ZZR 1195 ROTREX-KOMPRESSOR
6.294 visninger
|
Oprettet:
Zzr1100 motor,total ombygget efter alle kunstens regler- først konvensionlt tunet med hjemmelavet bigblock med JE stempler 1195 ccm,Jansberg portet top med 1mm større ventiler, Fallicon plejlstænger, afballanceret krumtap, Barnett kobling, gearkasse totarenoveret med nye lejer, nye tandhjul og nye skiftegafler, og næsten vigtigst af alt smøring til hovedlejer lavet om og overtryksventil til oliepumpe shimmet så den holder trykket ellers brænder plejllejerne af!!
Efter den alm. tuning var gjort færdig med godt resultat (163 Hk ved powermeet 2005) var det bare ikke nok, da en kammerat og jeg havde bygget hans Hayabusa om til turbo (250-300 Hk)- det trækker!!! så jeg gik på jagt efter nye udfordringer og købte en ROTREX sp30-74 på ebay og gik i gang med at bygge et kit der passede under kåben ( de første TTS kit hvor remhjul og luftfilter stikker ud af kåben ligner lort efter min mening). Efter at ha brugt 1 1/2 år på at bygge kittet drog vi ud til Finn Villadsen for at kører den ind og bum så knækkede krumtappen øv.. det skulle der lige tygges lidt på..... Efter at ha fintænkt i over et år gik jeg i gang igen og lavede trækker fra krumtappen om, fik byttet kompressoren til en c30-74 ( den gamle gik så stramt at den næsten ikke kunne drejes med hånden selv om den kun havde kørt 1/2 time - rotrex erkender at nogle af gearkasserne i sp serien er noget skrammel så jeg fik en sprit ny c30 istedet for til en rimelig pris)
Nu er jeg så endelig klar, har lige været ude ved Finn og kører den ind (han kan sku godt nok nogle trix med inddysning ) og resultatet er gået over alt forventning, havde håbet på 220 Hk med den kompressorgearing jeg kører med....men 247 Hk...fantastisk og uden varmeproblemer, tvært imod var den overraskende kold- 30 - 40 gr.
Efter den alm. tuning var gjort færdig med godt resultat (163 Hk ved powermeet 2005) var det bare ikke nok, da en kammerat og jeg havde bygget hans Hayabusa om til turbo (250-300 Hk)- det trækker!!! så jeg gik på jagt efter nye udfordringer og købte en ROTREX sp30-74 på ebay og gik i gang med at bygge et kit der passede under kåben ( de første TTS kit hvor remhjul og luftfilter stikker ud af kåben ligner lort efter min mening). Efter at ha brugt 1 1/2 år på at bygge kittet drog vi ud til Finn Villadsen for at kører den ind og bum så knækkede krumtappen øv.. det skulle der lige tygges lidt på..... Efter at ha fintænkt i over et år gik jeg i gang igen og lavede trækker fra krumtappen om, fik byttet kompressoren til en c30-74 ( den gamle gik så stramt at den næsten ikke kunne drejes med hånden selv om den kun havde kørt 1/2 time - rotrex erkender at nogle af gearkasserne i sp serien er noget skrammel så jeg fik en sprit ny c30 istedet for til en rimelig pris)
Nu er jeg så endelig klar, har lige været ude ved Finn og kører den ind (han kan sku godt nok nogle trix med inddysning ) og resultatet er gået over alt forventning, havde håbet på 220 Hk med den kompressorgearing jeg kører med....men 247 Hk...fantastisk og uden varmeproblemer, tvært imod var den overraskende kold- 30 - 40 gr.
ZZR 1195 ROTREX-KOMPRESSOR
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
jun 2013
Følger: 18 Følgere: 11 MC-er: 6 Svar: 510
Den er fed, godt håndværk
okt 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1
okt 2012
Følger: 1
okt 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1
okt 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1
jul 2006
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 249
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.300
dec 2004
Følger: 57 Følgere: 57 MC-er: 2 Emner: 120 Svar: 430
apr 2005
Følger: 94 Følgere: 99 MC-er: 1 Annoncer: 1 Svar: 2.833
maj 2008
Følger: 19 Følgere: 11 MC-er: 7 Emner: 26 Svar: 73
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 368
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.567
jun 2006
Følger: 156 Følgere: 152 MC-er: 9 Emner: 237 Svar: 1.869