Servospjæld i indsugningen ;-)

1.504 visninger | Oprettet:

Hvad skal man lige lave når det regner?? så skulle det lige prøves, efter opfordring fra et par stykker herinde fra, samt en hel del anbefalinger fra zx-10r.net, så røg de sekundære servospjæld sig en tur. Har lige fået den rullet inden, med 159Hk på hjulet, og prøver lige at få den rullet igen ved næste givne lejlighed. I skal nok få resultatet. :-)

Kommentér på:
Servospjæld i indsugningen ;-)
  •   4. maj 2008 Den bliver meget mere old school 1000 kubikker i mellemområdet.
    Du vil også kunne mærke et meget kraftigere træk ved 40% gasgivning. Altså der hvor man kører meget.

    Så Dennis prøv at køre en tur hvor du kører "Normalt". Der ville du kunne mærke at du ikke behøver den samme mængde gas som før.


  •   4. maj 2008 Det giver effekt at fjerne de sekundære gsspjæld! Men ikke på toppen.. Men ca 3-5 hk. i mellemområdet. Den bliver også noget mere kontant når du lægger gas på i mellemområdet.. Nogen sliber af dem eller borer et hul for det ikke bliver for voldsom.

  •   2. maj 2008 Spjældene sidder jo heller ikke på tværs ved fuld gasgivning. der er de tværtimod med til at styre luftstrømmen forbi akslen således der ikke bliver en masse turbulens bagved akslen. Jeg overvejede det faktisk selv i forbindelse med mit eget motorprojekt, min gik væk fra det da det blev for tidskrævende at fjerne selve akslen og lave små bøs til at putte i hullerne hvor den går igennem. Men fjerner man hele lortet tror jeg rent faktisk der vil være mulighed for en minimal effektforøgelse..... Den effektforøgelse de angiver på de målinger du viser kan sagtens tilskrives andre forhold end det med spjældene, temp, lufttryk osv...... Men det er selvfølgelig spændende at du er gået igang med det og jeg ønsker dig alt mulig held og lykke med projektet.

  •   1. maj 2008 Så kan man læse en masse om det, ved at google "secondary butterflies removal", der er en masse interessant læsning.. Men lad os nu se hvordan den er at køre med, før man finder ud af hvad den gør, og ved hvilke omdrejninger.

    Og hvad angår luftstrøm, så kan den da kun blive bedre end hvis der sidder en skive på størrelse med en femmer i vejen?!? Eller hvad!?!

    Hvad angår nyt map, så ja, den skal selvfølgelig rulles efter det, som med de fleste andre modifikationer....
    Og i samme omgang, så kan man jo se om det giver en effekt forøgelse. smiley

    Om ikke andet, så klapper jeg bare de fire skiver tilbage i. Men selvfølgelig skal det prøves. Det er gjort af mange amerikanske ejere af zx10ere.

    Men tak for alle de fine og mindre fine kommentarer. *G*


  •   1. maj 2008 Du skal ihvertfald have din ecu mappet om, da du ellers vil opleve at når du tager fuld gas ved moderate omdr. dør den fordi den får alt for meget luft. du vinder heller ikke noget i luftstrømmen hvis ikke du også fjerner akslen, og så begynder det straks at være lidt mere langhåret.... Men held og lykke med projektet.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
      1. maj 2008 Pavarotti - Ja de er kun monteret for at få tømt lageret af butterfly ventiler og servomotorer - og for at holde vægten oppe på cyklen...

    Pfft... smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
      1. maj 2008 Lyden snyder - og den har med al sandsynlighed fået lidt mere indsugningsstøj når butterfly ventilerne er fjernet...

    Hvis nu kurven siger den får mindre, så beviser det bare med al tydelighed at folk ikke har en dut fornemmelse af effekt. smiley

    God guide.


Annonce