Ducati 500 SL Pantah (ombygget til 650 SL Pantah Café Rac 1982
17.180 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
72 Kommentarer
Ducati 500 SL Pantah (ombygget til 650 SL Pantah Café Rac
Årgang:
1982
Motor:
90 graders, luftkølet 4-takts V-twin på 500 ccm med desmodromisk ventilstyring (tvangsstyret).
Boring og slaglængde: 74 mm. x 58 mm.
Kompression: 9,5:1
Karburatorer: To stk. Dell'Orto PHF 36
Gearkasse: 5 gear
Kobling: "Oil-bath multidisc clutch"
Slutteligt havde cyklen gået 20.000 km. ved købstidspunkt i september 2005.
Boring og slaglængde: 74 mm. x 58 mm.
Kompression: 9,5:1
Karburatorer: To stk. Dell'Orto PHF 36
Gearkasse: 5 gear
Kobling: "Oil-bath multidisc clutch"
Slutteligt havde cyklen gået 20.000 km. ved købstidspunkt i september 2005.
Hestekræfter
Omkring 50 italienske heste på baghjulet ved 8.500 omdr./min.! (Fabrikstal).
0-100 overstås på ca. 5,7 sekunder (i 1982).
Vægt / hestekræftforhold: 3,66 kg/hk
0-100 overstås på ca. 5,7 sekunder (i 1982).
Vægt / hestekræftforhold: 3,66 kg/hk
Fælge
2 stk. støbte 18", guld-farvede, originale Ducati med 6 eger.
Dæk
For: Bridgestone Battlax 18" 130
Bag: Bridgestone Battlax 18" 100
Bag: Bridgestone Battlax 18" 100
Topfart
192km/t. (Fabrikstal).
-Dog 50 i byen, 80 på landevej og 130 på motorvej...
Ducati 500SL Pantah var i sin tid verdens hurtigste tocylindrede 500ccm, da den først kom frem! Den kan da også stadig i dag tage de dersens 500ccm parallel-twin cykler fra Honda og Suzuki!
-Dog 50 i byen, 80 på landevej og 130 på motorvej...
Ducati 500SL Pantah var i sin tid verdens hurtigste tocylindrede 500ccm, da den først kom frem! Den kan da også stadig i dag tage de dersens 500ccm parallel-twin cykler fra Honda og Suzuki!
Tuning
POD-filtre.
Åben 2-i-1-udstødning.
Sænket 32 mm på forgaflen.
Power Commander Møller
Åben 2-i-1-udstødning.
Sænket 32 mm på forgaflen.
Power Commander Møller
Styling
Mit eget design.
D.I.D. VM50 X-ring guldkæde.
D.I.D. VM50 X-ring guldkæde.
Ekstraudstyr
Textil-jakke: Dainese G. Gator GoreTex i rød, sort og grå.
Rygskjold: Dainese Wave G2
Sommerhandsker: Probiker Sport II, læder i sort og rød.
Vinterhandsker: X-Rage Racing i læder med Hipora-system og kulfiberforstærkninger i knoer og fingre. Bedste FAKTA-kvalitet.
Støvler: Sidi Vertigo str. 46 i sort.
Rygskjold: Dainese Wave G2
Sommerhandsker: Probiker Sport II, læder i sort og rød.
Vinterhandsker: X-Rage Racing i læder med Hipora-system og kulfiberforstærkninger i knoer og fingre. Bedste FAKTA-kvalitet.
Støvler: Sidi Vertigo str. 46 i sort.
Bemærkninger
Der findes intet som en V2... Lyden er i særklasse! Og forstærket af den åbne udstødning, så lyder den som et helt jordskælv, trods den beskedne motorstørrelse. Luftfiltrene gør også deres til den gode lyd.
September 2006 medførte et mindre uheld, da jeg havde et sammenstød med en ambulance på et sygehus. Så kan vi vist tale om skæbnens ironi...! Dette betød at min motorcykel var på værksted i lang tid. Dette gjorde dog ikke noget, da jeg var i udlandet i et halvt år.
Kåben blev malet igen og fik de originale MHR staferinger. Herudover fik tanken også en tur, samt forskærmen der gik fra sort til rød.
Forgaflen blev smadret ved sammenstødet, hvorfor en ny blev sat på. Dette blev til en Paoli i originalt design, således at cyklen stadig kommer til at stå i sin originale stand.
Forhjulet blev også beskadiget, men dette blev rettet op og nymalet.
I 2011 blev motoren skiftet til en 650 Pantah.
I 2012 blev den ombygget til sådan som den ser ud idag.
