Honda CMX 450 Rebel 1987

9.787 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Honda CMX 450 Rebel

Årgang:
1987
Motor:
Parallel Twin DOHC
447.00 ccm (27,28 cubic inches
4 takter
Karburatorer. dual 29.3mm venturi
3 ventiler pr. cyl. To indsugnings- og en enkelt udstødningsventil pr. cylinder. Fordelen er bl.a. et større areal i indsugningskanalen i den kritiske overgang til topstykket/cylinderen, hvorved motoren kan opnå bedre fyldning af gasblanding og dermed højere ydelse og eller bedre benzinøkonomi. Udstødningen har ikke nær så stort et problem med at slippe af med gasserne, eftersom der er et godt overtryk i cylinderen efter forbrænding og kan langt lettere klare sig med én ventil end indsugningen der højest kan suge med "fuld vacuum" á -1bar.
Compression: 9,3:1
Bore x stroke: 75,0 x 50,6 mm (3,0 x 2,0 inches
Luftkølet
6 gear
Flerpladet våd kobling
Kædedrev
Tænding: kapacitive decharge
Starter: Elektrisk
Smøresystem: vådt sump
Hestekræfter
Født med 46 HK, men der er monteret powerfiltre og større dyser fra 125 til 132, så 50-52 HK er nok mere rigtigt.
0.2184 HK/kg
Fælge
Eger
Dæk
Front tyre dimensions: 100/90 - 18 56S tubeless Strada Pirelli
Rear tyre dimensions: 140/90 - 18 70S tubeless Strada Pirelli
Topfart
Ca. 160 km/t
Tuning
Powerfiltre og større dyser
Styling
Fremflyttersæt og passagerfodhvilere fra Mapam, nye støddæmpere, blinklys, motorbøjle, udskiftet alle plasticdæksler med nye hjemmelavede i rustfri stål, rustfrie dæksler ved powerfiltre, hjemmelavet lædermanchet på bagskærm, rustfri plade ved nr. plade, krumtapudluftning, rustfrie rørender på udstødning, bolte og møtrikker udskiftet med rustfrie, sænket 4 cm.
Ekstraudstyr
Bemærkninger
Vægt 185.0 kg (174.0 kg tør)
Cyklens længde 2,230 mm
Hjulafstand 1,530 mm
Tankindhold 12 L, reserve 2.5 L
Skivebremse for og tromlebremse bag
Stel type: dobbelt vugge
gaffel vinkel: 58.0Â °
Front suspension: teleskopiske gafler
Baghjulsophæng: swingarm støddæmper
Modellen er kun produceret i årene 1986 og `87. Honda blev sagsøgt af Harley Davidson. Honda tabte sagen og 450 modellen blev aldrig produceret igen.
Cyklen kører rigtig godt, en meget behagelig og letkørt maskine. God tur derude!
Kommentér på:
Honda CMX 450 Rebel
  •   1. jun 2014 Hej.
    Må jeg spørge, hvor du har fået fat i motorbøjlerne? De pynter faktisk, og man kunne jo bruge dem til at montere et par fodhvilere. mvh Steen


  •   1. jun 2014 Imponerende flot! Extra høj herfra.

  •   2. sep 2013 rustfrie rørender på udstødning, giver de mere lyd på udstødning.

  •   2. sep 2013 Super flot Honda Rebel! hvordan har du fået mere lyd på udstødning

  •   2. jul 2013 Hej ved godt det et langt skud men du har ikke evt en orginal udsødning til sådan en, har en kamerat der skal bruge en til syn nemlig, eller du evt ved hvor det kan skaffes på forhånd tak


  •   27. feb 2011 Høj
    Fed gammel Honda ;o)


  •   8. jul 2010 Modificering
    Jeg har ikke problemer med sidevind, overhovedet! Måske udgør min benstilling det sidste beskyttelse, jeg ved det ikke, men den kører perfekt. Der er heller ikke brugt flere tusind kroner på dette. Faktisk kostede filtrene 200 kr og min mand har fabrikeret 2 stk skiver til at lægge under nålene = O kr. Større dyser kostede heller ikke alverden! Tændrørene ser fint grålige ud og der er ingen øget sod i udstødningen. Den hverken "prutter eller "sprutter" fra filtre ved indsugning eller udstødning. Benzinforbruget er dog øget en smule, men ikke meget! Kører ca 20-23 km/l.


