1.978 visninger
|
Oprettet:
Kan man virkelig ikke undgå backfire? {{forumTopicSubject}}
jeg synes jeg igen og igen ser videoer fra hvad der skulle være profesionelle tunere, hvor cyklen skyder vildt.
Fx:
https://www.facebook.com/groups/226004654216928/permalink/624069477743775/
Som jeg har forstået det er det bedst hvis brændstoffet afbrændes inde i selve cylinderen,,, ikke før ikke efter..
Hvad er det der gør at hvis jeg har forstået det rigtigt at professionelle tunere ikke kan holde antændelsen derinde,, eller vælger at prioritere at det er acceptabelt med backfire?
På forhånd, tusind tak for din gode forklaring
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 182
Det kan værer membranen i karburatoren, fjederne ved ventilerne osv.
Det sker jo ikke konstant, kun ved skift af hastighed (åbne/lukke for gassen) ved konstant gas/omdrejninger burde der ikke værer problemer.
Problemet er gammelt, derfor man har ting som desmodromiske ventiler, karburatorer med retur kabel mv. men jeg vil mene man acceptere det, da løsningerne er dyrer og besværlige.
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 115 MC-er: 5 Emner: 95 Svar: 137
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Jeg har bare svært ved at se, hvad problemet er i det.
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 115 MC-er: 5 Emner: 95 Svar: 137
Selv om det ofte er race bikes, og brændstof økonomi oftest er ligemeget.
Hvis det kun tager 2 sek at lave. Hvorfor gør man det så bare ikke? - så brændstoffet bliver forbrændt hvor man får effekt ud af det, og ikke i udstødningen?
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Men jeg kan garantere dig for der ikke kommer backfire. Hvis man fjerne tænding og fuel ved motorbremsning.
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 115 MC-er: 5 Emner: 95 Svar: 137
Det lyder som om du bare lader det være nu du ikke kan se noget problem ved det?
Hvis du nogle gange laver et fuel cut og nogle gange lader være - hvad afhænger det så af?
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Og nej jeg kan op ingen måder, se hvad problemet er. For det opstår kun ved motorbremsning, og typisk når tændingen begynder at stilde sig tilbage til 0.
rent praktisk laves det bare ved at sætte tændingen til 0 og fjerne alt fuel 3000 Rpm og op i 0-5% TPS området .
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 115 MC-er: 5 Emner: 95 Svar: 137
Det er mest bare skræmme historier eller hvad man skal kalde dem? - det ikke noget der rigtigt sker?
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Det der afliver flest motore idag, er hærgning af ventilerne. Som ofte opstår pga enten manglende forståelse eller manglen på måleudstyr. Hvor mange forsøger at lave, et ens fuelmix over hele fuelmappen. Som så skaber varme ventiler i top området, og kolde ventiler i bundområdet. Det ender gerne i ventilerne bliver som glas og brækker.
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.610
kalder man også det der kommer ud af udstødningen Backfire ?
fordi jeg ser det da som 2 forskellige fænomener
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 765 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.846
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 115 MC-er: 5 Emner: 95 Svar: 137
Jeg beklager.. Men hvad fanden vi snakkede ikke forbi hinanden
Kan man virkelig ikke undgå backfire?