488 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Forslag til dyssestørrelse, Jet kit Forslag til dyssestørrelse, Jet kit

Hejsa kloge hoveder.
Nogle der kender noget til at dysse karburatore om?
Cyklen det er galt med er en
Kawasaki ZXR 750L fra 93 (Se profilen)
Jeg skiftede min std. bagpotte til en modificeret åben potte fra Yoshimura. Det er lidt usikkert hvad potten er afmonteret fra men efter sigende skulle den være fra en Yamaha FZR 600 af ældre model.
Problemet for mig efter monteringen er at jeg skal have dysset mine karburatore om.
Nogle der har nogle erfaringer jeg kan trække lidt på?
Problemet er at ved konstant hastigheder under 5-6000 omdr. går motoren meget ujævn, den skyder i udstødningen og kan godt svinge ca 200 omdr i omdrejningerne. Ved fuld gas trækker motoren helt rent, og går upåklageligt. Men det kan nok være skadeligt for kørekortet bare at holde kablet stramt hele tiden.

Cyklen stod helt standart inden jeg skiftede potten så går ud fra at det er std. dysser der sidder i nu.
For ikke at købe mig fattig i dyser ville det være super hvis der var nogle der kunne guide mig i den rigtige retning.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forslag til dyssestørrelse, Jet kit
  • #1   3. mar 2016

    profilbillede
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #2   3. mar 2016 Start med en synkronisering og grundjustering, for en udstødning har ikke så stor indvirkning på blandingen alene. Hvis det ikke afhjælper problemet, så hæv dine nåle et hak.
    Dysen har størst magt fra 75% gas og opad, så det er ikke der fejlen ligger hvis den går lækkert ved fuld gas.
    Nålen har størst magt fra 25-75% gas - under 25% er det primært luftskruerne som bestemmer.


  • #3   4. mar 2016 Hvis den knalder i udstødningen når du lægger gassen og motorbremser kan du prøve at skrue dine tomgangsskruer udad en kvart omgang af gangen. Fra ny står de på 1½ omgang ude men jeg har før set at nogen i uvidenhed har skruet dem i bund, og så kører det ad røv til.

  • #4   16. mar 2016 Takker for de gode bud, jeg vil prøve at kigge på det her i ferien, nu begynder vejeret jo at arte sig smiley
    Jeg giver lige en opfølgning når jeg har fået styr på det.


Kommentér på:
Forslag til dyssestørrelse, Jet kit

Annonce