Ducati 500 SL Pantah (ombygget til 650 SL Pantah Café Rac 1982

17.180 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 72 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Ducati 500 SL Pantah (ombygget til 650 SL Pantah Café Rac

Årgang:
1982
Motor:
90 graders, luftkølet 4-takts V-twin på 500 ccm med desmodromisk ventilstyring (tvangsstyret).
Boring og slaglængde: 74 mm. x 58 mm.
Kompression: 9,5:1
Karburatorer: To stk. Dell'Orto PHF 36
Gearkasse: 5 gear
Kobling: "Oil-bath multidisc clutch"
Slutteligt havde cyklen gået 20.000 km. ved købstidspunkt i september 2005.
Hestekræfter
Omkring 50 italienske heste på baghjulet ved 8.500 omdr./min.! (Fabrikstal).
0-100 overstås på ca. 5,7 sekunder (i 1982).
Vægt / hestekræftforhold: 3,66 kg/hk
Fælge
2 stk. støbte 18", guld-farvede, originale Ducati med 6 eger.
Dæk
For: Bridgestone Battlax 18" 130
Bag: Bridgestone Battlax 18" 100
Topfart
192km/t. (Fabrikstal).
-Dog 50 i byen, 80 på landevej og 130 på motorvej...

Ducati 500SL Pantah var i sin tid verdens hurtigste tocylindrede 500ccm, da den først kom frem! Den kan da også stadig i dag tage de dersens 500ccm parallel-twin cykler fra Honda og Suzuki!
Tuning
POD-filtre.
Åben 2-i-1-udstødning.
Sænket 32 mm på forgaflen.
Power Commander Møller
Styling
Mit eget design.

D.I.D. VM50 X-ring guldkæde.
Ekstraudstyr
Textil-jakke: Dainese G. Gator GoreTex i rød, sort og grå.
Rygskjold: Dainese Wave G2
Sommerhandsker: Probiker Sport II, læder i sort og rød.
Vinterhandsker: X-Rage Racing i læder med Hipora-system og kulfiberforstærkninger i knoer og fingre. Bedste FAKTA-kvalitet.
Støvler: Sidi Vertigo str. 46 i sort.
Bemærkninger
Der findes intet som en V2... Lyden er i særklasse! Og forstærket af den åbne udstødning, så lyder den som et helt jordskælv, trods den beskedne motorstørrelse. Luftfiltrene gør også deres til den gode lyd.

September 2006 medførte et mindre uheld, da jeg havde et sammenstød med en ambulance på et sygehus. Så kan vi vist tale om skæbnens ironi...! Dette betød at min motorcykel var på værksted i lang tid. Dette gjorde dog ikke noget, da jeg var i udlandet i et halvt år.
Kåben blev malet igen og fik de originale MHR staferinger. Herudover fik tanken også en tur, samt forskærmen der gik fra sort til rød.
Forgaflen blev smadret ved sammenstødet, hvorfor en ny blev sat på. Dette blev til en Paoli i originalt design, således at cyklen stadig kommer til at stå i sin originale stand.
Forhjulet blev også beskadiget, men dette blev rettet op og nymalet.

I 2011 blev motoren skiftet til en 650 Pantah.

I 2012 blev den ombygget til sådan som den ser ud idag.
Kommentér på:
Ducati 500 SL Pantah (ombygget til 650 SL Pantah Café Rac
Annonce