Honda GT647 Hawk [Tidl. motorcykel] 1991
958 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Kommentarer
Honda GT647 Hawk
Årgang:
1991
Motor:
52 graders vandkølet V2 med 6 ventiler og twinspark topstykker.
En af de bedste motorer Honda har produceret, og som også var grundlag for Honda’s Dakar sejre.
Motoren er taget fra XRV650 Africa Twin, med en anden udveksling i gearkassen, så den passer bedre til gaden.
En af de bedste motorer Honda har produceret, og som også var grundlag for Honda’s Dakar sejre.
Motoren er taget fra XRV650 Africa Twin, med en anden udveksling i gearkassen, så den passer bedre til gaden.
Hestekræfter
Alt efter hvor man kigger henne.
Men 55hk ved 8.000 o/min og 60nm ved 6.000 o/min.
Men 55hk ved 8.000 o/min og 60nm ved 6.000 o/min.
Fælge
Originale 17” for og bag.
Dens søstermodel NT650 Bros kører med 18” bag
Dens søstermodel NT650 Bros kører med 18” bag
Dæk
Bridgestone S21.
Den skal kun bruges til landevej og et par banedage, så touringdæk er ikke nødvendigt.
110/70-17 for og 160/60-17 bag. Standard bag er 150/70 men de styrer bedre med 160’eren
Den skal kun bruges til landevej og et par banedage, så touringdæk er ikke nødvendigt.
110/70-17 for og 160/60-17 bag. Standard bag er 150/70 men de styrer bedre med 160’eren
Topfart
På papiret 170km/t
Tuning
KN filter og modificeret luftfilterkasse.
Den er dog ikke dysset om, men kører ok.
I forgaflen sidder der wilbers progressive fjedre.
Den er dog ikke dysset om, men kører ok.
I forgaflen sidder der wilbers progressive fjedre.
Styling
Små uoriginale blinklys foran, styrender med fake kulfiber og en vindskærm jeg ikke ved hvor er fra.
Ekstraudstyr
Vi vindskærmen der også står under styling
Bemærkninger
I efteråret 2005 købte jeg en Hawk monteret med Bros 400 motor. Købte så en Bros 650 i England, og byttede motor på de 2.
På min første tur på min Hawk 650, kom en bil på tværs, og den blev totalskadet. (Se billeder i fotoalbum.)
Siden da har jeg drømt om at få en igen, og det er så lykkedes nu.
Honda tog i 1988 motoren fra XRV650 og tilpassede gearingen til landevejen. Den smed de i et stel fra NSR250. Sammen med Pro-arm bagsvingeren og et cafe lignende styling, skabte de med RC31, en mc der var forud for sin tid.
Ducati monster, som er bygget efter samme filosofi, blev først lanceret i 1992, og først i 1999 lancerede Suzuki deres SV650.
I usa hed den Hawk, i Japan og Østen blev den lanceret som NT650 Bros, samt i en 400ccm udgave.
Med 165kg tørvægt, lever det til fulde op til sit RC31 modelnavn, og man er ikke i tvivl om, at den trives på snoede veje.
Glæder mig til at få den på knutstorp i 2022
På min første tur på min Hawk 650, kom en bil på tværs, og den blev totalskadet. (Se billeder i fotoalbum.)
Siden da har jeg drømt om at få en igen, og det er så lykkedes nu.
Honda tog i 1988 motoren fra XRV650 og tilpassede gearingen til landevejen. Den smed de i et stel fra NSR250. Sammen med Pro-arm bagsvingeren og et cafe lignende styling, skabte de med RC31, en mc der var forud for sin tid.
Ducati monster, som er bygget efter samme filosofi, blev først lanceret i 1992, og først i 1999 lancerede Suzuki deres SV650.
I usa hed den Hawk, i Japan og Østen blev den lanceret som NT650 Bros, samt i en 400ccm udgave.
Med 165kg tørvægt, lever det til fulde op til sit RC31 modelnavn, og man er ikke i tvivl om, at den trives på snoede veje.
Glæder mig til at få den på knutstorp i 2022
Honda GT647 Hawk
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.128
Motoren i Dakar- raceren havde nu en lidt anden cylindergeometri, som XLV750R og de par andre modeller, der havde motorer afledt af den, PC800 og VT 800 svjh. Men grundkonstruktionen er givetvis den samme, ligesom fx geardelene, som delnumrene i Bros' close ratio-kasse viser.
okt 2008
Følger: 450 Følgere: 62 MC-er: 5 Annoncer: 1 Emner: 8 Svar: 219
maj 2021
Følger: 1 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 20
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
maj 2006
Følger: 6 Følgere: 23 MC-er: 9 Emner: 3 Svar: 32