1.814 visninger
|
Oprettet:
maxi scooter {{forumTopicSubject}}
Kort og godt, Kan man tune en maxi scooter ? ?
Forklaring: fx har T.Hansen en 125 ccm scooter til billig penge, og den er beskrevet som at køre ca. 85-90 km/t og det er jo fint nok, til transport. Men kan man vride 10 mere ud af sådan en ? Selvom sammenligningen er dum , tænker jeg alligevel at 45 scootere kan med få justeringer køre hurtigere . Men kan man det med en maxi scooter ..
Og ja jeg ved at man bare kan købe en større cykel , men det er ikke spørgsmålet..
apr 2013
Følger: 10 Følgere: 11 MC-er: 5 Emner: 25 Svar: 305
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 226 Svar: 3.253
Jeg havde valgt en brugt i ordentligt kvalitet, der kan køre det du mener du har brug for..:-)
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 280
Har en kammerat som har monteret 180cc cylinder, større karburator, anden vario osv osv ja den kører nu Ca 110 men er piv ulovlig... Det er dyrt og ikke rigtigt pengene værd efter min mening.
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.934
En 125 er forøvrigt ikke en maxi-scooter
Op til 50cc = knallert
Over 50cc = scooter med mindre det er med store hjul
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 280
Kig efter en MC Scooter med min 9-10 hk.
jun 2006
Følger: 1 Følgere: 49 MC-er: 2 Emner: 216 Svar: 844
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 280
Men den er svag og ikke særlig god kvalitet desværre, samt der er ikke alt for meget plads på den.
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.034
Definitionen på en maxiscooter varierer.
Skal man blande "knallert" ind i det så skal man blande "scooter" helt uden om
Den fra thansen er ikke "bare en tunet knallert" haha.
Topfarten kan der typisk ikke rykkes ret meget ved.
De kører jo "med få justeringer". dvs uden begrænsninger 125'erne.
En lovlig 45'er yder højst 2,3 hk!
En afdroslet 50cc 2takter "sports scooter" (de fleste highend 50cc scootere) yder mindst det dobbelte.
Man kan ikke "låse de høje gear op" som når man fjerner begrænsningen i varioen på en droslet 2takter.
Så ja 10-20 kmt med lidt bedre optræk kan godt lade sig gøre.
Men det skal virkelig også være scooterEN før det kan betale sig
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.034
Det har givet 5 kmt og lettere ved at komme helt op på de 95-100
Jeg kunne ikke drømme om at gøre andet end måske udstødning luftfilter vario rem kobling. dæk.... spejle sliders ekstra lys horn hvis jeg har planer om at beholde den mange år.
Men 125cc scootere har jeg slet ikke behov for at modificere som f.eks. min stuntscooter.
Den havde en 50cc cylinder der havde indsnævret udstødningsflange og ubrugelige skyllekanaler osv..
Så der så jeg absolut behovet for at montere et 68cc cylinderkit og få 3 gange så meget power!! (7,5 hk mod 2,5 før)
2x topfarten. For 600 kr!
Den var så godt nok købt med sportsudstødning og luftfilter (dog stadig std 12mm karburator og standard vario!)
Om så man smider hele baduljen på en 125cc får du ikke 3x power og 2x topfart!
Heller ikke noget i nærheden
aug 2012
Emner: 11 Svar: 278
nov 2004
Følger: 18 Følgere: 20 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 549
Nu ved jeg ikke hvor mange penge du vil bruge. Men en Piaggio skipper 150cc kan fås til 5000-10000kr brugt, og har et rigtig godt optræk. Den køre cirka 100-120km/t alt efter hvordan den er blevet passet og plejet. Den er ikke særlig køn men motoren er god, og så kan den holde til at blive tunet hvis man vil (men det behøver du ikke).
Alle de der billige/kina 125cc maxi scootere dem ville jeg holde mig langt fra de da er alt for sløve.
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 532
Men mange andre modeller kan "tunes" bla piaggio 125ccm da kan man få 175ccm cyllinder kit og en passende potte også bliver den altså ret sjov
30/45er kan der hentes MEGET på pga de begrænsinger de sætter i dem .. Uden dem render de jo 70-80kmt nogen enda hurtigere
De fleste 45er findes også i en MC model 80-125ccm.. Dog sjældent i DK
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 280
nov 2004
Følger: 18 Følgere: 20 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 549
Så det er ikke KUN 2-takter der er VEJEN FREM!
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 532
nov 2004
Følger: 18 Følgere: 20 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 549
Men at sige det kun er 2-takt der er vejen frem hvis det skal gå stærkere er en direkte løgn.
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 532
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 280
Tag min feks. det er en gy6 blok, den skal hones op og kan MAX komme op på 180ccm (200 med stroker kit) Det koster en hel og ALT skal skilles ad for at ordne det.
Hvis vi så sammenligner med en 2 takt så skal der "kun" skiftes Cyl/stempel/udstødning og evt karburator. Dette kan klares uden at skille alt ad.
Til sammenligning så kan min med stort kit måske hives op på 15 hk. Et 172ccm malossi kit kan hives op på 20-25 hk måske mere..
Det jeg ville frem til er at det er nemmere at tune 2 takt og det giver langt mere hvis man regner ud pr ccm
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 532
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 280
nov 2004
Følger: 18 Følgere: 20 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 549
Så burte du skrive at 2-takter er nemmere at skrue på (hvis man ikke kan finde ud af at skrue på 4-takter), og 2-takter er nemmere at hive mere effekt ud af. I stedet for at skrive man skal glemme 4-takter...
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 280
Det var et svar til trådstarter om han kunne hive mere ud af en Thansen scooter på 125ccm IKKE om jeg har en billig kina maskine eller ej!
Men du kan sige hvad du vil, det er ikke spørgsmålet om man kan skrue eller ej, det er simpelt. 2 takt yder mere end 4 takt pr ccm det er faktum. Det var nok det jeg ville frem til.
maxi scooter