Honda CB900f Boldor [Tidl. motorcykel] 1983
7.342 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
37 Kommentarer
Honda CB900f Boldor
Årgang:
1983
Motor:
4-cylindret, oliekølet, 16 ventilers, DOHC motor.
Slagvolumen: 985 ccm.
Boring: 67,5 mm.
Slaglængde: 69 mm.
Kompressionsforhold: 10,25:1
Karburatorer: 4 stk Mikuni RS34 fladspjældskarburatorer . Tænding: Dyna2000, tændingskurve 2 med 40 graders fuld forskydning. 2.2 Ohm Dynatek tændspoler og Dynatek 8mm supression-core tændkabler.
Slagvolumen: 985 ccm.
Boring: 67,5 mm.
Slaglængde: 69 mm.
Kompressionsforhold: 10,25:1
Karburatorer: 4 stk Mikuni RS34 fladspjældskarburatorer . Tænding: Dyna2000, tændingskurve 2 med 40 graders fuld forskydning. 2.2 Ohm Dynatek tændspoler og Dynatek 8mm supression-core tændkabler.
Hestekræfter
92 hk på baghjulet, målt hos buchberg mc.
jeg ved det ikke vor mange hk den har nu.
da den blev målt havde den ikke Dyna 2000 tænding på.
jeg ved det ikke vor mange hk den har nu.
da den blev målt havde den ikke Dyna 2000 tænding på.
Fælge
for : 18 x 2.50.
bag : 18 x 3.00.
bag : 18 x 3.00.
Dæk
for 110/80-18
bag 140/70-18
bag 140/70-18
Topfart
ca 200 km/t
Tuning
Wiseco Forged Performance Piston Kit, 985 ccm.
Mikuni RS34 fladspjælds karburatorer.
4 stk K&N RC-0981 ovale pod luftfiltre.
Laser 4-1 udstødning i rustfri stål . Dynatek Dyna 2000 komplet digital tænding
Mikuni RS34 fladspjælds karburatorer.
4 stk K&N RC-0981 ovale pod luftfiltre.
Laser 4-1 udstødning i rustfri stål . Dynatek Dyna 2000 komplet digital tænding
Styling
Koso RX1N speedometer .
to forlygter.
to forlygter.
Ekstraudstyr
forgaffel stabilisator.
Bemærkninger
den køre bare godt . på billederne har den hydraulisk kobling på det har den ikke mere jeg kunne ikke få det tæt øv øv.
hovedcylinder til hydrauliske kobling kommer fra en honda cbr 1000f.
koblingsgreb kommer fra en suzuki sv 1000.
bremsegreb kommer fra en yamaha yzf 750 r.
svinggaffel kommer fra en honda cb 1100 f.
hovedcylinder til hydrauliske kobling kommer fra en honda cbr 1000f.
koblingsgreb kommer fra en suzuki sv 1000.
bremsegreb kommer fra en yamaha yzf 750 r.
svinggaffel kommer fra en honda cb 1100 f.
Honda CB900f Boldor
apr 2013
Følger: 1
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 1 Svar: 11
apr 2013
Følger: 1
maj 2013
Følger: 9 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 1 Svar: 2
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 94 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 70
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 14
Jeg døjer meget med min originale tænding, og gider ikke rigtigt at bruge flere penge på en gammel tænding.
Er den forholdsvis let at montere/indstille den Dyna 2000, og hvad koster sådan en med fragt osv.???
Mvh. Morten..
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 74
klassiker med lidt spræl i.
Blir sgutte bedre.
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 27
Bold'Or træffet den 4 - 6 september
maj 2008
Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 92
Syntes nu også at din er noget specielt, er måske lidt misundelig på din motor, carbs og tænding.
Har også overvejet at Koso speedometer, hvordan virker det på din, og hvor tager du signalet til omdrejningstælleren?
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
var den jo da den kom frem, - kan godt huske den lissom ryddede hylde et.. najs..!
