Afdækkelse af affjedringens mystik og dæmpningens

Afdækkelse af affjedringens mystik og dæmpningens

Medlemmer: 61
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  anderstorp
  • #1   9. sep 2010 Jeg har ikke selv planer om at tage derop.... hvordan ser dit dækslid ud...?

  • #2   9. sep 2010 øv.

    det er svært at forklare. jeg tror sgu jeg tager et billede og prøve at lægge i et fotoalbum.
    Jeg har den der typiske tear stribe hvor jeg går på gassen, har fået den minimeret en del ved at justere rebound, men jeg har svært ved at finde ud af om det er compression eller sag osv.
    Jeg har et sag på 19mm når jeg sidder på cyklen med udstyr.
    ved ikke om det er fornuftigt, eller for lidt/meget?

    alt hjælp modtages:)


  • #3   9. sep 2010 et sag på 19mm lider af meget lidt..... fra du sidder på den til den er rettet helt ud skal du ha mellem 25-35 mm .... har du ikke det har du ikke nok vandring til opbremsning...... lyder som om du kører meget hårdt i opsætning..... bruger du dækvarmere ?

  • #4   9. sep 2010 ja har dækvarmere.

    jeg har godt tænkt den tanke at det var for lidt sag.
    f.eks når jeg går hårdt på bremsen for enden af anderstorp så er det som om affjedringen ikke kan følge med. baghjulet sejler lidt rundt føles det som om.
    det kan seføli også bare være fordi jeg bremser hårdt.

    det vil sige at mit næste skridt er at sætte mit sag til 25-30mm.


  • #5   9. sep 2010 Dit sag, med og uden fører skal passe... ellers er fjederen forkert....

    Hængmålene bag er: uden fører 5-15mm og med fører 35-40mm

    hvid du kan løsne dig ned til det punkt, så de paser begge to, er din fjeder valgt korrekt til dig og din vægt......

    sæt begge justeringer i midten...... både kompressions og retur dæmpning.....retur altid en kende løsere end kompression.....


  • #6   9. sep 2010 ok.

    nu har min bagdæmper(technoflex/wilbers) highspeed og lowspeed comp. skal jeg stadig stille begge til ca midt?

    Tak for det her mikael, det er super service:)


  • #7   9. sep 2010 yes.... både dem og den omløber i bunden som du justerer uddæmpningen på......

    når du så trykker cyklen på tanken .... skal den dykke og komme ligemeget og lige hurtigt op, både for og bag.....

    selvtak..... tag en pc med på A-torp..... så lurer jeg efter kommentarer i weekenden......

    rivninger på siden af dæk er som regel koldrivning, eller for hård affjedring.....eller kombination af begge dele......

    god fornøjelse....


  • #8   9. sep 2010 tak tak:)

  • #9   13. sep 2010 Hvordan gik det på Anderstorp Rene?

    Hilsen Mikael


  • #10   13. sep 2010 hey mikael....øhm....det er først nu her torsdag-fredag vi skal køre derovre:)

    men jeg satser på det bare spiller hehehe


  • #11   13. sep 2010 Ok..*Ss*

  • #12   20. sep 2010 hvad så Rene?..... spillede det?

Kommentér på:
anderstorp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce