{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.814 visninger | Oprettet:

maxi scooter {{forumTopicSubject}}

Kort og godt, Kan man tune en maxi scooter ? ?
Forklaring: fx har T.Hansen en 125 ccm scooter til billig penge, og den er beskrevet som at køre ca. 85-90 km/t og det er jo fint nok, til transport. Men kan man vride 10 mere ud af sådan en ? Selvom sammenligningen er dum , tænker jeg alligevel at 45 scootere kan med få justeringer køre hurtigere . Men kan man det med en maxi scooter ..
Og ja jeg ved at man bare kan købe en større cykel , men det er ikke spørgsmålet..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  maxi scooter
  • #1   12. jan 2015 nu siger du få justeringer. det holder jo ikke helt smiley

  • #2   12. jan 2015 Tror du skal kigge efter et komplet cylinder kit hvis du skal ha mere ud af sådan en Kina knallert...

    Jeg havde valgt en brugt i ordentligt kvalitet, der kan køre det du mener du har brug for..:-)


  • #3   12. jan 2015 2 takt ja så kan du sikkert få noget godt. Men 4 takt? Glem det!
    Har en kammerat som har monteret 180cc cylinder, større karburator, anden vario osv osv ja den kører nu Ca 110 men er piv ulovlig... Det er dyrt og ikke rigtigt pengene værd efter min mening.


  • #4   12. jan 2015 Glem det

    En 125 er forøvrigt ikke en maxi-scooter

    Op til 50cc = knallert

    Over 50cc = scooter med mindre det er med store hjul


  • #5   12. jan 2015 Min er øget fra 125ccm og 7.5hk til 150ccm og ca 9-10hk det har givet ca 5-7 km/t på toppen og bedre bundtræk, men det koster.
    Kig efter en MC Scooter med min 9-10 hk.


  • #6   12. jan 2015 ok , altså mig bekendt er betegnelsen maxi scooter så snart der kræves motorcykel kørekort, og altså ikke noget med hjul størrelsen at gøre.. men hul i betegnelsen , mit mål er at finde et transport middel , der er praktisk og køre langt på literen og ikke er en større investering . måske man skulle kigge efter noget brugt ybr 125 . har tidl haft en pgo 150ccm scooter og den kørte dælme godt ca 105

  • #8   12. jan 2015 MJ Det er stadig en 125ccm 4 takt lille Mc.
    Men den er svag og ikke særlig god kvalitet desværre, samt der er ikke alt for meget plads på den.


  • #9   12. jan 2015 smiley

    Definitionen på en maxiscooter varierer.
    Skal man blande "knallert" ind i det så skal man blande "scooter" helt uden om smiley

    Den fra thansen er ikke "bare en tunet knallert" smiley haha.


    Topfarten kan der typisk ikke rykkes ret meget ved.
    De kører jo "med få justeringer". dvs uden begrænsninger 125'erne.


    En lovlig 45'er yder højst 2,3 hk!
    En afdroslet 50cc 2takter "sports scooter" (de fleste highend 50cc scootere) yder mindst det dobbelte.

    Man kan ikke "låse de høje gear op" som når man fjerner begrænsningen i varioen på en droslet 2takter.
    Så ja 10-20 kmt med lidt bedre optræk kan godt lade sig gøre.

    Men det skal virkelig også være scooterEN før det kan betale sig smiley


  • #10   12. jan 2015 Jeg har lagt for 1000 kr malossi multivar i en yamaha xc125 der yder 10,5 hk på papiret.
    Det har givet 5 kmt og lettere ved at komme helt op på de 95-100

    Jeg kunne ikke drømme om at gøre andet end måske udstødning luftfilter vario rem kobling. dæk.... spejle sliders ekstra lys horn hvis jeg har planer om at beholde den mange år.

    Men 125cc scootere har jeg slet ikke behov for at modificere som f.eks. min stuntscooter.

    Den havde en 50cc cylinder der havde indsnævret udstødningsflange og ubrugelige skyllekanaler osv..
    Så der så jeg absolut behovet for at montere et 68cc cylinderkit og få 3 gange så meget power!! (7,5 hk mod 2,5 før)
    2x topfarten. For 600 kr!
    Den var så godt nok købt med sportsudstødning og luftfilter (dog stadig std 12mm karburator og standard vario!)


