Honda CBR 1000 RR 2006
6.581 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
49 Kommentarer
Honda CBR 1000 RR
Årgang:
2006
Motor:
> 4-cylindret vandkølet 4-takts rækkemotor med 2 overliggende Kædetrukne knastaksler.
> 4 ventiler pr. cylinder.
> Boring: 75,0 mm.
> Slaglængde: 56,5 mm.
> Slagvolumen: 998 cm3.
> Kompression: 12,2:1.
> Maks. effekt: 172 hk (127 kW) ved 11.250 o/m.
> Maks. moment: 114,5 Mm ved 10.000 o/m.
> Indsprøjtning med 4 stk. 44 mm spjældhuse.
> Transmission 6-trins kassettegearkasse.
> Flerpladet kobling i oliebad.
> Kædetræk.
> 4 ventiler pr. cylinder.
> Boring: 75,0 mm.
> Slaglængde: 56,5 mm.
> Slagvolumen: 998 cm3.
> Kompression: 12,2:1.
> Maks. effekt: 172 hk (127 kW) ved 11.250 o/m.
> Maks. moment: 114,5 Mm ved 10.000 o/m.
> Indsprøjtning med 4 stk. 44 mm spjældhuse.
> Transmission 6-trins kassettegearkasse.
> Flerpladet kobling i oliebad.
> Kædetræk.
Hestekræfter
> Ca. 190 på svinghjulet.
> 162hk og 109 Nm på hjulet
> 162hk og 109 Nm på hjulet
Fælge
> Galespeed Type-R i guld og sidevente ventiler
> Standard Honda/Enkei fælge som reserve
> For: 3½" Alu ,
> Bag: 6" Alu.
> Bremser:
> Foran: - 2 stk. 320 mm skiver med flydende ophæng med 4-stemplede radialt monterede monoblok-calipere.
> Bag: - 1 stk. 240 mm Galfer skive
> Bremseklodser standard
> Standard Honda/Enkei fælge som reserve
> For: 3½" Alu ,
> Bag: 6" Alu.
> Bremser:
> Foran: - 2 stk. 320 mm skiver med flydende ophæng med 4-stemplede radialt monterede monoblok-calipere.
> Bag: - 1 stk. 240 mm Galfer skive
> Bremseklodser standard
Dæk
> Michelin Pilot Power 2CT foran og Battlax R10 bagi, på Galespeed fælge
> 190/50-17 bag.
> 120/70-17 foran.
> 190/50-17 bag.
> 120/70-17 foran.
Topfart
> Opgivet til 287 km/t.
> 0-100 på 3 sek.
> 0-100 på 3 sek.
Tuning
> Komplet Akrapovic Titanium Evolution (5.6kg lettere) (http://www.holtugmc.dk/images/uds/Akrapovic-filer/Honda%20CBR1000RR%2006%20race-evo.pdf)
> K&N Filter
> Flapper delete + Carbon Ramair
> Korte Alu tragte
> PC USB III
> Ignition Module, Dynojet
> Quickshift, Dynojet
> Galfer skive bag
> HEL Armerede Bremseslanger, grønne
> Matris F05-R, 25mm fork cartridge [FH201R] www.matrisdampers.com
Catridge renoveret og samlet med nye grønne SKF pakninger med mindre friktion
> Matris F05-R monoshock [MH204.07R] www.matrisdampers.com
> Fjernet PAIR ventilen og blændet reed-dækslerne
> Supersprox 16/44 på Galespeed fælge (520 kæde)
> Supersprox 16/42 på originale fælge (520 kæde)
> K&N Filter
> Flapper delete + Carbon Ramair
> Korte Alu tragte
> PC USB III
> Ignition Module, Dynojet
> Quickshift, Dynojet
> Galfer skive bag
> HEL Armerede Bremseslanger, grønne
> Matris F05-R, 25mm fork cartridge [FH201R] www.matrisdampers.com
Catridge renoveret og samlet med nye grønne SKF pakninger med mindre friktion
> Matris F05-R monoshock [MH204.07R] www.matrisdampers.com
> Fjernet PAIR ventilen og blændet reed-dækslerne
> Supersprox 16/44 på Galespeed fælge (520 kæde)
> Supersprox 16/42 på originale fælge (520 kæde)
Styling
> Sort db Puig screen
> Lightec Bobbins, guld
> Honda HRC tankpad
> LSL Crashpads
> Olie Temperatur måler (www.louis.de)
> Gilles Tooling VCR38GT rearset, sort/sort, www.gillestooling.com
> Pazzo Shorty greb, sorte - www.pazzoracing.eu
> Carbon 2 delt kædeskærm - Redracingparts.com
> Carbon hugger - redracingparts.com
> Carbon afdækning på tanken, foran - Redracingparts.com
> Carbon afdækning på tanken, siden - Redracingparts.com
> Carbon forskærm - Redracingparts.com
> Nummerpladeholder - Rizoma
> Rizoma Avio LED blinklys i bag, Guld.
