Triumph Bonneville T120R / Cafe Racer (SOLGT) [Tidl. motorcykel] 1979
21.032 visninger
|
Oprettet:
Triumph Bonneville T120R / Cafe Racer (SOLGT)
Årgang:
1979
Motor:
650cc med motor fra 1966 4 takts 2 cylinder'et række motor med 2 ventiler pr. cylinder.
Hestekræfter
Har læst mig frem til 45HK
Fælge
Alu
Dæk
Fordæk: 3.25-19 Avon Dæk
Bagdæk: 4.00-18 Avon Dæk
Bagdæk: 4.00-18 Avon Dæk
Topfart
100 mph
Tuning
Trumpet trakte på AMAL karburator'ne og sveepback udstødninger.
Styling
(Engelsk) Oile in frame Cafe Racer med alu tank, oplagte replica commando poter.
Ekstraudstyr
Alu tank, ellers Intet ekstraudstyr, er jo en cafe racer.
Bemærkninger
Efter køb hos Vagn Jensen, renovering med nye greb, Alu tank med bælte, Morgo olie pumpe, SRM olie fordeler og koblingsplade forstærker, potte vinkel, nyt ledningsnet, renselse af Amal'erne, samt oliefilter tilføjet derefter salg.
Var i London og Brighton med den, før opdatering, og det var en dejlig tur, renovering forgik efter.
Lidt om T120 & T140'erne:
I september 1955 havde Allen opnået en to-vejs gennemsnitlig hastighed på 193,3 mph (311 km / t) på hans specielle motorcykel "Devil's Arrow", en 650 cc twin-cylindret Triumph motor drevet af methanol i en unik 'streamliner' kåbe. Allens hastighed blev rost af American Motorcycle Association, men ikke af den officelle MC myndighed, FIM, som ikke havde nogen officielle observatører til stede. Allen og hans hold vendte derfor tilbage til Bonneville i september 1956 og kørte denne gang med en gennemsnitshastighed på 214,17 mph (344 km / t). FIM nægtet igen at acceptere dette som en verdensrekord, men nu havde Triumph til gengæld fået så meget omtale at det var ok. T120'eren fyldte meget i Allens optegnelser over maskinen der kørte disse hastigheder. I 1966 fik en Detroit Triumph forhandler målt sin hastighed til 245,66 mph (395,3 km / t) med hans 'Gyronaut X-1', drevet af to 650 cc Triumph motorer. de følgende år, kaldte Triumph sig for "verdens hurtigste motorcykel"
Den oprindelige model af T140 havde fem-trins gearkasse, som var et Quaife design. Den første model omfattede mange af T120's dele og er stort set den samme twin-cylindret motor boret ud til 724 cm (44.2 cu in), men dette blev hurtigt øget til 744 cm (45.4 cu in) for at bringe cyklen ordentligt ind i 750 'klassen. Transmission blev forbedret, og en moderne skivebremser erstattede den forældede tromle foran. Problemer med vibrationer betød, at salget gik langsom, og produktionen blev derfor fra 1973 og frem til 1983 mindre og mindre. De sidste masse produceret der blev lavet, efter min kendskab var i 82'erne og blev kaldt final edition og var Triumph T140 TSX og Triumph T140W TSS men den sidste rigtige Meriden (i begænset oplag) var Triumph Bonneville 750 T140ES Executive fra 1983 (ES betød elektrisk start), og var med anden bremse kaliber, skive bag, og dobbelt for til!
Var i London og Brighton med den, før opdatering, og det var en dejlig tur, renovering forgik efter.
