{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.371 visninger | Oprettet:

Powerfilter= omdysning ? {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen!

Jeg går og overvejer at smide et par powerfilter på min Suzuki GS 500 E, for bla. At få mere lyd ud af den. Men for at cyklen skal kører optimalt skal man så omdyse den? Eller skal man bare stille på karburatoren?

Indtil videre er den bare helt standart motoren…

Mvh Simon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Powerfilter= omdysning ?
  • #1   15. dec 2005 Skal du ha mere lyd skal du ha en anden og mere åben potte & evt. andet filter f.eks. KN herefter skal den dyses om hvis nødvendigt

  • #2   15. dec 2005 Skal du have den til at spille 100% skal den omdyses på bænken. Pr erfaring ved jeg at trikset for de fleste cykler ved skift af udstødning og filter er et hak højere op på dine nåle.............

  • #3   15. dec 2005 det er altid en god ide at få den karburatoren justeret/dyset efter man man har pillet ved udstødning og luftfilter. selvom dden måske kører ok. kan det være det få en for tynd blaning af benzin og luft og det har motoren ikke godt. kan bla resultere i overophedning og værre

  • #4   16. dec 2005 Hej Simon

    Jeg har selv fået en Devil slip on potte, K&N luft filter, samt at Factory pro jetkit på min Suzuki GS 500 F (K5).
    Du er nød til at skifte potten, hvis lyden skal med. Filter er ikke nok i sig selv. En omdysning er også helt klart nødvendig, hvis du ikke vil ødelægge motoren på længere sigt.
    Jeg har hentet 9,5 HK mere ud af min mc (svare til ca. 20% mere ydelse), men det er især i mellemorådet, på omdrejningerne, at det har givet noget, og måske også lidt mere bundtræk.......men det har helt klart været en forbedring......hvilket er rigtig godt på især motorvej.....(køre selv tit på motorvejen.)
    Benzin økonomien er næsten den samme som før. Den bruge en ½ liter mere nu pr.km.
    Jeg har fået mit monteret og kørt ind på testbænk hos Holtug MC på Stevns.
    Held og lykke, med dit projekt.

    Mvh. Dennis


  • #5   16. dec 2005 sorry en ½ km. mindre pr. liter....hehe

Kommentér på:
Powerfilter= omdysning ?

Annonce