{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En god idé....
  • #1   3. okt 2006 Nu er penge en realativ størrelse .. Køb en voksen Tuono *GG* nej spøg til side din må være samme motor som en racer 125'er der må være masser af muligheder

  • #2   3. okt 2006 Jeg ville nok tøve lidt med at tune sådan en, sælg den og køb noget med en større motor, evt en ældre model, i mine øjne ville det være synd at presse sådan en, hvis du har kræfter nok i den kunne du evt geare den lidt. eller i det mindste tune med respekt for motorens alder/størrelse

  • #3   3. okt 2006 tja...

    De små apriliaer er ikke nogen man kan hive mange flere heste ud af...

    Det lette:
    Til at starte med kan man smide en tun udstødning på (her et par stykker liggende hvis du skulle have interesse)
    En V-force 3 menbranblok.
    34mm karburator

    Det lidt hårdere:
    Det er også muligt at få et topstykke der giver lidt højere kompression.
    Stempel fra en Suzuki RM 125 (mener jeg det er) kan puttes i sammen med et topstykke lavet til formålet. Det skulle vidst være rimeligt effektivt.
    En anden CDI, som man selv kan programmere.

    Hvis du vælger den "lette" metode med udstødning, anden menbran og 34mm karbu skal du ikke være bange for holdbarheden.
    Men hvis du går i gang med den "hårde" tuning vil motoren nok ikke holde så længe.

    Skriv endelig hvis der er mere du vil vide smiley

    Mange Aprilia hilsner ;-P
    Martin


  • #4   3. okt 2006 prøv at under søge om ikke du kan købe en større cylinder at smide på, på en totakter skulle det være en temmelig smal sag at ordne. (jeg går lige ud fra det er en totakter) husk at omdyse karborater ellers er der nok ikke meget sjov ved den større motor

  • #5   3. okt 2006 du har en litereffekt på 272Hk/L.... glem at få flere holdbare hk ud af den. Sæt evt et større tandhjul bagpå. Så bliver den hurtigere i optræk men langsommere på toppen.

  • #6   4. okt 2006 Det er rigtigt at Polini laver et 154kubik kit. Der er bare mange der har dårlige erfaringer med det. Der bliver for varmt omkring udstødningsporten, hvilket resulterer i at stemplet sætter sig.

    Stan Stephens i England laver et stage 3 tune, der er en portet cylinder boret på til 136 kubik.

    Fra 2003 har rs'erne faktisk "kun" 29 heste så litereffektetn er 232 hk/l ;-P

    Mvh
    Martin


  • #7   4. okt 2006 Pvøv at gøre dens vægt mindre, det virker lige så godt som at "putte" flere heste i den, måske er en slankekur den billigste måde at få en hurtigere mc smiley

    MVH Basse som har nok af kg til tabe så mc'en bliver mere frisk...


Kommentér på:
En god idé....

Annonce