Suzuki TL 1000 S 1997

22.817 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Suzuki TL 1000 S

Årgang:
1997
Motor:
996 cm3
Hestekræfter
134 på motoren.
Ca. 118 på rullen
Fælge
Standard, men lakerede sorte... :-) (Ved ikke hvorfor, men fælge skal være sorte)
Dæk
For: Dunlop D207 120/70/17
Bag: Dunlop D207 190/50/17
Topfart
Opgivet til 260 km/t. Plus det løse...
Tuning
K&N luftfilter. Yoshimura RS-3 race only potter. Power commander PCII.
Styling
Nyt kåbeglas. Undertray. Miniblinklys. Lakerede fælge...
Ekstraudstyr
Öhlins bagdæmper. Öhlins forgaffel-indmad. Luft i hjulene.
Bemærkninger
Rigtig fed bølle-cykel!!! :-)
Kanon motor med masser af moment. Løftede forhjulet allerede ved 4500 omd. i første gear.
Købte den først i slutningen af 2001. Valgte med vilje en '97, da de efterfølgende årgange var blevet detunet fra fabrikkens side.

Det skal lige siges, at billederne er fra jeg lige havde fået cyklen, og derfor endnu ikke havde fået givet den mit personlige præg...

Cyklen blev totalskadet ved et styrt d. 12/7 2002, og kommer aldrig på gaden igen...
Kommentér på:
Suzuki TL 1000 S
  •   18. mar 2005 Godt set...
    Der skulle have stået 2002... Fejlen er rettet!

    Søren


  •   18. mar 2005 Tilbage til fremtiden??
    "Cyklen blev totalskadet ved et styrt d. 12/7 2005, og kommer aldrig på gaden igen..."

    Hmmm smiley



  •   1. feb 2005 Hej igen
    Du tilbød for noget tid siden lidt hjælp med det undertray. Er det noget der stadig står ved magt???


  •   20. feb 2004 Takker
    Har lige købt mig en 97 TL 1000 S og vil bare lige sige tak for de gode råd..
    Men kan kun give dig ret.. TL er total bølle... smiley


  •   5. feb 2004 Tak..
    Jeg syntes faktisk også at denne model er pænest.. Selvom jeg er helt vild med baglygterne fra K3.. Tænkte også på TL 1000 S.. men jeg er ikke så høj så den blev mig for stor.. Det er også min første "racer"maskine.. Så SV'eren er fin til mig..


  •   22. dec 2003 Svar til Bjørn
    Effektpotter giver en del, men 10-20 hk er nok lidt i overkanten. Med hensyn til detuningen kan man i england købe en såkaldt Derestrictor. Den fungere på den måde, at de fleste nyere suzukier har en detuning via insprøjtningen, som gør at de ikke yder fuld power i alle gear. Denne lille derestrictor gør at indsprøjtningen altid giver cyklen fuld power. Den giver altså en del heste i alle gear! Tjek dette link:
    www.bikehps.com/acatalog/bikeHPS_onlinestore_Ignition_Timing_Retard_Eliminators_50.html

    Fås til alle suzukier med indsprøjtning...

    Med hensyn til stabilitet på cyklen, så blev de fleste problemer løst via det svenske alternativ, og et sæt friske dæk. Det er også et spørgsmål om at få fjedre for og bag, som er tilpasset din vægt, og ikke en japaner på 45 kilo...

    Flere spørgsmål, så skriv. Også hvis du har flere spørgsmål om samme emne...

    Søren


  •   22. dec 2003 Skræk historier
    Ja nogen Tl'erere virker bare vi var 2 der købte en samtidigt i klubben engang tilbage i 97 ... Min jaaaaaa kørte ca. 5-7 km. kortere pr. liter fuel , den skød og bragede altid , dæmberen læggede olie . koblingen blev skiftet 3 gange, hele indsprøjtnings systemet gik i hat og briller og måtte skiftes , kunne blive ved den var samlet på værksted 3 måneder ud af det år jeg havde den .... Og det var jo ligesom ikke til at bære ! Så den blev med fynd og klem skrottet til fordel for en ZX 9'er. Derimod makkerens TL'er .. den havde kun de der par klassiske børne sygesomme , ellers rullede den bare til den store medalje ... og gør det stadigt til hans store tilfredshed


  •   22. dec 2003 Hej igen, igen...
    Ville lige oprette min gamle cykel også. Læg lige en besked/kommentar til denne også...

    Hilsen Søren


Annonce