{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Maico Maicoletta

3.977 visninger | Oprettet:

Har været så heldig, at finde den fantastiske 1950'er scooter i en lade.

Er en 250cc, encylindret 2 takts scooter fra tyske Maico, med 4 gear

Den trænger til en kærlig hånd. Men den har stået godt, og intet af rusten er gennemtæret, bortset fra på udstødning, og lidt bobler bag på.

Flere billeder følger forhåbentlig hen af vejen :)

- <Fini> -
Mand | 36 år | Oprettet: 21. jul 2007


Kommentér på:
Maico Maicoletta
  •   27. feb 2014 Hej Fini.
    Da jeg er den lykkelige ejer af en Maicoletta fra 1960, er jeg noget nysgerrig efter at vide hvordan det går med dit restaureringsprojekt.


  •   14. apr 2010 Okay...jamen det tror jeg da jeg vil prøve så smiley

  •   10. apr 2010 stemplet sgu fri smiley Lidt vold sgu der bare til..

  •   9. apr 2010 Føler mig også ret heldig:) alt er jo lavet i jern. Men kombineret med lidt tysk kvalitet, og en semi tør lade, så har den holdt sig okay. Er stort set kun gummidelene, og sæde, der ikke står til at redde. Men sæde kan ombetrækkes, og gummidelene kan man få som reproduktionsdele, til en tåleligpris:)

  •   9. apr 2010 Nja...så lang tid kommer det ikke til at tage! Hehe...ej, der bliver sgu nok lagt nogen timer i det smiley hehe. Jo mere jeg for skilt på den, jo mere optimistisk bliver jeg sådan set. Billederne får den til at se værre ud end det er.

    Men i første omgang skal jeg have stemplet fri, og nok boret ud. Nogen forslag til hvor jeg skal smutte hen med det (På Nordsjælland)?


  •   9. apr 2010 respekt for dit gåpåmod..! ligner et projekt der tager mere end en vinter at på hjul.. ;-))
    hygge m projektet..!


  •   9. apr 2010 kom der lidt flere billeder. Er noget lidt videre...men tager tid, da mange låse og bolte sidder ganske godt fast.

    Desværre må jeg konstatere, at stemplet efter de mange år i stilstand, har sat sige smiley Æv...havde lidt håbet det ikke havde. Men sådan kan det jo gå.


  •   8. apr 2010 Henrik A> Hehe...er sgu også selv blevet ret forelsket i den! Har fundet den i en gammel lade, på den ødegård som mine forældre købte for et ½ års tid siden. Vi tømte laden her i Påsken, og der stod den så, under 8 tons skidt og lort! Heldigvis under en masse madrasser, hvilket er min umiddelbare forklaring på, hvorfor der ikke er nogen gennemtæring af rust, på andet end udstødning. Så skyndte mig at smide den på en trailer, og få den hjem.

    Ja det skulle være de store 14" hjul, de motorcykel kopierede støddæmpere, dens længde, og generelle byggekvalitet som gjorde at den skulle være god at køre selv så langt på. Har jeg ihvertfald læst mig frem til. Derfor også den høje pris i forhold til fx Vespaen.

    Tager masser billeder hen af vejen. Der kommer flere op i løbet af i aften.

    Skal se om jeg kan få gang i motoren her til eftermiddag...bliver sgu lidt spændende!!


  •   8. apr 2010 for f....... hvor er den lækker..!!! hvor har du fundet den jeg har selv jagtet en tilsvarende som projekt.. min onkel og tante havde en de kørte til Gardasøen og Paris på, - flere somre i træk i 60'erne.. tsk..tsk.. har tit undret mig over hvordan DET kunne lade sig gøre.. vejene var jo en hel del anderledes dengang..men jeg har fine tourbeskrivelser hvor de beskriver dagsmarcher på ml. 450-500km/dag..!! ad hovedveje og alm. landeveje..
    men det har vist noget at gøre med de store hjul og så er forhjulet ophængt i en rigtige støddæmpere.. og ikke de der småfjedre i en stivforgaffel som vespa'en har..

    Super projekt, - håber du har mulighed for at lægge lidt foto's op indimellem så vi kan følge med på sidelinien..!!


  •   4. apr 2010 Der er en prøvekørsel af den i " Skandinavisk Motor Journal " november 1955,hvor der også står indstillingsmål for tænding,karburator osv.
    Pris 1955:kr.3886 Vespa 125 kr.2675


  •   3. apr 2010 Verner L:

    Okay, tak smiley Det er jo ret vigtige oplysninger ihvertfald! Ja den skulle have en 6V pendulstarter fra Bosch:

    http://www.youtube.com/watch?v=sA9Yh_upkE8

    Som vidst var noget af det der var med til at gøre Maico's scootere endnu mere eksklusive

    Bertil A:

    Jeg syntes også selv jeg har været ret heldig smiley Der er vidst ikke så forfærdelig mange af dem i omløb, set i forhold til fx Vespa. De var vidst noget dyrere. En Maico Maicoletta skulle have kostet ca. 4000 kr i 1957


  •   3. apr 2010 Maicolette var nok den bedste Scooter. Den havde anstændig motorkraft, og køreegenskaberne var næsten som for en god motorcykel.
    Desuden var gearskiftet perfekt.

    Jeg slog den lige op i mit opslagsværk..:)
    Bogen hedder "motorcyklen blev redningen" skrevet af Mogens Damkier, der står en del om Maico i den.


  •   2. apr 2010 Husk at tjekke olie i gearkassen inden du starter den op.Hovedlejerne
    i motoren bliver smurt derfra.Den har en form for dynastart
    Motor.:1 cyl.to-takt boring 67mm.slaglængde 70mm 247 ccm
    kompresf.7,6-1. 14 hk.v.5100 omdr. olie/benzin 1:25
    0-60 km på 6,2 sek.
    0-80 14,0 sek.


  •   2. apr 2010 Det var noget af et fund, du har gjoret der..:)
    Tænk at det stadig kan lade sig gøre at finde sådan noget rundt omkring..
    De er sjove de gamle scootere og den kan helt sikkert blive rigtig fin den der, det må være en sjælden model synes aldrig jeg har set sådan en før..


  •   1. apr 2010 Super projekt. Kunne selv tænke mig noget lignende i fremtiden.
    Den minder faktisk en del om zündapp scooteren forfra.
    Se evt. min profil.


  •   1. apr 2010 Ja meget speciel. Ikke dem man ser flest af...men de var også temmelig dyre den gang, sammenlignet med mere gængse scootere som Vespa 125'eren. Er ihvertfald det jeg har læst mig frem til via nettet smiley

    Regner med at skille den ad imorgen!


  •   1. apr 2010 en speciel model, der kræver en vinter eller 2 som vi lige har haft.

  •   1. apr 2010 skal til at se om jeg kan få gang i den til at starte med. Har sgu allerede forelsket mig lidt i den...hehe.

  •   1. apr 2010 gammel svend du har fået der

Annonce