September 2006 medførte et mindre uheld, da jeg havde et sammenstød med en ambulance på et sygehus. Så kan vi vist tale om skæbnens ironi...! Dette betød at min motorcykel var på værksted i lang tid. Dette gjorde dog ikke noget, da jeg var i udlandet i et halvt år.
Kåben blev malet igen og fik de originale MHR staferinger. Herudover fik tanken også en tur, samt forskærmen der gik fra sort til rød.
Forgaflen blev smadret ved sammenstødet, hvorfor en ny blev sat på. Dette blev til en Paoli i originalt design, således at cyklen stadig kommer til at stå i sin originale stand.
Forhjulet blev også beskadiget, men dette blev rettet op og nymalet.
I 2011 blev motoren skiftet til en 650 Pantah.
I 2012 blev den ombygget til sådan som den ser ud idag.
Ducati 500 SL Pantah (ombygget til 650 SL Pantah Café Rac
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 765 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.845
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.890
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 96 Svar: 168
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.890
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Svar: 3
det havde den fortjent mvh hans
aug 2005
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 61 Svar: 285
For satan en fed maskine!
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 49 Svar: 173
Det er godt nok noget af det flotteste jeg har set længe.. jeg må simpelthen kaste en X-høj..
Den er jo ligesom min drømme bike, Mike Hailwood Replica...
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
Står det godt til med MC livet?
- Fed Retro knallert du har !
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.463
Og det er jo en fed maskine du har dér ...
mar 2008
Følger: 17 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 71 Svar: 279
..satme da flot
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 7 Emner: 2 Svar: 37
Der er bare INTET der slår de gamle Italienere.. det kan jo slet ikke beskrives..
Fantastisk maskine du har dig der! EN ægte klassiker - og YES.. Pantah motoren er noget af det hurtigste.. blev jo også brugt i Ducatis TT1 og 2'ere..
maj 2007
Følger: 13 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 60
Den er fed!...tænker nogle gange på en!...måske en lidt slidt en til at lave om til Cafe-style!...høj!
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 33 MC-er: 5 Emner: 7 Svar: 24
tak for stemmen og en rigtig bella machina du har der!!!
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 17 MC-er: 4 Svar: 355
Hej tak for din hilsen,
havde allerede bedømt din og Hektos maskine da jeg kom herind..
Ang. larm så kunne jeg lige så godt køre uden potte da den jeg kører med kun er til pynt, (ikke afbildet) den er lige så tom som en ølflaske en til Roskilde festival og giver en dejlig raspende lyd når jeg skifter gear....
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 17 MC-er: 4 Svar: 355
flot Pantah, det er nogle dejlige maskiner
feb 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 5 Svar: 14
Tak for din høje !!!
Jeg har arbejdet med PhotoShop i 13 år, så jeg har da lært nogle triks, men det er ik så svært, man skal bare ha en forståelse for skyggevirkning og lyskast i materialer, og så arbejde sig ud fra det, så kommer det næsten til at ligne et rigtig foto.
Du kan finde mange ting på nettet om hvordan man arbejder i PhotoShop, men der er også andre programmer som kan noget lignende, vigtigst er at de kan arbejde med flere lag på samme tid
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
cool v2 classss.!! total højdollar herfra..!!
hot emblem.. cool udstødning.. (he..he..)
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 15 Svar: 66
Den er holdt flot.
høj herfra
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 9
Hey din frækkert...
tak for din besked på fjæsbogen...
Vi skal uden tvivl ud at køre til Marts :). MEGET SNART!!!!
Du kan jo lige lur min MC herinde. Dog er den ændret en del siden billedet, men det er en SV650 AK7..
Vi tales ved...Kan du ikke lige smide dit mobilnummer?
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.203
Jeg vil tro at den har stået mig i ca. 50.000 kr. Inkl. cyklen, som jeg gav 31.500 kr. for.
Og tak for din kommentar! :o)
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 115 Svar: 1.650
Med masser af personlighed! *S* Høj sendt..... BTW kan godt anbefale dig en Triumph, så bliver det ikke meget sjovere!!!
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 145
Var du derovre???
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
Hva så gamle kollega'
Cool Retro kværn - Har den intet batteri dæksel?
Hvorfor ikke beholde den frem for Triumpf?
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 816
Særdeles flot klassiker
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 152
Ualmindelig nydeligt eksemplar (efter billedmaterialet at dømme). Jeg har stadig til gode, at opleve en Pantah live - For ikke længe siden, oplevede jeg alt MC-design fra før midthalvfemserne som grimt og kluntet, men det er på det seneste langsomt skiftet -ikke mindst takket være Pantah MHR
Smukke billeder, som gør cyklen ære!