  •   7. jul 2010 Det slet ikke fordi jeg ikke tror på dig, det glæder mig at den kan køre på trods af det.. menemenemen :O)

    Teknikken har bare sine faste rammer. Den type kaburator fungerer ud fra nogle forhold som garanterer korrekt dosering af luft/benzin.

    For at modvirke det ekstra luft den får ved at have lavmodstands filtre monteret - kan man sætte de her såkaldte "jet kit" nåle i, som spytter mere benzin ind ved lavere gas på håndtaget og hele vejen op. Det man oplever er at benzin forbruget forøges - nogle gange pisser det lige igennem som våd benzin fra potten. Generelt ændre man på motorens karakteristik (moment kurve/ HK ydelse). Grunden til at jeg ikke vil gøre det selv, er at du ændre på det træk som ingeniørene har valgt. De ved hvad de laver, og det gør en luftfilter producent af aftermarket dele ikke til den enkelte motor. Altså et kompromis man ændre på ved at bruge disse aftermarket filtre.

    Åbne filtre ikke designet til Vacum membran kaburatorene - da de ikke fungerer ved sidevind påvirkning. At du har fået skærme på er jo en "forbedring". Men det er lidt for at redde situationen. Der er massere af sidevind der kan komme ind i dit filter som det ser ud nu smiley
    - Luftfilter kassen suger det oftest under sædet hvor vinden ikke passerer ind i kassen. Den suges blot, hvilket er meningen med vacum kaburatoren.

    - Folk lader sig friste af det her, fordi sælgerne lover højere ydelse mv. Når først man har betalt flere tusind kroner for varen, så skal det jo også være bedre... det er bare ikke optimalt - efter min vurdering.

    Det glæder mig dog at det ikke driller dig, for rigtig mange bøvler med det pga de modificeringer der er lavet.

    Kan ellers godt lide cyklen, den er flot og velholdt. Nice med 316 detaljer smiley


  •   30. jun 2010 Luftmængde
    Jeg ved godt du har nævnt det før, men nålene er "modificeret" til den øgede luftmængde! Du må tro på mit ord, den går virkelig godt!


  •   27. jun 2010 Det rigtig nok at man kan skærme af og dyse op. Men men men, den har stadig en vacum membran og luftmængden er forøget meget fremfor standart. Det synd at gøre det hvis du spørger mig.

  •   31. maj 2010 Flot
    Forvandling................
    Lækker blev den. smiley
    God sommer, og pas på derude i trafikken.


  •   8. aug 2009 Super flot Rebel
    Høj stemme herfra.
    God sommer og pas godt på derude ikk smiley


  •   20. apr 2009 Sød
    lille Honda, og så lyder en parallel 2 jo som en "rigtig" motorcykel. God tur i sommerlandet.


  •   17. mar 2009 Rigtig
    flot cykel. En høj herfra smiley ses på vejene
    Co9


  •   16. mar 2009 Holdbare
    Honda, flot cykel, høj


  •   16. mar 2009 Der er lavet
    skærme udover så de er lidt dækket for vinden, der er også sat lidt større dyser i og den går fantastisk godt i motoren, siger min mand! Udstødningerne er boret lidt ud også


  •   16. mar 2009 Rigtig flot cykel.. godt holdt.

    Dog generer det mit øje at du har åbne filtre på dine CV kaburatore... har du ikke problemer med motorgangen på den??


  •   16. mar 2009 Hej A W
    Fed cykel Høj herfra.
    Jesper


  •   22. jan 2009 Hej Anette
    Tak for det....

    For din flotte maskine for du lige en høj med på vejen c",)

    Vh
    Tina


  •   24. nov 2008 Flot mc
    Hejsa ja en er meget velkommen her en høj herfra


  •   9. nov 2008 hej smukke
    har i givet mig et par stemmer mod ducati mvh henrik smiley


  •   29. okt 2008 Høj
    har lige sendt en høj til den fine mc smiley


  •   14. okt 2008 Flot.
    Honda Rebel har jo sin egen stil - lidt af en klassiker efterhånden ... smiley


  •   14. okt 2008 Fin maskine
    Ind med den


  •   14. okt 2008 Velkommen.
    Fed maskine du har.


Annonce