Dækvalg til Suzuki SV650S (V2-motor) ???
4.028 visninger
|
Oprettet:
Jeg skal have mig et nyt bagdæk, da der sidder en stift fra en sømpistol i det gamle. (Det kunne holde luft hele sidste sommer, men nu holder det max 1 uge).
Dækmanden(Århus) aka Ronnie anbefalede på et sikkerhedskursus sidste år (hvor sømmet blev opdaget) at skifte til Bridgestone Bt 021, da det er et 2compound-dæk (hårdt på midten og blødt i siderne), som skulle være godt til V2-maskiner.
Nu har jeg kigget på de første 160 SV 650'ere her på MCG!
Tre fjerde-dele skriver enten ingenting ved dæk, skriver "standard" eller bare størrelsen på dækket fx 160/60 ZR17.
Resten skriver som oftest noget Dunlop Sportmax eller Roadsmart.
Nogle få skriver enten Michelin Pilot Road 2, Pilot Power CT2, Metzeler "et eller andet" 4, Pirelli Diablo Strada eller Bridgestone Bt21.
(Der er så også lige kommet et Bt 23!?!)
Hva' faen sætter man på, når man ikke har den fjerneste idé om det?
Jeg har læst forskellige test/anmeldelser på nettet, men i den ene er et dæk på toppen og i næste er det samme dæk i bunden - det hjælper ikke lige frem!
Jeg kan godt lide de små veje, men jeg er lidt en tøsedreng, men bliver da modigere og modigere. Jeg vil gerne have lidt afstand til "grænsen", da det som regel gør ondt og koster penge at finde grænsen på den hårde måde!
Der sidder Dunlop Sportmax D207 på den nu og det er nok mest fladt på midten, må jeg jo nok indrømme.
Mit fordæk er også et Sportmax D207 og rimeligt nyt med masser af mønster. (Og der sidder stadig de små "pigge" helt ude på siden (kyllingestriben))
-Skal det også skiftes for at de er ens?
Om der er et par hundrede kroners forskel gør mig ikke noget - DET SKAL BARE VIRKE!!!
Dæk-online er da billig - er der fordele ved at købe og montere det ved en dansk forhandler i stedet for?
(Jeg fik et bud på 1700 kr inkl moms og montering for Bt 21 bagdæk ved 2 danske forhandlere -og 3000,- for både for- og bagdæk)
Håber nogle af de erfarne kan guide en grønskolling som mig?!?
(Har lige skruget bagfælgen af. Man skal ikke holde sine fingre mellem fælg og bagbremse! AV for sa...!!!
Hvor meget skal med til dækmanden? Tandhjulet sidder på en løs "holder", som sidder på nogle gummibøsninger på resten af fælgen. Det skal vel med?
Skal akslen med?
Mvh
*EDIT* Det blev til Dunlop ROADSMART, da de havde fået gode anmeldelser/var med i toppen i alle de test jeg kunne finde på nettet.
Dækmanden(Århus) aka Ronnie anbefalede på et sikkerhedskursus sidste år (hvor sømmet blev opdaget) at skifte til Bridgestone Bt 021, da det er et 2compound-dæk (hårdt på midten og blødt i siderne), som skulle være godt til V2-maskiner.
Nu har jeg kigget på de første 160 SV 650'ere her på MCG!
Tre fjerde-dele skriver enten ingenting ved dæk, skriver "standard" eller bare størrelsen på dækket fx 160/60 ZR17.
Resten skriver som oftest noget Dunlop Sportmax eller Roadsmart.
Nogle få skriver enten Michelin Pilot Road 2, Pilot Power CT2, Metzeler "et eller andet" 4, Pirelli Diablo Strada eller Bridgestone Bt21.
(Der er så også lige kommet et Bt 23!?!)
Hva' faen sætter man på, når man ikke har den fjerneste idé om det?
Jeg har læst forskellige test/anmeldelser på nettet, men i den ene er et dæk på toppen og i næste er det samme dæk i bunden - det hjælper ikke lige frem!
Jeg kan godt lide de små veje, men jeg er lidt en tøsedreng, men bliver da modigere og modigere. Jeg vil gerne have lidt afstand til "grænsen", da det som regel gør ondt og koster penge at finde grænsen på den hårde måde!
Der sidder Dunlop Sportmax D207 på den nu og det er nok mest fladt på midten, må jeg jo nok indrømme.
Mit fordæk er også et Sportmax D207 og rimeligt nyt med masser af mønster. (Og der sidder stadig de små "pigge" helt ude på siden (kyllingestriben))
-Skal det også skiftes for at de er ens?
Om der er et par hundrede kroners forskel gør mig ikke noget - DET SKAL BARE VIRKE!!!
Dæk-online er da billig - er der fordele ved at købe og montere det ved en dansk forhandler i stedet for?
(Jeg fik et bud på 1700 kr inkl moms og montering for Bt 21 bagdæk ved 2 danske forhandlere -og 3000,- for både for- og bagdæk)
Håber nogle af de erfarne kan guide en grønskolling som mig?!?
(Har lige skruget bagfælgen af. Man skal ikke holde sine fingre mellem fælg og bagbremse! AV for sa...!!!
Hvor meget skal med til dækmanden? Tandhjulet sidder på en løs "holder", som sidder på nogle gummibøsninger på resten af fælgen. Det skal vel med?
Skal akslen med?
Mvh
*EDIT* Det blev til Dunlop ROADSMART, da de havde fået gode anmeldelser/var med i toppen i alle de test jeg kunne finde på nettet.
Dækvalg til Suzuki SV650S (V2-motor) ???
apr 2006
Følger: 49 Følgere: 53 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 152
og Pilot power 2CT som er til folk med slidte kneesliders, kan alle på din liste bruges til din kørsel. De test der er i div. forum'er er som regel test hvor dækket er kørt lige til grænsen og deres omgangstider kun bliver skilt ad med få sekunder. Men skal man sige noget så er Pilot Road 2 CT testet flere gange til at være en af dem som holder flest km.
Køb det billigeste. c",)
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.330
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 60 Svar: 590
Det er ME Z 4 fra Metzler jeg har kørt på. Skal siges jeg også har været en tur på bane med dem, og jeg oplevede ikke nogle problemer med dem.
Min konklusion: Tror sagtens du kan vælge dem, da de er gode nok til det du kan præstere på en MC. Rossi ville nok ikke synes om dem, men der er måske også et par sæsonner før du når et niveau der gør at nye og bedre dæk bliver nødvendige, og til den tid er dem du køber nu her nok slidt ned
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 48 MC-er: 7 Emner: 63 Svar: 1.172
apr 2005
Følger: 171 Følgere: 168 MC-er: 5 Emner: 24 Svar: 744
diablo strada
men har lige købt michelin power 2ct 1723kr for et sæt på rifenversant eller hvordan det staves
men flere kilometer i strada
jul 2008
Følger: 12 Følgere: 29 MC-er: 8 Emner: 109 Svar: 641
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 30 Svar: 391