DT 175 - Det STORE serviceeftersyn

1.802 visninger | Oprettet:

Så var det vist på tide at få lavet noget ved DTeren.

Havde egentlig overvejet at købe noget større. Men kunne ikke tænke mig at køre på en tungere maskine med den vinter vi har, og så står den jo ikke i alverden sådan en DTer. Og så er den nok også groet lidt fast.

Der blev lavet følgende:
- Skift af speedometerkabel - De andre kabler er blevet smurt godt.
- Skift af instrumentpærer.
- Rensning og smøring af forbremse samt skift af bremseklodser.
- Modificering af stænklappen (havde oprindeligt pillet den af, men det var ikke så sundt for udstødningen, så den kom på igen hen over vinteren)
- Skift af motorolie (igen igen).
- Skift af bremsebakker i bag. Hele bagbremsesystemet renset og smurt.
- Ny kæde med O/X ringe og tandhjul (16-49)
- Acerbis handguards monteret.
- Ny nummerplade og bagplade for at undgå jævnligt at skulle smide 590,- på plader.
- Skifte af stempel, tændrør, pakninger og opboring af cylinder.
- Ny udstødning.
- Rens af karburator, indsugningsstuds og membranhus.
- Nye Michellin dæk for og bag samt nye ekstra stærke slanger i begge hjul.
- Nye lejer i forhjulet (havde købt til baghjulet, men dem der sad i fejlede intet - Forhjulslejerne var dog i den grad udtjente).

Det er en helt anden cykel nu, så det har været alle pengene værd, selvom jeg nok aldrig tjener dem hjem igen.

Kommentér på:
DT 175 - Det STORE serviceeftersyn
  • LocalRider
    LocalRider Tilmeldt:
    jul 2011

    Svar: 43
      11. dec 2015 Super fint album med DT'er smiley
    Hvor købte du delene, back then? smiley


  •   6. sep 2011 Det kan da godt være, at du har fat i noget der, men mener nu der var en markering for, hvordan den skulle vende.!!

    Men det er også så længe siden nu, at jeg ikke rigtigt kan huske det smiley


  •   6. sep 2011 hejsa ved godt du ikke har den mere.
    men det topstykke venner det ikke forkert ? måske derfor at Forrøret ikke passer

    Mvh
    Gynther


  •   22. maj 2010 Så blev den helt færdig, og står nu også med helt nye dæk og slanger.

  •   28. jan 2010 ser sku godt ud, bliver en hel ny maskine jo.
    få den kørt til og så skal vi ud og leje da.
    hvis altså jeg får tid, har ikke kørt rigtig siden 1. januar.... smiley


  •   28. jan 2010 Joh, det hele trængte vist til en omgang "kærlighed". Tror aldrig den har været skilt ad før, og alle boltene sad lidt ekstra godt fast.

    Men nu nærmer jeg mig afslutningen, og kun hjullejer og dæk mangler. Det er en helt ny cykel nu, og det har gjort en gevaldig forskel - Det er jo fedt nok, når man nu har smidt så mange timer og penge efter skidtet.

    Den bliver holdt til de 4000 omdr. og på intet tidspunkt kommer den over 4500 omdr. indenfor de første 500 km (dvs. at jeg ligger og kører 60 km/t på landevejen i øjeblikket). Derefter begynder jeg gradvist at give den mere gas, men først efter 1000 km får jeg frit spil igen. Glæder mig som et lille barn til at komme ud at køre off-road på den igen...


  •   14. jan 2010 ser godt ud med de nye bremseklodser der. hehe
    kædekittet trængt også hva!


  •   12. jan 2010 Helt i orden. Det er jo ikke størrelsen men gørelsen det kommer an på (er der nogen, der siger). Bare man er glad for sit køretøj - det er jo dét, der er det vigtigste ... smiley

  •   11. jan 2010 Det kan du tro vi snart skal Bjørn.!!
    Skal bare lige have de sidste stumper hjem, boret cylinderen 0,25 op og skidtet kørt til, så er jeg i den grad klar.!!

    Morten: Du har lidt ret, der er noget knallert over den.
    Men det er så uden samligning den bedste knallert jeg har haft til dato, og også den der har underholdt mig klart bedst.!
    PS: Jeg kom helt til at grine, da jeg så at min "MC" var større end begge dine smiley


  •   11. jan 2010 sås kal vi også ud at kører snart!

  •   11. jan 2010 Rart selv at kunne mekke lidt. Og lære sin knallert at kende ... smiley

Annonce