{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.978 visninger | Oprettet:

Kan man virkelig ikke undgå backfire? {{forumTopicSubject}}

jeg synes jeg igen og igen ser videoer fra hvad der skulle være profesionelle tunere, hvor cyklen skyder vildt.
Fx:
https://www.facebook.com/groups/226004654216928/permalink/624069477743775/

Som jeg har forstået det er det bedst hvis brændstoffet afbrændes inde i selve cylinderen,,, ikke før ikke efter.. smiley

Hvad er det der gør at hvis jeg har forstået det rigtigt at professionelle tunere ikke kan holde antændelsen derinde,, eller vælger at prioritere at det er acceptabelt med backfire?

På forhånd, tusind tak for din gode forklaring smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man virkelig ikke undgå backfire?
  • #1   19. maj 2016 Det er bare at lave et fuel cut, hvis det er så stort et problem.

  • #2   19. maj 2016 det er ting som ikke kan følge med, når det hele går forstærkt.

    Det kan værer membranen i karburatoren, fjederne ved ventilerne osv.
    Det sker jo ikke konstant, kun ved skift af hastighed (åbne/lukke for gassen) ved konstant gas/omdrejninger burde der ikke værer problemer.
    Problemet er gammelt, derfor man har ting som desmodromiske ventiler, karburatorer med retur kabel mv. men jeg vil mene man acceptere det, da løsningerne er dyrer og besværlige.


  • #3   19. maj 2016 Ja, er det det Henning?

  • #4   19. maj 2016 Fuel cut'et i sig selv tager max 2 sek, at lave i opsætningen.
    Jeg har bare svært ved at se, hvad problemet er i det.


  • #5   19. maj 2016 Så folk laver ikke det fuel cut fordi det ikke er noget problem?

    Selv om det ofte er race bikes, og brændstof økonomi oftest er ligemeget.

    Hvis det kun tager 2 sek at lave. Hvorfor gør man det så bare ikke? - så brændstoffet bliver forbrændt hvor man får effekt ud af det, og ikke i udstødningen? smiley


  • #6   19. maj 2016 Nu kan jeg altså ikke svare, på hvorfor alle ikke lavet fuel cut.

    Men jeg kan garantere dig for der ikke kommer backfire. Hvis man fjerne tænding og fuel ved motorbremsning.



  • #7   19. maj 2016 Når du indstiller cykler gør du så, så de ikke skyder?

    Det lyder som om du bare lader det være nu du ikke kan se noget problem ved det? smiley


    Hvis du nogle gange laver et fuel cut og nogle gange lader være - hvad afhænger det så af? smiley


  • #8   19. maj 2016 Hvis kunderne ønsker det så lavet jeg det. Hvis ikke så lader jeg være..

    Og nej jeg kan op ingen måder, se hvad problemet er. For det opstår kun ved motorbremsning, og typisk når tændingen begynder at stilde sig tilbage til 0.

    rent praktisk laves det bare ved at sætte tændingen til 0 og fjerne alt fuel 3000 Rpm og op i 0-5% TPS området .


  • #9   19. maj 2016 Ja okay. Alle de gamle skrøner med at man brænder sin indmad i udstødningen af, man brænder ventilerne af osv osv.

    Det er mest bare skræmme historier eller hvad man skal kalde dem? - det ikke noget der rigtigt sker? smiley


  • #10   19. maj 2016 Backfire i sig selv er ikke et problemet, men på en karburator er det gerne et sikker tegn på misjustering. På FI motore derimod kan jeg bestemt ikke se hvad problemet er. Forbrændingen (Fra backfire) der kommer er helt sikker kolderen. End hvad motoren smider ud i udstødningssystemet.

    Det der afliver flest motore idag, er hærgning af ventilerne. Som ofte opstår pga enten manglende forståelse eller manglen på måleudstyr. Hvor mange forsøger at lave, et ens fuelmix over hele fuelmappen. Som så skaber varme ventiler i top området, og kolde ventiler i bundområdet. Det ender gerne i ventilerne bliver som glas og brækker.


  • #11   19. maj 2016 Henning
    kalder man også det der kommer ud af udstødningen Backfire ?
    fordi jeg ser det da som 2 forskellige fænomener


  • #12   19. maj 2016 Jaaaaa..... Det tror jeg da, men er god klar over hvad du hentyder til. Det er sku noget mere alvorlige

  • #13   19. maj 2016 Min touringhest af en bmw (k75) skyder sgu også selvom den ikke er racer smiley Bare systemet der er lidt sløvt til at reagere, og det skader jo ikke stort. På min aprilia pegaso var det træls, fordi det relaterede til den 'miljørigtige' opsætning ab fabrik, der gjorde den rykkende på gassen, og skydende i udstødningen.


  • #14   19. maj 2016 I denne tråd har vi omtalt backfire som hvad der egentligt hedder afterfire vist nok..

    Jeg beklager.. Men hvad fanden vi snakkede ikke forbi hinanden smiley


Kommentér på:
Kan man virkelig ikke undgå backfire?

Annonce