DT 175 - Det STORE serviceeftersyn
1.802 visninger
|
Oprettet:
Så var det vist på tide at få lavet noget ved DTeren.
Havde egentlig overvejet at købe noget større. Men kunne ikke tænke mig at køre på en tungere maskine med den vinter vi har, og så står den jo ikke i alverden sådan en DTer. Og så er den nok også groet lidt fast.
Der blev lavet følgende:
- Skift af speedometerkabel - De andre kabler er blevet smurt godt.
- Skift af instrumentpærer.
- Rensning og smøring af forbremse samt skift af bremseklodser.
- Modificering af stænklappen (havde oprindeligt pillet den af, men det var ikke så sundt for udstødningen, så den kom på igen hen over vinteren)
- Skift af motorolie (igen igen).
- Skift af bremsebakker i bag. Hele bagbremsesystemet renset og smurt.
- Ny kæde med O/X ringe og tandhjul (16-49)
- Acerbis handguards monteret.
- Ny nummerplade og bagplade for at undgå jævnligt at skulle smide 590,- på plader.
- Skifte af stempel, tændrør, pakninger og opboring af cylinder.
- Ny udstødning.
- Rens af karburator, indsugningsstuds og membranhus.
- Nye Michellin dæk for og bag samt nye ekstra stærke slanger i begge hjul.
- Nye lejer i forhjulet (havde købt til baghjulet, men dem der sad i fejlede intet - Forhjulslejerne var dog i den grad udtjente).
Det er en helt anden cykel nu, så det har været alle pengene værd, selvom jeg nok aldrig tjener dem hjem igen.
Havde egentlig overvejet at købe noget større. Men kunne ikke tænke mig at køre på en tungere maskine med den vinter vi har, og så står den jo ikke i alverden sådan en DTer. Og så er den nok også groet lidt fast.
Der blev lavet følgende:
- Skift af speedometerkabel - De andre kabler er blevet smurt godt.
- Skift af instrumentpærer.
- Rensning og smøring af forbremse samt skift af bremseklodser.
- Modificering af stænklappen (havde oprindeligt pillet den af, men det var ikke så sundt for udstødningen, så den kom på igen hen over vinteren)
- Skift af motorolie (igen igen).
- Skift af bremsebakker i bag. Hele bagbremsesystemet renset og smurt.
- Ny kæde med O/X ringe og tandhjul (16-49)
- Acerbis handguards monteret.
- Ny nummerplade og bagplade for at undgå jævnligt at skulle smide 590,- på plader.
- Skifte af stempel, tændrør, pakninger og opboring af cylinder.
- Ny udstødning.
- Rens af karburator, indsugningsstuds og membranhus.
- Nye Michellin dæk for og bag samt nye ekstra stærke slanger i begge hjul.
- Nye lejer i forhjulet (havde købt til baghjulet, men dem der sad i fejlede intet - Forhjulslejerne var dog i den grad udtjente).
Det er en helt anden cykel nu, så det har været alle pengene værd, selvom jeg nok aldrig tjener dem hjem igen.
DT 175 - Det STORE serviceeftersyn
jul 2011
Svar: 43
Hvor købte du delene, back then?
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 11
Men det er også så længe siden nu, at jeg ikke rigtigt kan huske det
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 5
men det topstykke venner det ikke forkert ? måske derfor at Forrøret ikke passer
Mvh
Gynther
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 11
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 281
få den kørt til og så skal vi ud og leje da.
hvis altså jeg får tid, har ikke kørt rigtig siden 1. januar....
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 11
Men nu nærmer jeg mig afslutningen, og kun hjullejer og dæk mangler. Det er en helt ny cykel nu, og det har gjort en gevaldig forskel - Det er jo fedt nok, når man nu har smidt så mange timer og penge efter skidtet.
Den bliver holdt til de 4000 omdr. og på intet tidspunkt kommer den over 4500 omdr. indenfor de første 500 km (dvs. at jeg ligger og kører 60 km/t på landevejen i øjeblikket). Derefter begynder jeg gradvist at give den mere gas, men først efter 1000 km får jeg frit spil igen. Glæder mig som et lille barn til at komme ud at køre off-road på den igen...
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 281
kædekittet trængt også hva!
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.463
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 11
Skal bare lige have de sidste stumper hjem, boret cylinderen 0,25 op og skidtet kørt til, så er jeg i den grad klar.!!
Morten: Du har lidt ret, der er noget knallert over den.
Men det er så uden samligning den bedste knallert jeg har haft til dato, og også den der har underholdt mig klart bedst.!
PS: Jeg kom helt til at grine, da jeg så at min "MC" var større end begge dine
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 281
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.463