Stor respekt for originaliteten. Sådan skal italiensk fuldblod holdes. Håber at se den på vejene en dag!
\Michel
sep 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 4
Nu er din fanme også flot så kan jo nok kun smide en igen
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 4 Svar: 11
en høj for den
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 19
Cool Duc ;o)
Dejligt at se de lidt ældre også!!
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 21 MC-er: 3 Emner: 37 Svar: 75
Tak for kommentaren, skal nu siges til jydernes forsvar, at det en vej ved Århus havn. Derfor manglen på trafik
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 1 Svar: 4
en extra høj fra mig fordi du gør alt for din duc skal stå som ny.
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 15 MC-er: 6 Svar: 2
tak tak ,en høj til dig
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 20 Svar: 308
Den bliver da også kanon så. Glæder mig til at se resultatet - så kan jeg gå og savle i 116 igen
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 60
Nothing beats a good classic bike, especialy if its a Ducati
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 20 Svar: 308
da jeg så du læste på DTU... Så må det næsten have været dig, som kørte rundt med en elastik som holdt batteriet.. eller var det tape...? Ihvertfald - spænd kysen!! ;-D
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 20 Svar: 308
den er også kanonfed den cykel! Og fedt når der er lidt info på også. Kan se du læser - på DTU? Kan det passe det er din jeg har set nogle gange foran 116?
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 96 Svar: 168
Det lyder sgu godt! Hvor langt er han helt præcist kommet??? Herovre/nede på Jamaica går det alletiders. Arbejdet skrider frem og alt er helt fint. Temperaturen er cirka de 30 grader hver dag, og vores pool ligeså... Yessør!
Se da forresten min blog engang. Den er ikke lige blevet opdateret i 2½ uge, men i dag sker der noget, tror jeg.
Adressen er:
www.ya-mon.blogspot.com
Med venlig hilsen Morten
maj 2006
Følger: 16 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 1 Svar: 15
tak for kommentar
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.919
Men det er dejligt at se en så flot gammel duc:-)
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 96 Svar: 168
Det er alletiders! Takker!!!
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 96 Svar: 168
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 96 Svar: 168
det lyder som en god ide!!! hvor kører vi fra?
sep 2004
Følger: 14 Følgere: 12 Emner: 7 Svar: 37
Det er virkelig en flot ducati du har dig dér.
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 96 Svar: 168
Yes, yes...
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 96 Svar: 168
Ok... Ja, sover lige på den... Ellers kommer der sikkert masser andre tilbud!!!
Tak for tipsene!
Mvh. Morten
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 96 Svar: 168
Tak for rådene, kammerater! Men kan man ikke bare tage overdelen ned og gå med om livet?
Eller er det for besværligt?!
Mvh. Morten
feb 2006
Følger: 15 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 62 Svar: 620
det var så lidt! kunne simpelthen ikke lade være.
ja, jeg er også ret vild med dem, men må indrømme... er faldet lidt for en nyere model, men den har mindst lige så meget personlighed synes jeg... Honda VTR 1000 sp1... puuh, hehe
dec 2005
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 72
jeg har heller ikke fået meldt mig ind endnu, men jeg kører med et par stykker fra sletten som lige har meldt sig ind. men det er vidst 2. mandag i hver måned. regner med at se hvad det er for noget næste gang. der er vidst en hel del medlemmer både studerende, undervisere og færdig uddannede. men nok et kig værd: http://www.pmc.dk/
kan være vi ses dernede..
christian
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 96 Svar: 168
Og i lige måde!
/Morten
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 27
det var sku close run. du må havde en god sommer
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 96 Svar: 168
Tak for det, det er kanont!
Mvh. Morten
feb 2004
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 201
Så sender den.
feb 2004
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 201
Kan se at Rasmus er kommet mig i forkøbet, men ellers så send mig din msn eller mail, så får du den
dec 2005
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 72
ja jeg tager den på sletten hver dag.. pæn gammel cykel du også har dig.. er du medlem af pmc.? jeg er altid frisk på en tur så bare skriv hvis det er.
mvh, christian
jul 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 70 Svar: 312
Ja, der kunne godt være lidt flere billeder fra forskellige vinkler! Jeg vil dog hellere bruge tíden på at skrue og køre fremfor at tage billeder
Du spørger til det lilla stel! Det var sådan den så ud, da jeg købte den. Tidligere ejer har vel været farveblind eller på svampe. Billederne bliver "nyere og nyere" opad fra lilla rædsel. Øverste billede er ikke det færdige resultat. Der mangler kåbe osv. Den er ellers blevet køreklar, mangler bare en udstødning fra Tyskland, så skal der trilles
Smag og behag er jo forskellig, jeg blev bare lidt skuffet (ikke vred
Flot Pantah du har der. Kåben ser rigtig sporty ud med klistermærkerne.