    Om så man smider hele baduljen på en 125cc får du ikke 3x power og 2x topfart!
    Heller ikke noget i nærheden smiley


  • Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 11 Svar: 278
    #11   12. jan 2015 Det er et klassisk problem med maxiscooters ... de små er til at betale, men kan ikke yde det nødvendige (overhalinger på landevej). De store har kræfterne, men er umulige at betale. Jeg vil ikke give det samme for en stor maxiscooter som for en GS 500 eller lign. Det spiller bare ikke. Personligt ville jeg gerne have en piaggio x7 300cc fordi den ikke ligner en sofa-cykel (som f.eks. burgman og de store sym gør det). Desværre så er prisen alt for hamper for sådan en x7... 50K får du næsten en ny GS 500 for.

  • #13   13. jan 2015 Jeg ville foreslå en Gilera runner vxr 180cc, men du kommer til at lede meget længe da de næsten aldrig er til salg smiley

    Nu ved jeg ikke hvor mange penge du vil bruge. Men en Piaggio skipper 150cc kan fås til 5000-10000kr brugt, og har et rigtig godt optræk. Den køre cirka 100-120km/t alt efter hvordan den er blevet passet og plejet. Den er ikke særlig køn men motoren er god, og så kan den holde til at blive tunet hvis man vil (men det behøver du ikke).

    Alle de der billige/kina 125cc maxi scootere dem ville jeg holde mig langt fra de da er alt for sløve.




  • #14   13. jan 2015 Thansens 125ccm kan man sikkert godt hente lidt på.. Men jeg ville ikke gøre det ...


    Men mange andre modeller kan "tunes" bla piaggio 125ccm da kan man få 175ccm cyllinder kit og en passende potte også bliver den altså ret sjov smiley

    30/45er kan der hentes MEGET på pga de begrænsinger de sætter i dem .. Uden dem render de jo 70-80kmt nogen enda hurtigere

    De fleste 45er findes også i en MC model 80-125ccm.. Dog sjældent i DK


  • #15   13. jan 2015 Piaggio er også 2-takt smiley DET er vejen frem hvis det skal gå stærkere...

  • #16   13. jan 2015 Syntes nu også min Gilera runner vxr 180cc 4takter, som er tunet med 278cc kit går væsentligt bedre end standart.

    Så det er ikke KUN 2-takter der er VEJEN FREM!


  • #17   13. jan 2015 scrallar .. 2T er nemmere/mere simpel at skrue i som 4T

  • #18   14. jan 2015 Paul: har jeg skrevet det modsatte nogle steder?

    Men at sige det kun er 2-takt der er vejen frem hvis det skal gå stærkere er en direkte løgn.


  • #19   14. jan 2015 scrallar ... 2t har normalt højere ydelse pr ccm som 4t såe ....


  • #20   14. jan 2015 scaller - Det kommer også an på hvordan man måler det.
    Tag min feks. det er en gy6 blok, den skal hones op og kan MAX komme op på 180ccm (200 med stroker kit) Det koster en hel og ALT skal skilles ad for at ordne det.
    Hvis vi så sammenligner med en 2 takt så skal der "kun" skiftes Cyl/stempel/udstødning og evt karburator. Dette kan klares uden at skille alt ad.
    Til sammenligning så kan min med stort kit måske hives op på 15 hk. Et 172ccm malossi kit kan hives op på 20-25 hk måske mere..

    Det jeg ville frem til er at det er nemmere at tune 2 takt og det giver langt mere hvis man regner ud pr ccm smiley


  • #21   14. jan 2015 Kim 172ccm malossi kan noget mere som 20-25 HK .. Det er jo hvad 70-80ccm malossi kits har smiley

  • #22   14. jan 2015 så siger vi mere , jeg har ikke personlig erfaring med det smiley

  • #23   15. jan 2015 Kim: fordi du har en billig/Kina 4-takter som er dårlig at tune på så betyder det ikke at alle 4-takter er dårlige at tune på.

    Så burte du skrive at 2-takter er nemmere at skrue på (hvis man ikke kan finde ud af at skrue på 4-takter), og 2-takter er nemmere at hive mere effekt ud af. I stedet for at skrive man skal glemme 4-takter...


  • #24   15. jan 2015 Stop nu det her mudderkast..
    Det var et svar til trådstarter om han kunne hive mere ud af en Thansen scooter på 125ccm IKKE om jeg har en billig kina maskine eller ej!

    Men du kan sige hvad du vil, det er ikke spørgsmålet om man kan skrue eller ej, det er simpelt. 2 takt yder mere end 4 takt pr ccm det er faktum. Det var nok det jeg ville frem til.


Kommentér på:
maxi scooter

Annonce