Yamaha XV1000 Tr1 1981
11.432 visninger
|
Oprettet:
Yamaha XV1000 Tr1
Årgang:
1981
Motor:
981 ccm V2
Hestekræfter
71 hk (84Nm)
Fælge
18 tommer bag og 19 tommer for.
Dæk
Standard.
Nye metzler dæk model Laser.
Nye metzler dæk model Laser.
Topfart
Ca 200 km/t.
Tuning
Ingen
Styling
Ingen.
Ekstraudstyr
Krauser taskesæt og bagagebærer - K1.
Vindskærm.
Garmin Zumo GPS.
Vindskærm.
Garmin Zumo GPS.
Bemærkninger
Komplet restaureret cykel.
Maskinen blev genindregistreret i september måned 2010.
Projektet blev så småt startet i 2004, og har løbet over ca 5 år.
De totale omkostninger løber op i omegnen af 75000kr, ex maskinens værdi før restaurering..
Motoren alene har kostet ca 40000kr at genopbygge fra bunden. Mens malearbejdet har kostet 10000kr ex. moms.
Bortset fra lakkering, forchromning og cylinderudboring, har jeg selv udført alt arbejdet.
Der er næsten udelukkende benyttet originale reservedele, og maskinen er lakkeret efter de originale farvekoder.
Farven på tank og dæksler kaldes Legato Maroon, og blev kun benyttet til yamaha Tr1 og Yamaha XS650 årgang 1981.
Maskiner i denne farve er derfor et meget sjældent syn :-)
Maskinen er opdateret på flere områder, i forhold til det originale design fra 1980/81.
Specielt motoren er blevet udstyret med nyere dele, i bedre kvalitet, end der var tilgængelige i 1980/81.
Lakkeringen er desuden betydeligt bedre udført, end da den kom fra fabrikken.
Flere data om maskinen kan findes via følgende link:
www.tr1.de
Maskinen blev genindregistreret i september måned 2010.
Projektet blev så småt startet i 2004, og har løbet over ca 5 år.
De totale omkostninger løber op i omegnen af 75000kr, ex maskinens værdi før restaurering..
Motoren alene har kostet ca 40000kr at genopbygge fra bunden. Mens malearbejdet har kostet 10000kr ex. moms.
Bortset fra lakkering, forchromning og cylinderudboring, har jeg selv udført alt arbejdet.
Der er næsten udelukkende benyttet originale reservedele, og maskinen er lakkeret efter de originale farvekoder.
Farven på tank og dæksler kaldes Legato Maroon, og blev kun benyttet til yamaha Tr1 og Yamaha XS650 årgang 1981.
Maskiner i denne farve er derfor et meget sjældent syn :-)
Maskinen er opdateret på flere områder, i forhold til det originale design fra 1980/81.
Specielt motoren er blevet udstyret med nyere dele, i bedre kvalitet, end der var tilgængelige i 1980/81.
Lakkeringen er desuden betydeligt bedre udført, end da den kom fra fabrikken.
Flere data om maskinen kan findes via følgende link:
www.tr1.de
Yamaha XV1000 Tr1
okt 2021
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 3
Jeg har et par stykker. Den ene flot og kørende og den anden ved at blive køreklar, i urestaureret tilstand. Hvor bor du i landet, og kan vi evt. tale sammen om justering osv. af sådan et dyr?
vh. Carsten Bak. (Odder)
okt 2021
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 3
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 7 Emner: 9 Svar: 57
Men min Tr1 er jo også ved at være en ældre dame
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 7 Emner: 9 Svar: 57
Men bliver den behandlet ordenligt, kan de klare en del km.
Ikke uhørt med 150000km på klokken.
God cykel til lange ture, hvilket jeg da også stadig bruger den til.
jul 2012
Følger: 10 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 76
jul 2012
Følger: 10 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 76
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
Ellers en fin cykel og et flot stykke arbejde med den motor.
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Svar: 4
jun 2009
Følger: 27 Følgere: 36 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 358
KÆFT den er flot, det har taget noget tid. høj er smidt
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 7 Emner: 9 Svar: 57
Så blev cyklen hevet ud af garagen
Og den sprang i gang, næsten før jeg fik trykket på knappen
Lidt rengøring, pudseklud og småjusteringer mangles..men det er blot detaljer....
Vi ses på landevejen i 2011
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 7 Emner: 9 Svar: 57
Så er der nye billeder fra mit Tr1 projekt, der nu nærmer sig sin afslutning
Maskinen er malet efter originale farvekoder. Som i dette tilfælde er Legato maroon.
Farven er sjælden, da den kun blev solgt til årgang 81.
Malingen kan ikke købes mere, så den er kopieret fra en original Yamaha reservedel.
Personligt syns jeg maleren har lavet et godt stykke arbejde, da jeg har meget svært ved at se forskel på det originale og det nye.
Kvaliteten er dog betydeligt bedre, hvilket billederne gerne skulle afspejle
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 7 Emner: 9 Svar: 57
Vedr. udstødning, så kan du jo evt. sende et billede af rørene.
Det originale bagrør er lidt specielt udformet, og nem at genkende
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 7 Emner: 9 Svar: 57
Kommer an på hvilken forlygte du hentyder til
"Den grønne djævel" eksistere ikke mere, da den er tæt på at være restaureret færdig:-)
Jeg udskifter forsidebilledet nå det sidste er monteret.
Den originale forlygte er noget af det største, som jeg har set på en mc.
Den originale forlygte måler ca 23cm i diameter, og er dermed større end den model der fx benyttes på BMW R100.
Og det er jo heller ikke just en cykellygte
.
maj 2009
Følger: 30 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 455
kom lige til at kigge dine billeder, er det en 8" forlygte du har på???
maj 2009
Følger: 30 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 455
Jeg har muligvis noget, men hvor godt det er, er jeg ikke helt sikker på... har potten og rørene med de skrå snit, men er ikke hundrede på røret på bagerste cylinder...
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 7 Emner: 9 Svar: 57
Hej ørnhøj
Har masser af tr1 stumper
Men hvis din 920rh har nogle fejlfri udstødningsrør (originale)
kunne det da godt have interesse. I særdeleshed røret fra den bagerste cylinder, der ofte rådner væk
maj 2009
Følger: 30 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 455
har en halv xv 920r (den amerikanske udgave af tr1'eren) til at stå, hvis du mangler lidt stumper...
fedt projekt i øvrigt... smed en høj mvh anden...
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 7 Emner: 9 Svar: 57
Så er der flere nye billeder fra mit Yamaha tr1 projekt.
Indtil nu går alt planmæssigt. Batteriet blev monteret i dag, og motoren tørnet for første gang
Jeg mangler dog et par småting, før maskinen kan gøres helt færdig.
Blinklyset driller lidt pga. af en dårlig stelforbindelse, og jeg mangler et nyt koblingskabel samt spedometerkabel.
Men i det store hele, forventer jeg snart at være kørende igen.
Og DET glæder jeg mig til
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 7 Emner: 9 Svar: 57
Ja det var jo ikke sådan en jeg tænkte på, men jeg kan da godt følge dig nicolas
Det er en vild bimmer
jan 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 3
hi hi nu kan jeg
jo godt forstå at du gerne vil eje en bmw:)
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1310876.ece
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 7 Emner: 9 Svar: 57
Ja den skulle jo også helst ud at trille lidt med "de halvgamle" her til sommer
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 27 Svar: 120
Den ser ud til at blive rigtig flot når du får den samlet.
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 7 Emner: 9 Svar: 57
Nye billeder er nu lagt ind
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 7 Emner: 9 Svar: 57
Jeg er også selv lidt spændt på resultatet
Den har jo været længde undervejs...
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 7 Emner: 9 Svar: 57
Når maskinen er lavet i stand
Kædekassen er glasblæst, og de originale advarselsmærkater er produceret
Billede kommer strakt!
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 55
kædekassen, hvornår vender den tilbage(-:
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 7 Emner: 9 Svar: 57
Resultatet skulle i hvert fald helst blive mere end almindeligt godt
Der er meget få originale eksemplare tilbage, og gode reservedele er dælme svære at skaffe.
Det er derfor ved at være sidste udkald, hvis man skal lave en hæderlig restaurering af en Tr1.
Jeg har måtte importere mange af de nye dele fra både Tyskland, Holland og Japan.
Enkelte dele har det tage mig flere år at finde. Fx emblemerne til sidedækslerne.
Man skal virkeligt tænke sig godt om, før man begynder at genopbygge en klassisk japaner. Mange giver op undervejs
jun 2006
Følger: 59 Følgere: 56 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.221
godt projekt du har startet:-)