Honda CMX 450 Rebel 1987
9.787 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
25 Kommentarer
Honda CMX 450 Rebel
Årgang:
1987
Motor:
Parallel Twin DOHC
447.00 ccm (27,28 cubic inches
4 takter
Karburatorer. dual 29.3mm venturi
3 ventiler pr. cyl. To indsugnings- og en enkelt udstødningsventil pr. cylinder. Fordelen er bl.a. et større areal i indsugningskanalen i den kritiske overgang til topstykket/cylinderen, hvorved motoren kan opnå bedre fyldning af gasblanding og dermed højere ydelse og eller bedre benzinøkonomi. Udstødningen har ikke nær så stort et problem med at slippe af med gasserne, eftersom der er et godt overtryk i cylinderen efter forbrænding og kan langt lettere klare sig med én ventil end indsugningen der højest kan suge med "fuld vacuum" á -1bar.
Compression: 9,3:1
Bore x stroke: 75,0 x 50,6 mm (3,0 x 2,0 inches
Luftkølet
6 gear
Flerpladet våd kobling
Kædedrev
Tænding: kapacitive decharge
Starter: Elektrisk
Smøresystem: vådt sump
447.00 ccm (27,28 cubic inches
4 takter
Karburatorer. dual 29.3mm venturi
3 ventiler pr. cyl. To indsugnings- og en enkelt udstødningsventil pr. cylinder. Fordelen er bl.a. et større areal i indsugningskanalen i den kritiske overgang til topstykket/cylinderen, hvorved motoren kan opnå bedre fyldning af gasblanding og dermed højere ydelse og eller bedre benzinøkonomi. Udstødningen har ikke nær så stort et problem med at slippe af med gasserne, eftersom der er et godt overtryk i cylinderen efter forbrænding og kan langt lettere klare sig med én ventil end indsugningen der højest kan suge med "fuld vacuum" á -1bar.
Compression: 9,3:1
Bore x stroke: 75,0 x 50,6 mm (3,0 x 2,0 inches
Luftkølet
6 gear
Flerpladet våd kobling
Kædedrev
Tænding: kapacitive decharge
Starter: Elektrisk
Smøresystem: vådt sump
Hestekræfter
Født med 46 HK, men der er monteret powerfiltre og større dyser fra 125 til 132, så 50-52 HK er nok mere rigtigt.
0.2184 HK/kg
0.2184 HK/kg
Fælge
Eger
Dæk
Front tyre dimensions: 100/90 - 18 56S tubeless Strada Pirelli
Rear tyre dimensions: 140/90 - 18 70S tubeless Strada Pirelli
Rear tyre dimensions: 140/90 - 18 70S tubeless Strada Pirelli
Topfart
Ca. 160 km/t
Tuning
Powerfiltre og større dyser
Styling
Fremflyttersæt og passagerfodhvilere fra Mapam, nye støddæmpere, blinklys, motorbøjle, udskiftet alle plasticdæksler med nye hjemmelavede i rustfri stål, rustfrie dæksler ved powerfiltre, hjemmelavet lædermanchet på bagskærm, rustfri plade ved nr. plade, krumtapudluftning, rustfrie rørender på udstødning, bolte og møtrikker udskiftet med rustfrie, sænket 4 cm.
Ekstraudstyr
Bemærkninger
Vægt 185.0 kg (174.0 kg tør)
Cyklens længde 2,230 mm
Hjulafstand 1,530 mm
Tankindhold 12 L, reserve 2.5 L
Skivebremse for og tromlebremse bag
Stel type: dobbelt vugge
gaffel vinkel: 58.0Â °
Front suspension: teleskopiske gafler
Baghjulsophæng: swingarm støddæmper
Modellen er kun produceret i årene 1986 og `87. Honda blev sagsøgt af Harley Davidson. Honda tabte sagen og 450 modellen blev aldrig produceret igen.
Cyklen kører rigtig godt, en meget behagelig og letkørt maskine. God tur derude!
Cyklens længde 2,230 mm
Hjulafstand 1,530 mm
Tankindhold 12 L, reserve 2.5 L
Skivebremse for og tromlebremse bag
Stel type: dobbelt vugge
gaffel vinkel: 58.0Â °
Front suspension: teleskopiske gafler
Baghjulsophæng: swingarm støddæmper
Modellen er kun produceret i årene 1986 og `87. Honda blev sagsøgt af Harley Davidson. Honda tabte sagen og 450 modellen blev aldrig produceret igen.