Stud
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.497
At man som 23-årig kan se det seje i en Pantah. Har selv savlet meget over sådan samt Cagiva fætteren.
Høj herfra.
/
Jesper
www.buff-mc.dk
jul 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 70 Svar: 312
Og så fra en Pantah-ejer!! Jeg er rystet i min grundvold
Spagettilover!!
Stud
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 96 Svar: 168
Ja, den er lidt anderledes, og hvis du spørger mig, så vil jeg også sige at den har sjæl!!! Det er helt sikkert!
Selv tak for stemmen, det fortjener den nu, den Aprilia du har! Den er rigtig cool. Virkelig spitzen-klasse!
/Morten
mar 2006
Følger: 26 Følgere: 28 MC-er: 6 Emner: 9 Svar: 228
anderledes cykel. Det er skægt at se hvor meget sjæl der er og de Ducati'er. Min samlever har en Super Sport fra ´94 og den oser også af sjæl. Flot arbejde du har gjort!!! Tak for din stemme!
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 96 Svar: 168
Den er ikke matteret specielt meget, der er stadig pletvis klar maling ind imellem... Det var svært lige at finde ud af hvor meget man skal mattere den osv! Men tror at jeg har ramt meget godt! Nu må vi se om jeg kvajer mig, hvilket jeg sandelig håber at jeg ikke gør!!! Det ville være en skam! Men nu ser vi!
Synes i hvert fald at mærkerne falder meget godt i hak med linjerne på cyklen!
/Morten
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 96 Svar: 168
det synes jeg nu! Synes du ikke at den er matteret godt nok? Så må jeg bare give den lidt mere, vel, hvis det ikke er godt nok?
/Morten
dec 2003
Følger: 120 Følgere: 116 MC-er: 3 Emner: 126 Svar: 981
En flot klassiker !!!
Hvad har du givet for sådan en ?
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 1
Hej Morten! Kan du ikke sende mig en mail på adr. bln@formula.dk, så svarer jeg dig mht. vindskærmen.
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 1
Hej Morten!
Den skærm der er på min Monster har jeg ikke længere. Det var en original Ducati vindskærm. Jeg har dog én liggende helt magen til, men bare i carbon fiber. Den er stort set ubrugt, og beslagene har aldrig været monteret. Du er velkommen til at komme forbi og se eller købe den.
maj 2004
Følger: 1 MC-er: 1
Hej Morten
Bedre sent end aldrig. Det er en org. ducati carbon skærm. Aner ikke hvad de koster i DK. Jeg købte min i Tjekkiet kan bare huske at der var en del at spare. Hilsen Dennis
apr 2005
Følger: 6 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 27 Svar: 89
Ja det finder du jo ud af når du har fået pappet
/Jesper
apr 2005
Følger: 6 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 27 Svar: 89
det er diameteren på forrøret som er mindre- der var mærkbar forskel fra den potte jeg købte min Pantah med og så den til den model som jeg eftermonterede, som også sidder på din. Du kan jo evt. prøve at måle på dine originale forrør og sammenligne med din 2-1.
Men hvis du ikke har mærket nogen forskel så er det jo fint
Synes bare jeg ville fortælle det, da det var en mærkbare forskel på min cykel..
apr 2005
Følger: 6 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 27 Svar: 89
Flot Panther
Ligner samme type 2-1 som jeg havde på min ex-pantah- den tog af topeffekten ifht den orig. udstødning pga mindre rørdiameter....
Bare så du er ops på det.
Jeg havde nemlig investeret i sådan en fyr, men blev noget skuffet da jeg fandt ud af at det tog effekt.
Mvh
Jesper
feb 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 1
Flott gamel og god Ducati du har ;hilsen HK
jan 2006
Følger: 6 Følgere: 14 MC-er: 13 Emner: 34 Svar: 193
Jeg kunne godt tænke mig lidt mere infor om din cykel. Er det en 4-takter?
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 96 Svar: 168
Din er sgu heller ikke værst! Godt at se at der er interesse for den gamle Duc her, stadig! Den er jo "Old School"!
maj 2005
Følger: 7 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 38
jeg kan rigtig godt li din duc den er sku fed vh charlie
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 96 Svar: 168
Tak for kommentaren! Allerede een dag efter at jeg lagde den ind på sitet! Alletiders at se!