ZX14(ZZR1400) bremser på ZX10R

1.963 visninger | Oprettet:

Det er et velkendt problem at både ZX10R GEN1 og GEN2 er født med verdens værste bremser. Grebet skal trykkes ca. 50 ind før der er "bid"(eller mangel på samme).
Via http://www.zx-10r.net/forum/showthread.php?t=60215 fandt jeg ud af, at jeg bestemt ikke var den eneste der var røv-træt af de bremser.
Defleste skifter kalibrene ud med kalibre fra CBR1000RR, da det er let og aldeles billigt, men jeg skal dælme ikke ha' Honda dele på min KAWA :-)
Jeg var ekstremt heldig at finde 2 spritnye kalibre på ebay.co.uk fra en 2009 ZX14,og de er 200% plug and play på ZX10R. Og for ##%&&& satan da en forskel - OMG!!! Jeg var lige ved at smide cyklen første gang jeg bremsede :-) Det er en vanvittig forskel...!!
Jeg er simpelthen så glad for min KAWA.... yehaaa!! :-)

Kommentér på:
ZX14(ZZR1400) bremser på ZX10R
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
      19. maj 2015 CBR1000 SC59 (08+) kan sagtens bruges - der skal bare laves spacere til dem.

  •   19. maj 2015 Jeg har lige fået en ZX10R 2007 fik sat armerede slanger på det hjalp en lille smule
    men stadig møg elendige, søger med lys og lygte efter et par velholdte kaliber fra ZX14 eller ZX6R , svære at finde på Ebay. fandt nogle helt nye i canada men sender ikke til danmark. giv et bip hvis nogen finder et par velholdte kaliber..


  •   9. jul 2011 Ha ha - sådan! smiley
    Helt utroligt som de standard bremser stinker...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
      9. jul 2011 Hæhæ...

    Vi stod sgu oppe på Anderstorp med en ZX10R 07 der ikke kunne stoppe. Master fra en SV1000 og GSXR 750 kalipre hvor afstandsrørene er slebet ned - så spiller det.


  •   20. jun 2011 hvad koster sådane fra 1400

  •   20. jun 2011 Masteren fejler intet - det ER kaliberne den er galt med smiley

    Jørn H: Der er ingen tvivl om at det hjælper at modificere lidt hist og her, men blødheden får du aldrig væk med mindre du skifter kaliberne. Prøv evt. at læse på den tråd jeg henviser til i overskriften(zx10r.net)


  •   20. jun 2011 har sat nye wave skiver og metal klodser på nu er min også meget goder og fit back er super der er så flere måder at løse
    det på


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
      20. jun 2011 Det gør den bare ikke hvis kaliprene er SÅ ringe som på zx10r...

  •   20. jun 2011 En ordentlig radial master gør også en forskel f.eks. en Brembo el. andet!
    har set at BMWs1000rr har Nissin master på og den føles lige så blød som på zx10r originalt, trods det at den er født med Brembo calipre!


  •   19. jun 2011 Tak Steen P - er også selv yderst tilfreds smiley

  •   19. jun 2011 Ser i øvrigt kanon godt ud, bedre end dem den er født med og uden det går ud over det orginale look !

  •   19. jun 2011 Sajmon: Ja, jeg prøvede også alt, men jeg kan helt sikkert anbefale at skifte kaliberne. Honda kaliberne er billige på ebay, og det er både CBR600RR og CBR1000RR der passer over - dog med 5mm spacere. R1 passer faktisk også over - dog igen med spacer.

    Tim: Ahh, kan godt se du har brugt honda kaliberne, og så lagt de 5 mm spacerse imellem. Der er godt nok forskel når man får pillet de standardbremser af smiley

    Steen P: Slangerne var endnu et af mange forsøg på at forvandle standard kaliberne til noget brugbart - uden held. Derfor er der andre slanger på nu. De er 200% plug and play på standarslanger også smiley


  •   19. jun 2011 "200% plug and play" !
    Har du ikke skiftet slangerne også ?


  •   19. jun 2011 Hej Kim,kender godt problemet. Standard bremserne er godt nok noget lort. Så er helt enig med dig,man er nød til at gøre noget. Det er jo rart nok at vide at den kan bremse,hvis man skulle få brug for det(var heller ikke stolt ved at montere honda dele) smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
      19. jun 2011 Ja det er samme erfaring jeg har - og jeg fatter ikke hvorfor de kalipre skal være så ringe...
    Et par årgange af ZX6R havde samme problem, men det er selvfølgelig samme kalipre de genbruger.

    Jeg har dog for nyligt oplevet at man SKAL pille kaliprene af visse cykler for at lufte dem ordentligt ud - så det har jeg da lige tænkt mig at prøve på en kammerats ZX10R 06 før vi skifter dem.


  •   19. jun 2011 I Know... smiley
    Men af en eller anden årsag,så er lige præcis den model Tokico har lavet til ZX10 gen 1 og 2, noget værre lort. Har altid været så træt af de originale bremser. Jeg troede faktisk af det var den originale master(som i øvrigt er Nissin), der var noget galt med, da grebet nærmest skal klemmes helt i bund førden bremser. Men det var det så ikke...
    Det her setup det spiller bare 600%... ooh i'm so happy!! smiley



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
      18. jun 2011 Kender det godt.

    Tokico og Nissin laver bremsestumper til alle japanske mærker, så det er faktisk også både Honda, Suzuki, Kawa og Yamaha kalipre du har på. :o)


  •   18. jun 2011 One finger stoppies - det siger jeg dig smiley
    Tror jeg kan udbremse en F1...


  •   18. jun 2011 Fyr en av din kommende stoppiemaniac:P

Annonce