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.539
Utrolig flot Honda. Kiggede selv efter en men endte med Suzukien. Høj fra mig...
aug 2006
Følger: 51 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 22 Svar: 1.305
for den Høje.. Du fik en igen;)
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 27
Du får en høj fra Lolland
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 9
de sejeste blandt alle tiders klassikere. Det var en af mine favoritter tilbage i start 80'erne. Høj fra mig.
jun 2007
Følger: 60 Følgere: 62 MC-er: 4 Emner: 98 Svar: 607
høj til din mc
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 24 Svar: 149
Og lige over, hvor har du fået de blinklys fra, og hvilke beslag bruger du hvis jeg må spørge ?
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 7 Emner: 2 Svar: 10
du fik en høj retur til din flotte honda
jan 2004
Følger: 17 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 300
Din er jo nok lidt sjovere, især på længere ture.
Jeg skal nok ha købt mig en ældre Japaner, til når man vil ha lidt mere fart på ;o)
Lifan'en er min lille sparegris, der holder det daglige benzinbudget nede.
mar 2006
Følger: 11 Følgere: 8 MC-er: 4 Emner: 3 Svar: 68
flot klassiker du har fået dig..god vind:-)
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 59 Svar: 602
fin ud, især når man tager alderen i betraktning. :-))
jul 2005
Følger: 15 Følgere: 35 MC-er: 14 Emner: 18 Svar: 45
en bytter lige over
okt 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 8 Svar: 66
oz en høj til din fine gamle cykel
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 4
Tak for velkommensten.
jamen den er skam meget pålidelig. min er fire år gammel nu, og der har aldrig været noget problem med den. den starter altid og er en dejlig maskine at køre på
jul 2006
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 41
mange tak for det er også glad for den, det er en som folk kigger efter.. go vind
feb 2005
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 38 Svar: 192
hej jeg kan se at du er godt igang med noget fedt mvh ras
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 53 Svar: 319
det er osse en super flot boldor du har dig der .
mar 2005
Følger: 14 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 88
Hvor meget det giver, det ved jeg ikke, har ikke fået lavet en dyno måling med/uden. Men den ændrede tændingstid giver klart nogle andre forudsætninger for motorens gang.
Man kan bruge 5 forskellige tændingskurver på den, lige fra en mere rolig til en mere aggressiv, der bestemmer man i bund og grund over hvor tidligt tændingen skal nå sin fulde forskydning. Du kan også hæve forskydningen for at presse mere ud af motoren, jeg har min fulde forskydning stående 40 grader før TDC.
Den skal naturligvis være så høj som mulig uden den tændingsbanker, for at få så meget ud af motoren som muligt
Hvor meget det i ren praksis giver, er jeg ikke helt sikker på, men man jeg synes godt jeg kan mærke lidt forskel på trækkraften ved skift mellem de forskellige tændingskurver. Det kan også være indbilning
Det bedste er nok bare at skifte tændspolerne ud, til nogle Dyna tændspoler + kabler. De originale tændkabler er af en ekstrem dårlig kvalitet/forbindelse ude i tændhætterne, så alene det burde give lidt forskel.
maj 2006
Følger: 11 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 602
Jamen i lige måde.. Du må da virkelig kunne li' din mc, så længe som du har haft den
Mvh. Mathias
P.s Flot speedometer ;D
okt 2006
Følger: 37 Følgere: 35 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 11
mage tak
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1
tak og lige måde
mar 2008
Følger: 17 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 71 Svar: 279
Nydelig Honda! Klassiker...
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 1 Svar: 11
nej Mikunierne sad ikke på da jeg købte den.
jeg købte Mikunierne sidste år. motoren har fået en bedre motor gang.
så det er alle pengene være.
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 5 Svar: 21
Du får en høj med på vejen - flot Honda fra dengang der var mc'ere til.
mar 2005
Følger: 14 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 88
Rigtig fedt. Det er jo næsten samme motor-opsætning som min
Hvilke nåle kører du med i din karburator?
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 20
Det ser godt ud...tillykke med den.
Var Mikunierne på da du købte den? Det skulle gerne være næste skridt med min så jeg er lidt på pris-jagt.
V.h. Daniel
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 29 Svar: 457
nice klassiker
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.463
Velkommen ...