{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.110 visninger | Oprettet:

Maxi scooter {{forumTopicSubject}}

Goddag folkens.

Jeg er blevet lidt lun på en maxi scooter som transportmiddel, men har ingen erfaring på dette punkt.

Kan folk anbefale eller fraråde nogle modeller?

Prisen er maks 10.000 (brugt)

Vil helst have 4T
Jeg har kigget på

Aprilia Scarabeo 100
Kymco Super 8 125 (Denne ser ret fin ud til prisen, men jeg er lidt skeptisk overfor Kymco. Dog har modellerne gået <15000 og er maks 5-7 år gamle)

+diverse andre modeller på markedet.

mvh. Christian Thomsen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maxi scooter
  • #1   2. apr 2013 Det skal siges, at jeg gerne vil have en topfart omkring 100 km/t

• #2   2. apr 2013 Hvad med en stabil Dr. Big 150 ? De plejer da at være driftsikre og kører derud af

• #3   2. apr 2013 Kig evt. også på Aprillia SR og Leonardo samt PGO T-Rex?

Kører selv 110 T-Rex til hverdag og synes det største problem ved mc scooter er folk tror det er en alm 45, da den jo ligner på en prik. Oplever ofte sure folk som bla. laver hassarderede overhalinger, fordi de ikk mener jeg må bruge hele vej banen mm.

• #4   2. apr 2013 sådan en pgo ser egentlig også fin ud.
    Men Peter, du skriver din går 80-90. Er det ikke relativt lidt, når den er på 150ccm? Grunden til, jeg søger noget hastighed, er fordi jeg skal køre stræk på 90km. Ofte med en bagpå.
    Derudover synes jeg ikke jeg kan finde nogle på den billige side af 10.000. kr. desværre.

• #5   2. apr 2013 Der er en 150cc TRex(4-takter) oprettet på dba lige nu.

Af en eller anden grund står den under 45scootere.

3500, med plade, men med bortkomst registreringsattest, og skal synes.

Ellers er det bare med at holde øje.

Der er også en cygnus.
    Bedre 125cc scooter fåes ikke til pengene. Selv om den har små hjul smiley

• #6   2. apr 2013 Min er ikke en 150, men en 110. PGO laver også en som er større G-Max det er 4takt og på 150-180 og 200ccm mener jeg, men tvivler på de fåes for 10.000kr

Kan du leve med en på små hjul kunne Honda Lead være noget måske?

Ellers kig på Honda ANF. Suzuki laver en næsten magen til.

Men 90km er langt på en scooter smiley

• #7   2. apr 2013 Den cygnus, kan du linke til den? Jeg kan ikke finde den derinde smiley

• #8   2. apr 2013 Tag dig i agt for Honda lead.

Den er kun brugbar i storby...
    Med mindre selvf man er typen der krydser kontinenter på sin Honda melody smiley

• #9   2. apr 2013 Min fejl.
    Cygnus er ikke på dba.

Den er herinde på mcg smiley
    Til 5500

• #10   2. apr 2013 Bare en skam den er for langsom til motorvej. I hvert fald hvis der er 130grenze

• #11   2. apr 2013 Jeg synes den ser mig noget gammel ud smiley
    Hvad tror du om sådan en som denne?
    (link fjernet)

Kvaliteten er nok ringeren end både honda og yamaha, men den er jo så også nærmest ny og har ganske få km på bagen. ja, og så ser den da også ganske smart og komfortabel ud.

• #12   2. apr 2013 Ny prisen på dem er 15000

• #13   2. apr 2013 Kender en der har haft en 45udgave af Kymco super8, og vedkommende var rigtig godt tilfreds.
    Fin komfort og fine køreegenskaber.

Han smed scooteren da der lå is på vejene, og fik en del ridser.
    Men den lader Tim at være fint nok konstrueret til at overleve småstyrt uden at blink eller skjolde går i stykker.

Kymco er, så vidt jeg ved, lavet i taiwan som IKKE er Kina smiley
    Ej heller er det Japan, men det afspejler sig også i nyprisen.

Det sku være en fin langtursscooter.

PGO og giantco er også taiwan scootere, og da super8 er nyere skulle det ikke være en dårligere investering end en ældre TRex.

Større hjul og større akselafstand er også klart fortalere for langturene.
    Det er lidt et minus når man skal lanesplitte i tæt trafik, men det er så heller ikke på bestillingslisten smiley

Et godt sted at researche er nok scootergalleri.
    Der må være nogle informationer/skrækhistorier/roser skreve om den. Enten på folks profiler af deres super8 50, eller i forum hvor folk brokker sig eller søger fejl smiley

Har selv overvejet at anskaffe min bedstefar en, ny han synes han er for gammel til at køre sin sommertur rundt i hele Danmark på sin Honda sky.

Super8 er et godt bud.
    Til dén pris smiley

Vil til ny er tid foretrække noget med flere kræfter smiley medmindre, som sagt, kørselsbehovet ændrer sig fra langture til myldretidstrafik.

• #14   2. apr 2013 iPhone stavekonyrol -.-

Håber meningen kan tydes

• #15   2. apr 2013 Mange tak for det fine svar. Jeg har også lige læst DBA's anmeldelse af scooteren, og her får den simpelthen ros til skyerne, -selvfølgelig prisen taget i betragtning, men det passer mig fint, at den ikke er superdyr/superkval, da jeg bor midt i Aarhus, og der er mange tyv-knajte her. Den må jeg vist se nærmere på smiley

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 278
    #16   2. apr 2013 Jeg kører til dagligt (nu hvor føret er til det igen) til og fra arbejde på en Kymco 125cc. Den har snart kørt 30.000 km og jeg har kun lavet normal service på den. Ruller og rem er endda kun skiftet en gang. Fordæk er det originale mens jeg skiftede bagdæk for ca. 5.000 km siden.
    På speedo går den 110 på lige vej, svarer nok til ca. 95 reelle km/t.
    Jeg har sommetider taget den til djursland og tilbage igen men det er ikke nogen super oplevelse...

• #17   2. apr 2013 Med sådan en nypris er der til gengæld råd til at komme lid efter de dyrere modeller med bedre dæk, vindskærm, topboks, affjedring osv.
    Men som udgangspunkt en fin touringscooter
    God fornøjelse hvis valget falder på sådan en smiley

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #18   2. apr 2013 Kymco 8 var den ikke testet i touring nyt for ikke længe siden?

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 278
    #19   3. apr 2013 Jeg har ikke selv set sådan en men Kymco har åbenbart lavet en 200i model også - til kun 5K mere end 125'eren...

http://www.kymco.dk/Default.aspx?ID=14

Det er så vist ikke 200cc desværre, men kun ca. 170cc.

• #20   12. jun 2013 10000 kr. er jo nok i underkanten, hvis du vil ha' noget der virker, jeg har kørt Vespa i flere år både 150 og 200cc, det bliver man alså træt af i længden, for de modbydelige lastbiler og så er der også vinden, der er jo heller ikke for meget motorkraft at gøre med, så mit råd går på, at du ikke skal under 250cc.
    Men smut forbi banken, og hent så 10000 kr mere, og køb dig så en Suzuki Burgman AN 400 dvs en Burgman og så på 400cc den vil du komme til at elske, for her kan du være med både i byen og på motorvejen, også med et optaget bagsæde.
    Hej

Kommentér på:
Maxi scooter

Annonce