Cyklen kører rigtig godt, en meget behagelig og letkørt maskine. God tur derude!
Honda CMX 450 Rebel
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 24
Må jeg spørge, hvor du har fået fat i motorbøjlerne? De pynter faktisk, og man kunne jo bruge dem til at montere et par fodhvilere. mvh Steen
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 24
aug 2013
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 3
aug 2013
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 3
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 7
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 521
Fed gammel Honda ;o)
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 2
Jeg har ikke problemer med sidevind, overhovedet! Måske udgør min benstilling det sidste beskyttelse, jeg ved det ikke, men den kører perfekt. Der er heller ikke brugt flere tusind kroner på dette. Faktisk kostede filtrene 200 kr og min mand har fabrikeret 2 stk skiver til at lægge under nålene = O kr. Større dyser kostede heller ikke alverden! Tændrørene ser fint grålige ud og der er ingen øget sod i udstødningen. Den hverken "prutter eller "sprutter" fra filtre ved indsugning eller udstødning. Benzinforbruget er dog øget en smule, men ikke meget! Kører ca 20-23 km/l.
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.575
Teknikken har bare sine faste rammer. Den type kaburator fungerer ud fra nogle forhold som garanterer korrekt dosering af luft/benzin.
For at modvirke det ekstra luft den får ved at have lavmodstands filtre monteret - kan man sætte de her såkaldte "jet kit" nåle i, som spytter mere benzin ind ved lavere gas på håndtaget og hele vejen op. Det man oplever er at benzin forbruget forøges - nogle gange pisser det lige igennem som våd benzin fra potten. Generelt ændre man på motorens karakteristik (moment kurve/ HK ydelse). Grunden til at jeg ikke vil gøre det selv, er at du ændre på det træk som ingeniørene har valgt. De ved hvad de laver, og det gør en luftfilter producent af aftermarket dele ikke til den enkelte motor. Altså et kompromis man ændre på ved at bruge disse aftermarket filtre.
Åbne filtre ikke designet til Vacum membran kaburatorene - da de ikke fungerer ved sidevind påvirkning. At du har fået skærme på er jo en "forbedring". Men det er lidt for at redde situationen. Der er massere af sidevind der kan komme ind i dit filter som det ser ud nu
- Luftfilter kassen suger det oftest under sædet hvor vinden ikke passerer ind i kassen. Den suges blot, hvilket er meningen med vacum kaburatoren.
- Folk lader sig friste af det her, fordi sælgerne lover højere ydelse mv. Når først man har betalt flere tusind kroner for varen, så skal det jo også være bedre... det er bare ikke optimalt - efter min vurdering.
Det glæder mig dog at det ikke driller dig, for rigtig mange bøvler med det pga de modificeringer der er lavet.
Kan ellers godt lide cyklen, den er flot og velholdt. Nice med 316 detaljer
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 2
Jeg ved godt du har nævnt det før, men nålene er "modificeret" til den øgede luftmængde! Du må tro på mit ord, den går virkelig godt!
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.575
mar 2007
Følger: 48 Følgere: 33 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 246
Forvandling................
Lækker blev den.
God sommer, og pas på derude i trafikken.
mar 2007
Følger: 48 Følgere: 33 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 246
Høj stemme herfra.
God sommer og pas godt på derude ikk
apr 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 1
lille Honda, og så lyder en parallel 2 jo som en "rigtig" motorcykel. God tur i sommerlandet.
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 59
flot cykel. En høj herfra
Co9
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 24 MC-er: 4 Emner: 12 Svar: 375
Honda, flot cykel, høj
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 2
skærme udover så de er lidt dækket for vinden, der er også sat lidt større dyser i og den går fantastisk godt i motoren, siger min mand! Udstødningerne er boret lidt ud også
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.575
Dog generer det mit øje at du har åbne filtre på dine CV kaburatore... har du ikke problemer med motorgangen på den??
dec 2008
Følger: 19 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 18
Fed cykel Høj herfra.
Jesper
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 17
Tak for det....
For din flotte maskine for du lige en høj med på vejen c",)
Vh
Tina
feb 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 13 Svar: 51
Hejsa ja en er meget velkommen her en høj herfra
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 4
har i givet mig et par stemmer mod ducati mvh henrik
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 2
har lige sendt en høj til den fine mc
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.462
Honda Rebel har jo sin egen stil - lidt af en klassiker efterhånden ...
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 60
Ind med den
nov 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 84
Fed maskine du har.