Honda GT647 Hawk [Tidl. motorcykel] 1991

958 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Honda GT647 Hawk

Årgang:
1991
Motor:
52 graders vandkølet V2 med 6 ventiler og twinspark topstykker.
En af de bedste motorer Honda har produceret, og som også var grundlag for Honda’s Dakar sejre.
Motoren er taget fra XRV650 Africa Twin, med en anden udveksling i gearkassen, så den passer bedre til gaden.
Hestekræfter
Alt efter hvor man kigger henne.
Men 55hk ved 8.000 o/min og 60nm ved 6.000 o/min.
Fælge
Originale 17” for og bag.
Dens søstermodel NT650 Bros kører med 18” bag
Dæk
Bridgestone S21.
Den skal kun bruges til landevej og et par banedage, så touringdæk er ikke nødvendigt.
110/70-17 for og 160/60-17 bag. Standard bag er 150/70 men de styrer bedre med 160’eren
Topfart
På papiret 170km/t
Tuning
KN filter og modificeret luftfilterkasse.
Den er dog ikke dysset om, men kører ok.
I forgaflen sidder der wilbers progressive fjedre.
Styling
Små uoriginale blinklys foran, styrender med fake kulfiber og en vindskærm jeg ikke ved hvor er fra.
Ekstraudstyr
Vi vindskærmen der også står under styling
Bemærkninger
I efteråret 2005 købte jeg en Hawk monteret med Bros 400 motor. Købte så en Bros 650 i England, og byttede motor på de 2.
På min første tur på min Hawk 650, kom en bil på tværs, og den blev totalskadet. (Se billeder i fotoalbum.)
Siden da har jeg drømt om at få en igen, og det er så lykkedes nu.

Honda tog i 1988 motoren fra XRV650 og tilpassede gearingen til landevejen. Den smed de i et stel fra NSR250. Sammen med Pro-arm bagsvingeren og et cafe lignende styling, skabte de med RC31, en mc der var forud for sin tid.
Ducati monster, som er bygget efter samme filosofi, blev først lanceret i 1992, og først i 1999 lancerede Suzuki deres SV650.

I usa hed den Hawk, i Japan og Østen blev den lanceret som NT650 Bros, samt i en 400ccm udgave.
Med 165kg tørvægt, lever det til fulde op til sit RC31 modelnavn, og man er ikke i tvivl om, at den trives på snoede veje.

Glæder mig til at få den på knutstorp i 2022
Kommentér på:
Honda GT647 Hawk
Annonce