> Carbonin carbon koblingsdæksel
> Sort Eloxerede passager fodhvilere
> Diodeblink, indfarvet (3 dioder) by www.WatsenDesign.com
> GI-Pro Gearindikator DS-Series by www.gi-pro.net
> Lightec Bobbins, guld
> Honda HRC tankpad
> LSL Crashpads
> Olie Temperatur måler (www.louis.de)
> Gilles Tooling VCR38GT rearset, sort/sort, www.gillestooling.com
> Pazzo Shorty greb, sorte - www.pazzoracing.eu
> Carbon 2 delt kædeskærm - Redracingparts.com
> Carbon hugger - redracingparts.com
> Carbon afdækning på tanken, foran - Redracingparts.com
> Carbon afdækning på tanken, siden - Redracingparts.com
> Carbon forskærm - Redracingparts.com
> Nummerpladeholder - Rizoma
> Rizoma Avio LED blinklys i bag, Guld.
> Carbonin carbon koblingsdæksel
> Sort Eloxerede passager fodhvilere
> Diodeblink, indfarvet (3 dioder) by www.WatsenDesign.com
> GI-Pro Gearindikator DS-Series by www.gi-pro.net
Ekstraudstyr
Mig
Bemærkninger
Elsker den cykel, har gerne ville have sådan en længe, og nu fik jeg den langt om længe.
Man får jo hang til fart!!!!
Man får jo hang til fart!!!!
Honda CBR 1000 RR
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 22
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 25
Total sprød Fireblade... (Y)
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 22
apr 2014
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 7
okt 2012
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 2
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 22
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 4 Emner: 33 Svar: 880
jun 2010
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 606
Spøg til side, det sidste billede er ret fedt Betina
feb 2013
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 36
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 39
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 22
feb 2013
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 36
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 22
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 39
jun 2010
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 606
Skal ikke have gadecykel lige foreløbigt, men jeg er glad for du er glad for den. Realiserede ikke rigtig hvor flot den var før du faktisk kørte væk på den....
Mht svingende, så er farten for at komme helt ned jo alt afgørende, men ellers prøv og stil affjedringen midt i på alle parametre for og bag. Det gør den i hvert fald 'neutral'. Men hvis du ikke har stillet på den siden jeg havde den skal du have den løsnet op i bag, for den passede jo til mig. Men ellers overvej og tag til fx AH Racing eller Hyper Pro og få hjælp til at stille cyklen. Tror de gør det for omkring 400kr, og kommer med anbefalinger om hvorvidt du skal have andre fjedre i eller ej.
Men ja, den er knald frisk og pisse fed, og til gaden er den helt perfekt IMHO
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 22
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 22
jun 2010
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 606
jun 2012
Følger: 6 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.113
maj 2011
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 348
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 71
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 22
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 71
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 22
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 71
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 3
Høj.
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 22
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 109
Den er fandme lækker
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 22
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 22
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.419
Syntes som sagt klart det er den fedeste / flotteste cbr1000rr model.
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.419
Jeg sprang ikke på din MC da jeg i sidste ende er smask forelsket i S1000RR BMW'en..Og lige meget hvor hårdt jeg har prøvet at komme af med den lille romance.. Så vil den ikke forsvinde
Så det bliver næste MC og springet til 1000ccm.
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 22
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.419
(Jeg smider nye billeder op af min når sæsonen starter.. Der bliver ændret en masse på den nu så alle detaljerne skulle falde i hak)
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 22
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 60 Svar: 155
Du får en EXTRA høj fra mig, så regner jeg med du giver en øl snart.
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 22
jun 2010
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 606
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 22
jun 2010
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 606
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 22
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 22
feb 2012
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 67
Noget af en tunings- og udstyrsliste
Helt sorte cykler er normalt ikke mig. Der må godt være noget kontrast, og det synes jeg så fint fælge og de "kermit" grønne bremseslange gør..
X-høj..
jun 2010
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 606
En tur i grøn klasse, der dækker forsikringen stadig og man får linjer og fart hurtigt. Kan varmt anbefales!
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 22
MEGA dårligt at jeg først får den langt ind nu, men nu er den her endelig. Ja han har sku' god stil, ham der har stykket den sammen
Det er jo det jeg siger, man får hang til fart!!!!
Overvejer at tage den med på bane, til foråret, så jeg kan få den ordenligt prøvet af!!
Dejligt at køre med god stil
jun 2010
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 606
Endelig Betina, velkommen ind med din fandens flotte Fireblade!! Han har drøn god smag ham der har stykket den cykel der sammen
-Og så kører den bare pisse godt!
sep 2006
Følger: 58 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 519
Det var dog et heftigt effekttab over drivlinien (190 -> 162 = 15%). Normalt plejer man at sige at der går 10% tabt fra krumtap til hjul, med mindre at der er kompressor eller andet gejl på
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 22
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.021