tændrør som vi andre æder nachos til superbowl smiley

  • #10   12. feb 2008 haha smiley

    Tjek om der er benzin på dem, når du har kørt lidt med starteren.


  • #11   13. feb 2008 Peter, Såvidt jeg fik fortalt af forhandleren jeg købte min af i sin tid, så kan tændrørene netop stå og blive dårlige når ikke den bliver kørt gennem flere uger/et par måneder. De soder til; eller hvad fagterminologien nu beskrev det som.

  • #12   13. feb 2008 er sgu os lidt rad for at prøve at starte min ingen :s men min får hvertfald nye tændrør lige meget hvad!
    tænk også på at benzinen ikk har godt af at stå for længe, så hæld evt lidt nyt i så det bliver blandet lidt op smiley


  • #13   16. feb 2008 kan også være tændings relæet, det har jeg måtte skifte på min da den ikke ville starte. dog kunne jeg købe den igang..

  • #14   16. feb 2008 altså hvis den kan løbes igang så kan det meget vel være samme problem som jeg havde. kan du høre om startmotoren kører eller klikker den bare fra relæet?

  • #15   17. feb 2008 sådan er det gerne når den er kommet igang.. men må bare håbe det var en "one timer", og der ikke skal nogen større operation til at fixe det .:)

  • #16   27. feb 2008 Så har maskinen også været inde ved Brdr. Sejr her i Århus. I kulde mister batteriet jo styrke, og der var vist noget med tændingsrelæet (eller sådan noget) samt et hul på en ledning under bagsædet, hvorfor systemet krævede ekstra styrke af et i forvejen svækket batteri.

    Det eneste der blev skiftet var tændrør, og jeg kunne slippe md 1600,- og modtage kommentaren at cyklen faktisk er i fin stand af en der har gået 54.xxx. Så det er jo fint. Ville blot opdaterer.


  • #17   28. feb 2008 mener det er 30-40kr pr stk, så overpris ja..


  • #18   28. feb 2008 Det er vel mekanikerens timeløn der gør det så dyrt. Og måske han har kigget hele cyklen igennem samtidigt...

    Hvis det kun er skiftning af tændrør, så ja, så er man sku blevet taget ved næsen.


  • #19   28. feb 2008 Skiftning af tændrør, karburatorrensning, karburatorjustering, reparation af hullet i ledningen, og så var der noget emd at gassen vist var samlet forkert, hvorfor den ikke kunne give topgas. Jeg formoder at sidstnævnte har betydet at jeg ikke kunne vride gassen helt om, for jeg syntes da jeg kørte hjem igen at den kunne drejes længere om og derved accelerere en smule hurtigere.

    Normalt får jeg ting foretaget hos en yamaha forhandler hvor jeg altid har fået kanon service. Men denne gang hos Suzuki. Tændrørene blev udskiftet fordi dem de hos Yamaha havde sat i havde tendens til at sode for hurtigt til og blive for varme. De siger dog hos Yamaha-forhandleren at det var dem efter forskriften, så ved ikke om det er en ny slags der er proppet i.


  • #20   28. feb 2008 Karsten, Det hører man jo ja, men det blev sagt at de var bedre. Nu må jeg se hvordan de klarer sig. Men vi lda gerne have uddybet hvad det vil sige at køre den ordentligt med henblik på at de ikke soder til? Første skridt må vel være ikke at lege med gassen for rødt i krydsene, formoder jeg.

  • #21   28. feb 2008 Karsten, ok, det må jeg da lige huske så. Normalt accelerer jeg helt ud, men ved konstant hastighed blot mellem 7-9k rpm. Det er jo så nok snarer 9-10 jeg skal køre med.

  • #22   29. feb 2008 Er jo trodsalt en maskine der lever af omd.

Kommentér på:
Start i kulde

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce