Harley Davidson FXR 1340 1985
8.914 visninger
|
Oprettet:
Harley Davidson FXR 1340
Årgang:
1985
Motor:
Evolution 1340
Hestekræfter
112 hk ( hjul-hk )
15,2 kg moment
15,2 kg moment
Fælge
2,75" x 19" for
3,5" x 18" bag
3,5" x 18" bag
Dæk
Avon 90/90 - 19
Avon 140/70 - 18
Avon 140/70 - 18
Topfart
200 +
Tuning
Krumtap lettet 3,7 kg. Baisley ventiler. Red Shift Pro 650 fjedre. Gearede vippearme. Kieth Black 10,5:1 stempler - toppe svejset for komp. 11,8 : 1 . Super G karburator. Dyna 2000 tændning - justerbar( begrænset til 7.500 omdr. ). Python II. Red Shift 575 knast. Begrænserringe i løftere.
Kanaler i toppe svejset / hævet og lavet D formede.
Kanaler i toppe svejset / hævet og lavet D formede.
Styling
Ikke meget...
Arlen Ness kvartkåbe.
Corbin sæde
'Sneplov' ukendt
Arlen Ness kvartkåbe.
Corbin sæde
'Sneplov' ukendt
Ekstraudstyr
Shift-light / 7250 omdr.
Udskiftet baghjul til 18" - for og kunne køre lavere profil.
Støtteplade / forstærkning mellem motor og gearkasse.
Omdr. tæller m. memory.
Den orig. 11" bremseskive for er udskiftet med to 13" PM skiver - som iøvrigt ( som det ses.. ) sagtens kan køres blå, når 275 kg + fører skal bremses ned et par gange i træk.... ;-)
2 x 4 stemplede calibre
Udskiftet baghjul til 18" - for og kunne køre lavere profil.
Støtteplade / forstærkning mellem motor og gearkasse.
Omdr. tæller m. memory.
Den orig. 11" bremseskive for er udskiftet med to 13" PM skiver - som iøvrigt ( som det ses.. ) sagtens kan køres blå, når 275 kg + fører skal bremses ned et par gange i træk.... ;-)
2 x 4 stemplede calibre
Bemærkninger
Kører, styrer og bremser faktisk rimeligt af en H-D og være - sikkert grundet lavprofildæk, 38mm forgaffel, støtteplader og fornuftig forbremse... Men skraber på her og der når der er sving på vejen.... Det ses på udstødning og primærkassen... - de sætter en 'naturlig' begrænsning på farten i sving... ;-)
Harley Davidson FXR 1340
sep 2011
Følger: 22 Følgere: 22 Emner: 42 Svar: 474
Fed FXR.. flot farve!
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 2 Svar: 4
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 4
That´s a nice bike
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
De eneste jeg har hørt med 2011 er at deres 5 gear får helicut tænder for mindre støj, og at softtail får abs.
6 trins kom i 2006......... S&S har helicut tænder på alle 6 gear - og jeg synes sku ikke min er svær at skifte hurtig gear på - men en close ratio som Hellcat har og deres andre - kunne være fed - med det er også en Twin-cam Jims motor på 131 inch. :O)
Men deres er kun 5 gear - de laver dog nok snart en 6 trins.
Men et normal sæt ligeskåret tænder er da stærke end skrå. Skrå skifter vel bare lidt mindre og laver mindr støj.
For jeg ved da Baker som laver de BEDSTE gearkasser - også har samme gear som HD er lige og samme i skå ved deres 6 trins gearkasse.
jul 2009
Følger: 13 Følgere: 118 MC-er: 2 Svar: 4
Nej nej, der har du misforstået noget.... Ikke bare at det er tydeligt at det er en 5 trins gearkasse der er på min ( billede 4 ) - så er også Shovelhead FXR med 5 trin. Det ses jo helt tydelig - ikke bare på selve gearkassehuset, men også både dæksel for udrykkerleje og topdækslet.
Det jeg har ændret er at jeg har skråtslebet 'fangekløerne' på de enkelte gearhjul - da en standard H-D både dengang og de modeller idag, ikke er til og skifte hurtigt gear på... Fungere fint nok til tur kørsel - men dæme ikke ret godt ved fuldlast acceleration. Det siges at H-D kommer med nogen ændringer på '11 modellen på gearkassen, fordi den hidtidige 6 trins ( kom vist i '05 ) også var problematisk og skifte hurtig på.. Har monteret et par 6 trins gearhjul fra S&S - de er faktisk noget bedre, end H-D's egne, hvis man ikke har ændret på dem.
Der var nogen få Softail fra '84 der er kommet til landet med 4 trin. Men det er jo en helt anden cykel... Og iøvrigt er stellet en del smallere på den model - frem for det fra '85 og frem...
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
Den er den gamle 4 trins gearkasse der var på de første EVO ik. ?
Du har ikke ændret noget der eller hva. ?
maj 2007
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 8 Emner: 16 Svar: 54
Fed stil, skønt legetøj.
jul 2007
Følger: 1 MC-er: 1
Sådan skal en FXR se ud
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1
Du får en Høj fra Polo her. Men få lige Kai til at hjælp med den lygte der, han er god til alternativ lygtejustering på de der FXRér den ska sidde midt i, ikke i bunden af kåben Hæ hæ
jan 2007
Følger: 43 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 162 Svar: 2.430
X-høj for arbejdet med motoren.
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 70 Svar: 657
der bliver jeg sørme nødt til at give en høj,til en hd !!
den matcher jo også det gule lyn af en daudi !!
det eneste,er måske lige sving egenskaberne mann.
nov 2005
Følger: 28 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 81
Nice ride....og fine modificeringer er foretaget...tillykke med den.
Ses derude
feb 2008
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 8
mega flot mc høj til dig
feb 2009
Følger: 35 Følgere: 34 Svar: 1
Fed kværn og bil lige en høj til dig
sep 2006
Følger: 44 Følgere: 44 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 162
Hej Flemming... det er og blir nu en fin maskine