{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

lidt tunings spørgsmål {{forumTopicSubject}}

hej der er nogle ting jeg har tænkt over.

1: hvordan kan det hjælpe at man sætter strammere fjedre i ved ventilerne

2: har hørt at man i nogle tilfælde skifter dem ud med titaniums fjedre, men hvorfor lieg titanium?


3: Er det rigtigt at hvis man kunne laver mere plads under topstykket så ville det også give noget? ( fordi det synes jeg lyder fandens ulogisk)

4: hvordan kan da give mere at lave en 4 i 1 udstødning end ved at give den fri udblæsning? (på 4 taktere)

5: Er det rigtigt at hvis man er go til at dreje så kan man dreje lidt af sine ventiler ?

6:findes der kompressere til mcér ? hvis svaret er ja hvordan i alverden bliver den så trukket rundt?

7: hvordan kan det være at du kan købe en " Effekt potte" til din mc altser ( lyddæmperen) som giver noget ? er det ikke bare en potte med en tilpas stor "åbning" så den ikke bremser udstødningsgassen?

8: når man sætter " racer" stempler i hvad er det så der kør den til racer stempler ?

9: har tit tænkt over hvorfor man laver de der fordybninger oven på ventilerne.

10: nu må vi hellere stoppe smiley

Mvh Rune


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lidt tunings spørgsmål
  • #1   21. jul 2005 spørsmål 5.
    hvis man drejer lidt af ville det give noget?




  • #2   21. jul 2005 Gab


  • #3   21. jul 2005 Lyder som om du er træt af din rædrenser's fyrstlige 40 heste.

    1) Kunne være for opnå en mere effektiv tvangs styring
    2) Titan vejer nul og nix
    3)Prøv du bare med en ekstra toppakning eller 4 det var vældigt på mode i mine knallert dage
    4)Der skal modtryk til
    5)Tja man letter jo vægten en anelse
    6)Der findes ihvertfald masser af turbo kit og også kompresser grejer søg på google for eksemplet
    7)Udskifter man blot potten giver det typisk også kun et par heste eller 2, får man ikke mc'en dyset / justeret til den nye potte med mindre modstand kan den nemt have negativ virknong på effekten. Folk skifter primært potten for vægt besparelse , "look" og ikke mindst lyden .. man skal jo kunne høre om æslet er igang
    8)De kunne være lettere have en anden udformning osv.

    Nu vil jeg stoppe og passe mit job igen ... lidt ihvertfald


  • #4   21. jul 2005 For satan Lars er vi de eneste 2 der ikke har ferie og bare har tid til svare på alt ...... Man må ha kedet sig på jobbet inden nettet var opfundet. Jeg sidder i Sverige på Tetra Pak og styrer hele deres fuldautomatiske høj lager ... For selv svenskerne er sgu tager på ferie ... eller semester som de kalder det

  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    aug 2004

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 64
    #6   21. jul 2005 Jonas J (Vejen ) har fuldstændig ret.

    6. Yep - bla. til V-MAX. Kompressoren bliver trykket direkte af tappen. Jeg tror dog ikke at det virker så godt. Kompressore kræver meget moment imodsætning til turbo.

    CB


  • #7   21. jul 2005 hehe nej nej jeg beholder de ca 40 hk på cyklen. men når jeg får en større MC så tror jeg at jeg beholder min z400 og tuner med nu motor og alverdens skit og forstærker den vild og voldsomt:P

    men ellers var jeg bare nysgerrig over alle de spørgsmål smiley

    OG MANGE TAK FOR ALLE DE FINE SVAR smiley


  • #8   8. aug 2005 Giver også Jonas ret!!!

    Ikke mindst top karakter for nogen GODE svar!!!

    Men inden du begynder at rode i cyklen er det ikke billigere at smække en større motor i, eller bare skifte cyklen til noget større, med flere hyper???


Kommentér på:
lidt tunings spørgsmål

Annonce