980 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Mathias Grøn P
Mathias Grøn P
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 39

HEL Bremseslanger --> Race setup eller OEM? HEL Bremseslanger --> Race setup eller OEM?

Halløjsa alle i kloge MC-nørder smiley

Jeg står og overvejer at investerer i nogle HEL stålarmeret bremseslanger på min zzr 600 smiley
Har så fundet ud af at der kan købes 2 forskellige sæt, nemlig OEM og Race setup

RACE:
http://www.wemoto.com/bikes/kawasaki/zzr_600_zx_600_e1/93/picture/hel_front_hydraulic_hose_-_race_set-up/

OEM:
http://www.wemoto.com/bikes/kawasaki/zzr_600_zx_600_e1/93/picture/hel_front_hydraulic_hose_-_standard_set-up/

Nogen der har erfaringer med det såkaldte race setup, og er der fordele ved dette? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HEL Bremseslanger --> Race setup eller OEM?
  • #1   20. apr 2015 Det står jo på siden som du linker til:

"The race set up has a separate line from the master cylinder to each caliper. Many people find this system easier to bleed than an over-the-mudguard setup, as in an over-the-mudguard setup air bubbles can get caught in the arc of the shorter hose. (See comparison of setups below).
    Race hoses are required for race days where over-the-mudguard setups are banned."

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.914
    #2   20. apr 2015 Jeg har kørt med begge dele og den ene er ikke sværere at lufte ud end den anden, og der er ingen steder de stiller krav til hvordan dine bremseslanger er trukket, så længe de ikke bliver fræset i stykker af bevægelige dele.

Det bestemmer du selv. smiley

• #3   20. apr 2015 Er det til en gade mc? Bremser de bedre med sådan et sæt eller hva? smiley

• Sajmon ™

#4   20. apr 2015 Stålarmerede giver mere præcis føling end gummislanger.

• #5   21. apr 2015 jeg satte raze på min zzr. ved ikke om det er bedre. men færre steder det kan blive utæt.

• Sajmon ™

#6   21. apr 2015 Der er det samme antal steder det kan blive utæt på begge løsninger...

Men ja i forhold til det originale - Ja...

• #7   21. apr 2015 OEM 6 slange ender 3 banjo
    race 4 slange ender 2 banjo.

ved ikke hvordan du får det til det samme. og alligevel siger du der er forskel.

• #8   21. apr 2015 glemte at tælle banjo ved master med. OEM 4 race 3

• #9   21. apr 2015 Der sidder vel 2 banjoer ved masteren på en race så?

RACE = 4 slange ender 4 banjoer
    OEM = 4 slange ender (hvordan får du 6 slange ender?) 4 banjoer, de sidder bare nede på kaliperen i stedet for oppe ved masteren.
    =same shit..
    Han siger ikke der er forskel, ifht de originale er der forskel, de originale skal udvide sig lidt før de bremser, de her går direkte til makronerne.

• #10   21. apr 2015 original=OEM. sider der 1 banjobolt ved master, 2 ved fordeler og 1 ved hver kaliber = 5
    race. en dobbelt ved master 1 ved hver kaliber = 3

elias hvis du går ind på linket han har lavet kan du se hvordan den sider originalt.

når jeg skrev banjo så mente jeg banjobolte

ja selvfølgelig er der forskel på følsen på armerede kontra originale, men jeg mente med det jeg skrev i første indlæg, at jeg ikke ved om man kan mærke forskel på de 2 slags setup, hvis de begge er armerede.

• Sajmon ™

#11   22. apr 2015 Det kan man ikke efter min bedste overbevisning.

Kommentér på:
HEL Bremseslanger --> Race setup eller OEM?

Annonce