Lidt om T120 & T140'erne:
I september 1955 havde Allen opnået en to-vejs gennemsnitlig hastighed på 193,3 mph (311 km / t) på hans specielle motorcykel "Devil's Arrow", en 650 cc twin-cylindret Triumph motor drevet af methanol i en unik 'streamliner' kåbe. Allens hastighed blev rost af American Motorcycle Association, men ikke af den officelle MC myndighed, FIM, som ikke havde nogen officielle observatører til stede. Allen og hans hold vendte derfor tilbage til Bonneville i september 1956 og kørte denne gang med en gennemsnitshastighed på 214,17 mph (344 km / t). FIM nægtet igen at acceptere dette som en verdensrekord, men nu havde Triumph til gengæld fået så meget omtale at det var ok. T120'eren fyldte meget i Allens optegnelser over maskinen der kørte disse hastigheder. I 1966 fik en Detroit Triumph forhandler målt sin hastighed til 245,66 mph (395,3 km / t) med hans 'Gyronaut X-1', drevet af to 650 cc Triumph motorer. de følgende år, kaldte Triumph sig for "verdens hurtigste motorcykel"
Den oprindelige model af T140 havde fem-trins gearkasse, som var et Quaife design. Den første model omfattede mange af T120's dele og er stort set den samme twin-cylindret motor boret ud til 724 cm (44.2 cu in), men dette blev hurtigt øget til 744 cm (45.4 cu in) for at bringe cyklen ordentligt ind i 750 'klassen. Transmission blev forbedret, og en moderne skivebremser erstattede den forældede tromle foran. Problemer med vibrationer betød, at salget gik langsom, og produktionen blev derfor fra 1973 og frem til 1983 mindre og mindre. De sidste masse produceret der blev lavet, efter min kendskab var i 82'erne og blev kaldt final edition og var Triumph T140 TSX og Triumph T140W TSS men den sidste rigtige Meriden (i begænset oplag) var Triumph Bonneville 750 T140ES Executive fra 1983 (ES betød elektrisk start), og var med anden bremse kaliber, skive bag, og dobbelt for til!
Triumph Bonneville T120R / Cafe Racer (SOLGT)
sep 2006
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 127
aug 2013
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 2
feb 2011
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 2
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 2
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 10
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
Sådan mate.
Loving that thing all day long;) ... Det er sq bygget om fra mega fee til lige det ekstra fee.... Kom over, så skal vi sq have lidt pints og lidt race
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
Har desværre ikke flere X-høj...
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Svar: 3
whoww sik en bike ,den skulle have xhøj med pil opad ,men jeg har ikke flere ,mvh hans
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 8
den ser da super fed ud.. den maskine du har her...
nøøj
godt lavet..
feb 2010
MC-er: 2
Det forskærm du har, hvor har du fundet det henne? Kunne godt tænke mig noget i den stil, da det originale ikke passer på en cafe racer.
Ellers en rigtig fed cykel du har, hvordan går det med ombygningen?
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.366
Så svømmer den gamle hel over i begejstring. Hvis den ikke skal ha´en ekstra høj, så er der ingen der skal.
Den er bare for FED !!!!! Total beundring
jun 2007
Følger: 27 Følgere: 25 MC-er: 7 Emner: 5 Svar: 86
der kan min sku ikke være med (TRIUMPH)
okt 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 4 Emner: 45 Svar: 1.126
Har lige (lidt før Jul) bestilt swept-back forrør til den
Og så har jeg et par andre små ting i ærmet
okt 2006
Følger: 52 Følgere: 60 MC-er: 10 Emner: 51 Svar: 621
det ser bare for sindsygt ud. vi bliver bad ass til sommer på vores vold tunede cykler ;0)
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Svar: 1
Den er godtnok fin, får en ekstra-høj - men så må du også ud med, hvor du har fundet dit sæde, for jeg leder efter sådan et til min '70 Daytona.
God sommer...
Hilsen Lennart
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.891
det er satme en lækker kværn du har.. hilsen lars
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 49 Svar: 173
Meget Meget fedt look Cafe racer her.
Jeg er os snart færdig med sædet. Og den dag hele cyklen er færdig er der os Megafon på. Så det er bar' en start pot jeg har på.. en jeg lige havde liggende.
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.024
Ja havde jeg haft evner og plads på 4. th skulle jeg også have en rigtig caféracer som den!!
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 35 Svar: 451
Føj da den er flot Peter. Det er jo høj høj klasse det der....dælme noget der dur he he.
Helt klart X høj til den....Tillykke med den
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 30
du får sgu en ekstra høj for den perle fra mig
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 44
Rigtig stil og super fin cykel. Meget flot.
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 26 Svar: 53
Hvor er den bare fed . x høj her fra
okt 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 161
til med din flotte RACER God stil . Fido
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 1.453
- en SUPERFED racer! Endelig nogle flere billeder ...
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 60
cykel
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 6 Svar: 23
Feed stil..
mar 2008
Følger: 17 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 71 Svar: 279
Feed caferacer
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 9
hej hjælper du ikke lige min mc inde hehe.fin racer du har