{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.922 visninger | Oprettet:

Powerfilter = omdysning af karburatore {{forumTopicSubject}}

Hejzaa alla sammen!

Jeg går og roder med en lille idé som jeg har fået på tankerne, nemlig at sætte powerfilter på min mc for at træke noget med ud af accelerationen og for at give den en bedre lyd. Men er det bare så let at man bare smidre sådanne to styks her på min mc:

http://sydfynmc.dk/powerfilterpics/021002.jpg

og denne på slangen som går fra ventilerne over i luftfilter kassen:

http://sydfynmc.dk/faelespics3/krumtapluft.jpg

Det som jeg selv kender fra Scooter og knallerter er at man skal igang med at smide andre dyser i for at dette skal køre ordenligt sammen! men kan man dog være så heldig at det eneste man skal er at stille tomgangen også er den ellers klar til de åbne sommer veje? eller er det godt nok en større operation?

Mvh Simon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Powerfilter = omdysning af karburatore
  • #1   3. jan 2007 Du skal have den omdyset, hvis du montere de filtere, fordi du ændre væsenligt på luftmængden den får.
    Krumtaps udluftningen kan du bare montere uden problemer, men den er ikke lovlig til syn.


  • #2   3. jan 2007 Jeg synes det vil være en bedre ide at bruger en prof og K&N filter + K&N krumtapfilter + jet-kit i stedet for. Det kommer til at koste, men det virker bare og giver en pisse god motorgang og trækevne.

  • #3   3. jan 2007 Hej Simon. Da jeg fik anden bagpotte på min MC fik jeg inddyset den ved mekaniker. Det kostede 1500kr, samtidig fik jeg også kørt cyklen på rullefeldt med tilhørende udskrift. Selvom jeg har repareret i scooter/knallert motorer i 3 år var det ikke noget jeg selv havde mod på at gøre med min MC. Kan være der er andre herinde der er gode til sådan noget. Mvh. Tobias

  • #4   3. jan 2007 Enig med Fenris, men kan se du kun er 19, måske den skulle drosles istedet? : -)

  • #5   3. jan 2007 hvis din mc har vacumkabunader skal du IKKE smide powerfiltre på!
    Den kommer ikke til at gå jævnt med dem


  • #6   3. jan 2007 Kan se din mc har CV kabunader!
    Så må du ikke smide powerfiltre på! Det er kun meget få cykler med CV kabunader der komme rtil at gå ordentligt. CV kabunader kræver modstand i den luft de skal suge og så er de meget følsomme over for turbulent luft!

    Smid et almindeligt KN på istedet, en anden potte og få den så kørt ind efter det.


  • #7   3. jan 2007 Du skal skynde dig med at få en anden type luftfilter på din motorcykel..... Den bliver fuldstændig vildt afsindigt meget bedre af det...


    Men kender det godt selv.... Lysten til forandring.


  • #9   3. jan 2007 LYT TIL mikkel og sebastian. LAD VÆRE ! selvom det er fristende. Den kører bedst med KN (element), evt. jet-kit og en anden potte. IKKE powerfilter. De ser fede ud, men er MEGET svære at få til at virke ordentligt.
    Kør til en mekanikker med erfaring i tuning af cykler. På Sjælland er mr. dyno, på fyn er midtfyns MC og omkring Århus ligger FV motor. Disse steder er nok nogle af de bedste, til at tune MC'er i DK.

    www.theducklings.dk


Kommentér på:
Powerfilter = omdysning af karburatore

Annonce