Flow bænk
8.858 visninger
|
Oprettet:
Mit lille flowbænk projekt startede i 2006, min plan var fra starten at købe en SuperFlow 120. Og var MEGET tæt på at bestille den. Men efter at havde undersøg markedet, fandt jeg ud af den nok IKKE var kraftig nok. Hvis den også skulle bruges til at lave bil topstykker med og den var da bestemt heller ikke stor nok. Hvis der skulle arbejdes med luft filter kassen og indsugnings siden.
Så jeg begyndte at se på SuperFlow 600, som kan bruges helt op til en mellem stor lastbilsmotor. Det løb dog hurtig ud i sandet igen, da jeg fandt ud af hvad sådan en koster. Så jeg begyndte at lede efter et alternativ, der var noget billiger. Løsningen fandt jeg i USA, ved en der selv havde bygget en del flowbænke. Jeg købte hans tegninger og her er så det færdige resultat.
Jeg har selv udviklet / skrevet softwaret til flowbænken. Og det har godt nok være en stor mundfyld at lave. Men på den anden side så har jeg også lært RIGTIG meget omkring luftflow.
Hele projekt har kostet mig:
Kabinettet: 2500,- Dkr
to brugte manometeret 1500,- Dkr
6 x vakuum motorer (Nye) 4500,- Dkr
Div dele 3000,- Dkr
+ mange arbejdes timer
Flowbænk kan trækker 600 CFM @ 28" (17500 L/Min) hvilket svare til en effekt på 180 Hk Pr cylinder
Så nu mangler jeg bare nogle topstykker. .-)
Mvh
Henning / www.Racing4fun.es
***************************************************************************
Til jer der er vilde med RR så meld jer til RoadRacing gruppen:
www.motorcykelgalleri.dk/grupper/roadracing
Så jeg begyndte at se på SuperFlow 600, som kan bruges helt op til en mellem stor lastbilsmotor. Det løb dog hurtig ud i sandet igen, da jeg fandt ud af hvad sådan en koster. Så jeg begyndte at lede efter et alternativ, der var noget billiger. Løsningen fandt jeg i USA, ved en der selv havde bygget en del flowbænke. Jeg købte hans tegninger og her er så det færdige resultat.
Jeg har selv udviklet / skrevet softwaret til flowbænken. Og det har godt nok være en stor mundfyld at lave. Men på den anden side så har jeg også lært RIGTIG meget omkring luftflow.
Hele projekt har kostet mig:
Kabinettet: 2500,- Dkr
to brugte manometeret 1500,- Dkr
6 x vakuum motorer (Nye) 4500,- Dkr
Div dele 3000,- Dkr
+ mange arbejdes timer
Flowbænk kan trækker 600 CFM @ 28" (17500 L/Min) hvilket svare til en effekt på 180 Hk Pr cylinder
Så nu mangler jeg bare nogle topstykker. .-)
Mvh
Henning / www.Racing4fun.es
***************************************************************************
Til jer der er vilde med RR så meld jer til RoadRacing gruppen:
www.motorcykelgalleri.dk/grupper/roadracing
Flow bænk
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Fly motore er sku, noget mærklig noget at arbejde med. For det er jo ikke ligefrem effekt jeg leder efter her, men et ens flow for at udligne vibrationer.
Men nej jeg gider endlig, ikke rigtig rode for meget, med MC topper. pga rullefeltet stadig står i dk. Men da det lader, til jeg bliver nød til at tage, til dk en 10-12 gange næste år. Så bliver det sikkert til noget mere..
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Bare rolig jeg keder mig bestemt ikke her nede. Men det er nu også over mange år jeg har lavet mange af de ting.
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 95 Svar: 1.190
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 95 Svar: 1.190
Hold nu kæft hvor er det fedt!!
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Da jeg byggede mit rullefelt´s rum brugte jeg rigitg meget tid og penge på at gøre det så lyddød som det nu engang kan lade sig gøre. Hvilket så gør man rent faktisk kan høre selve motore. Det har sikkert reddet mange motore, fordi vi har være istand til at høre. Skaden før den opstår...
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Hvad gør du selv i indkøringsfasen?
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 5
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Jeg skriver en længere forklaring, når jeg har noget bedre tid.
ind til da kan du læse noget om det her:
http://www.gofastnews.com/board/technical-articles/979-porting-school-1-why-engines-need-airflow.html
og her:
http://mototuneusa.com/the_2007_superbike.htm
Det er særlig den sidste link der virklig fik mine øjn op for problemet.
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 5
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Det er bestemt ikke let at hente ret meget mere end 3-5%
og da jeg er blevet helt hys med at lave porten flad i bunden, hviklet nedsætter flowet , men hæver lufthastigheden. og det giver power.
Det er bestemt ikke let at finde mange hypper i topstykker idag.
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965