BMW R65 1981
2.438 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
2 Kommentarer
BMW R65
Årgang:
1981
Motor:
650 ccm, to-cylindret, luftkølet boxermotor. Topventiler med stødstang og vippearm. BING karburatorer
Hestekræfter
50 hk ved omkring 7.000; 52 nm ved omkring 6.500
Fælge
BMW 'Snowflake' 18" og 19"
Dæk
Topfart
175-ish km/t
Tuning
Intet
Styling
Intet i den traditionelle forstand
Ekstraudstyr
Alt er så vidt muligt holdt BMW-originalt, forstået som det, BMW har anvendt på tidligere, tidssvarende eller senere modeller, eller i øvrigt rustfri dele:
-Rustfri udstødning
-Rustfri bolte, møtrikker mv.
-KONI støddæmpere
-Dobbelt Brembo skiver
-Valeo startmotor
-Odyssey LI batteri
-Rustfri udstødning
-Rustfri bolte, møtrikker mv.
-KONI støddæmpere
-Dobbelt Brembo skiver
-Valeo startmotor
-Odyssey LI batteri
Bemærkninger
Stand ved køb, vinter 2013:
Motorcykel komplet restaureret for sælgers regning i 1999, med sandblæsning, nymaling etc. I samme ombæring udskiftedes bagdæmperne med de famøse, dengang benævnte KONI og forgaflen fik udskiftet sine indre organer. Aksler, udstødning, alle bolte, møtrikker mv. erstattedes med tilsvarende dele af rustfrit stål og blev isat med kobberfedt. Det må anerkendes, at sælger har været overordentlig omhyggelig med pasning og pleje af cyklen fra 1999-2013 :) Den så ved købet ud, som var den restaureret igår - og den så ud som ny. Der blev dog, i førnævnte forbindelse, anvendt flydende pakninger til ALLE sammenslutninger, selv hvor der jævnligt skal foretages service. Denne praksis har sælger opretholdt, hvilket blev rådet bod på ved forårsklargøringen - bl.a. ved brug af ordinære pakninger ved topdæksler og ved oliefilterhuset.
Det kunne konstateres, at motorcyklen kun startede på den ene cylinder, når den var kold.
Klargøring, forår 2014:
Har efter køb haft problemer med startmotoren, bestående i ufuldendt startproces. Startmotorens tandhjul blev til tider ikke effektivt skubbet ind i svinghjulet, med 'tandbørstning' til følge! Motorcyklen blev derfor startet uden tændrør efter vinterperioden, da vi havde mistanke til startmotorens solenoide - BOSCH-solenoidernes magneter er tilsyneladende LIMET på! Mistanken blev (desværre) bekræftet: startmotoren formåede kun at aktivere solenoiden, men ikke automatisk deaktivere den, hvorved tandhjulet på startmotoren alene blev skubbet ind i svinghjulet, og holdt inde. Selv med dødemandsknappen aktiveret og nøglen ude fortsatte startmotoren grundet defekten med at dreje svinghjul og motor! Efter at have afkoblet batteriet, fik startmotoren sparket og blev erstattet med en ny, mere efficient Valeo.
Samtidig skiftedes startkabler, tændingsspolen blev undersøgt for irrede flader (og den irrede af dem blev slebet, hvorefter cyklen nu starter på begge cylindere), ventiler blev indstillet og luftfilter, pakninger og olie samt oliefilter skiftet.
Nu er den klar til sommerhalvåret! :)
Motorcykel komplet restaureret for sælgers regning i 1999, med sandblæsning, nymaling etc. I samme ombæring udskiftedes bagdæmperne med de famøse, dengang benævnte KONI og forgaflen fik udskiftet sine indre organer. Aksler, udstødning, alle bolte, møtrikker mv. erstattedes med tilsvarende dele af rustfrit stål og blev isat med kobberfedt. Det må anerkendes, at sælger har været overordentlig omhyggelig med pasning og pleje af cyklen fra 1999-2013 :) Den så ved købet ud, som var den restaureret igår - og den så ud som ny. Der blev dog, i førnævnte forbindelse, anvendt flydende pakninger til ALLE sammenslutninger, selv hvor der jævnligt skal foretages service. Denne praksis har sælger opretholdt, hvilket blev rådet bod på ved forårsklargøringen - bl.a. ved brug af ordinære pakninger ved topdæksler og ved oliefilterhuset.
Det kunne konstateres, at motorcyklen kun startede på den ene cylinder, når den var kold.
Klargøring, forår 2014:
Har efter køb haft problemer med startmotoren, bestående i ufuldendt startproces. Startmotorens tandhjul blev til tider ikke effektivt skubbet ind i svinghjulet, med 'tandbørstning' til følge! Motorcyklen blev derfor startet uden tændrør efter vinterperioden, da vi havde mistanke til startmotorens solenoide - BOSCH-solenoidernes magneter er tilsyneladende LIMET på! Mistanken blev (desværre) bekræftet: startmotoren formåede kun at aktivere solenoiden, men ikke automatisk deaktivere den, hvorved tandhjulet på startmotoren alene blev skubbet ind i svinghjulet, og holdt inde. Selv med dødemandsknappen aktiveret og nøglen ude fortsatte startmotoren grundet defekten med at dreje svinghjul og motor! Efter at have afkoblet batteriet, fik startmotoren sparket og blev erstattet med en ny, mere efficient Valeo.
Samtidig skiftedes startkabler, tændingsspolen blev undersøgt for irrede flader (og den irrede af dem blev slebet, hvorefter cyklen nu starter på begge cylindere), ventiler blev indstillet og luftfilter, pakninger og olie samt oliefilter skiftet.
Nu er den klar til sommerhalvåret! :)
BMW R65
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332