K&P oliefilter / oliekøler.

3.126 visninger | Oprettet:

Da jeg tit sider og ser på hvad nyt jeg kan lave og jeg skulle til at lave service på min mc.
Ja så tænkte jeg at jeg ville prøve noget nyt - og da jeg altid bruger K&N filter på mine maskiner - så tænke jeg. Jeg vil da have noget bedre. Og det blev så K&P.

* Up til 7 gange mere olie Flow end papir filtere/spin-on.
* Reducere Bypass operation.
* Hurtigere olietryk ved opstart.
* Magnetisk - filtrering. (sidder inden i filteret)
* Genbrugs filter - milijø venlig. Skal bare renses.
* Overholder OG overstiger alle frabrikskrav.
* Reduces oil pump Drag for mulige HK & NM.
* Lavet i 606IT6 Billet ALU og rustfri stål.
* 1.9 Gallons oil-Flow pr. minut ved kun 1 PSI.
* Køleribber som diamound cut fungere som en mini oliekøler. Og kan bruges sammen med min nuværende oliekøler med termostat.

Glæder mig til at få den på. så skal der bare lige Abcon motor addativer i og Bel-Ray 10/50 fuldsyntetisk olie.
Men jeg skal lige have skyllet min motor igennem - det kommer dog til at koste 1 liter god olie - men det er det værd. for ved den proces skylle man den gamle olie ud som ligger i alle de hulerum, hjørner, osv ud - og det plejer at blive rent efter 1 liter er løbet igennem mens den køre.


Kommentér på:
K&P oliefilter / oliekøler.
  •   8. mar 2010 Nej det er da kalrt at din motorolie er den der skal skifes mest da det er den der bliver udsat for mest forrurende matrialle og slid.
    Gear og koblings olie forslår de at man skifter ved hver opbevaringe over længere tid eller ved hver 30000 km.

    Du kan også godt køre længere på ens olie - men det kan ikke svare sig. Gruden til de siger 8000 er fordi mange køre mageret, i varme forhold, 2 på, uden oliekøler, mange små ture osv. Dette medvirker til at din olie ikke kan holde så længe og det kan ikke svare sig at spare få 100 kr fordi man er nærrig når man har en mc til de penge.

    Med en moderne fuldsyntetisk olie kan man sku nok nemt køre 16000 for hver olie skift i DK på en mc som min,der går så "køligt" som den gør. Men hvorfor prøve - når det er nemt at skifte det og så dyrt er det jo heller ikke.

    Olien er dens blod og den liv - hvorfor spare der. Hellere spare på krom og gejl - for det får den ikke til at gå bedre. Nok nærmere det modsatte da krom holder på varme og binder den på din mc. Og gejl vejer ekstra og derfor øger strees på ens motor.

    9 ud a 10 motorcykler jeg har set er ikke serviceret ordenligt. Desvære. Måske ikke 9 - men i hverfald 6 eller 7. Det er skræmende men sandt. Tjekker jeg dæk tryk på folks motorykel - så er det sku altid for lavt - dette er bare en simpel ting som man skal huske hver md. og som ikke koster en skid - men som kan rende dit liv og spare dig en del penge. Men gør fol det. NEJ. Urtoligt men sandt. :O(


  •   8. mar 2010 kan de ik køre længer? troede kun det var nor det kørte sammen med gearkassen det sku skiftes ved en 8 tusen, mormalt kan en bil da køre ca 12000 km på et oliskift! ja ok det er amrikansk, så det ska bare være anderledes! smiley

  •   7. mar 2010 Jeg skifter olie for hver 8000 km så manuallen forskiver - også selv om min olie er bedre end orginal olie og at de har oliekøler og fuelmap s den køre mere køligt end en normal Twin-cam motor. Og så skifter jeg olie op til hver vinter opbevaring som er "normal" og som faktisk forskirves. Man kan godt lade være - især når man tænker på at min mc står i 20+ grader hele vinteren. Men jeg skifter det.
    Og jeg køre nok omkring 16000 km om året - hvis ikke mere.
    Jeg har dog ikke så meget tid når man er selvstændig og står meget at sin tid i butik og på et værksted. Men jeg køre da når jeg kan.
    Tro det eller ej - jeg bruger jo faktisk min mc også selv om det regner. :O)
    For hvis det er sol og sommer man vil have - og altid godt vejr. så er det det forkerte land vi bor i. så jeg køre når jeg har tid . og ikke når der er vejr til det. :O)


  •   7. mar 2010 hvad køre du af km om året? siden du skifter olie 3 gange om året... 30.000km?

  •   23. jan 2010 Nej - men det er det. :O)

  •   22. jan 2010 Filteret sidder jo lige efter olie pumpen, så der kommer ingen olie rundt i motoren imens man gør det trick, lyder da ikke helt smart.

  •   22. jan 2010 Jeg er lige begyndt at sælge dem i butikken og er lige blevet officiel forhandler om importør af dem.

    Men de har er unikke fordi de tilbyder dig forskellige design, farver, osv. Og de laver ikke kun til HD. + at det også er magnitisk, og genbrugs filter. så når du skifter olie 3 gange om året som mig (fordi jeg bruger min mc) så kommer det nemt til at tjene sig hjem.

    De laver også til biler, japanske motorcykler, engelske, bådmotoere osv.
    Men det var mest for at have noget unikt og specielt for jeg regner ikke med at sælge kæmpe mængder af dem. Men så har man da muligheden for at få noget andet end bare Vesrah, K&N, og andre filtere.


  •   22. jan 2010 Ok fedt nok, så lærte man lidt nyt idag
    Jeg havde godt nok set de olie filtere/kølere før, eller nogen lign. ihvertfald, kunne være vmaxen skal ha et på engang.
    Hvor har du købt det henne ?


  •   22. jan 2010 Det er ikke et problem ved så godt en bygget motor som en HD. :OP
    Det er jo ikke bygget så svag som visse andre. :OP

    Nej - det er ganske anerkendt at gøre det - ved cirka 3-5 olie skift man fortager sig. så det er ikke et problem.
    Men der findes også et system som kan hjælpe en med det som som ikke påvirker olietryk osv. Men det er ikke nødvendigt, for folk har gjordt det i mange, mange, mange år i USA og selv service centere gør det, og det vises også hvordan og hvorfor man skal gøre det i tunbøger, service bøger osv.

    Så det er ok. :O)



  •   22. jan 2010 Okay det har jeg ikke hørt om før, Det kan ikke skade den når der ikke er nok olie tryk på pga. det manglende filter ? man kunne da tænke sig at olien måske ikke blev slynget helt rundt i maskinen når den manglede tryk eller hvad ?

  •   22. jan 2010 Jeg tømmer olien først og sætter bundproppen på igen - og så tager jeg filteret af.
    Dernæst sætter jeg et system på som kan hjælpe med at tømme den - eller bare gør som man gjorde før i tiden. start motoren op uden filter med den totale oliemængde på den. så pumper den olie ud og efter 32 onch / cirka 1 liter er det helt frisk og ikke farvet olie der der ud.
    så slukker du motoren. Så filter på. Og så efterfylder du med olie. cirka 1 liter.
    De gamle HD folk fra USA kalder det et 5 Quards oil service. (mener det er 5)


  •   22. jan 2010 Hvordan skyller du olien igennem siger du ?
    jeg kan ikke lige se det for mig.


  •   22. jan 2010 .

  •   22. jan 2010 fantastisk

  •   22. jan 2010 Det ser godt ud smiley

Annonce