Forslag til dyssestørrelse, Jet kit Forslag til dyssestørrelse, Jet kit
Hejsa kloge hoveder.
Nogle der kender noget til at dysse karburatore om?
Cyklen det er galt med er en
Kawasaki ZXR 750L fra 93 (Se profilen)
Jeg skiftede min std. bagpotte til en modificeret åben potte fra Yoshimura. Det er lidt usikkert hvad potten er afmonteret fra men efter sigende skulle den være fra en Yamaha FZR 600 af ældre model.
Problemet for mig efter monteringen er at jeg skal have dysset mine karburatore om.
Nogle der har nogle erfaringer jeg kan trække lidt på?
Problemet er at ved konstant hastigheder under 5-6000 omdr. går motoren meget ujævn, den skyder i udstødningen og kan godt svinge ca 200 omdr i omdrejningerne. Ved fuld gas trækker motoren helt rent, og går upåklageligt. Men det kan nok være skadeligt for kørekortet bare at holde kablet stramt hele tiden.
Cyklen stod helt standart inden jeg skiftede potten så går ud fra at det er std. dysser der sidder i nu.
For ikke at købe mig fattig i dyser ville det være super hvis der var nogle der kunne guide mig i den rigtige retning.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 4
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Dysen har størst magt fra 75% gas og opad, så det er ikke der fejlen ligger hvis den går lækkert ved fuld gas.
Nålen har størst magt fra 25-75% gas - under 25% er det primært luftskruerne som bestemmer.
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 200
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 4
Jeg giver lige en opfølgning når jeg har fået styr på det.
Forslag til dyssestørrelse, Jet kit