{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.126 visninger | Oprettet:

Hjælp søges til opboring af blok {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Motoren i mit projekt trænger også at få en opgradering. Jeg har overvejet en anden og større motor, men synes det bliver for omfattende og for mange penge for kun at give den et løft. Jeg tænker derfor på en opboring og nogle større stempler, og hvad der ellers lige giver mening.

Er der nogen der har erfaring med dette, som kan hjælpe mig?

Mvh Kim

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp søges til opboring af blok
  • #1   4. mar 2017 Boring og stempler løber let i 10.000 selv om du laver arbejdet selv. Desuden bliver en 600 aldrig til en 1000.
    Ikke nemt at vide hvad der kan lade sig gøre, uden info.

• #2   4. mar 2017 Hej fik boret min gsxr 750 op for 10 år siden, pga en knækket stempelring.
    Fik boret dem op hos holtug mc og satte 771ccm Wiseco stempler i og det løb op 11000 kr
    med pakningssæt osv, selvom jeg lavede det hele selv.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #3   4. mar 2017 Meget billigere og nemmere at lægge en 750er motor i, evt finde nogle skrappere knaster til den, du kan finde en donor cykel billigere en det vil koste at tune den du har.

• #5   25. apr 2017 Mange tak for jeres svar. Jeg ved godt det kan være billigere at købe en anden motor, især når der kun kan laves en opgradering til lidt over 750cc. Jeg frygter bare at købe noget der ender med at skulle renoveres før det kan bruges. Lige nu har jeg en stabil motor, der ikke er kørt hårdt og fungerer fint. Den er bare en smule sløv i forhold til den opdatering resten af cyklen får. Et komplet stempelsæt koster Ca. 4500. og min tanke var at lave det selv, hvis jeg kunne finde en kompetent maskinarbejder med lidt fritid og udstyr til rådighed.

• #7   25. apr 2017 Du bor et helt forkert sted i landet, heroppe nordpå klarer vi sådan nogle småting hurtigt og billigt. smiley

• #8   25. apr 2017 Ja, kør nord på med de sager smiley

• #9   26. apr 2017 Er det ikke bare at finde nærmeste cylinderværksted, og høre hvad de skal have for at bore den op så det passer til stemplerne?

• #11   26. apr 2017 Tror sgu hellere jeg vil betale fuld mekanikerløn med skatter, milijøafgift og alt hvad det ellers indebære hvis jeg samtidig kunne slippe for at blive belært af Hans Henrik smiley smiley

Hilsen en anden Hjørringenser.

• #13   26. apr 2017 Man kan tage en Vendelbo ud af Vendsyssel, men aldrig tage Vendsyssel ud af en Vendelbo. Selv om jeg bor resten af mine dage i Tyskland så vil jeg altid være lokal patriotisk anlagt. Vendsyssel er det smukkeste sted i hele verden.

Nå, men det var vist et sidespring, jeg skal nok holde kæft nu.

Kommentér på:
Hjælp søges til opboring af blok

Annonce