2.311 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Auto tune og powercommander . Auto tune og powercommander .

Hey. Hvor mange af jer kører med det på jeres? Synes kun jeg læser om alle skriver man skal ha den kørt ind hos "mr dyno"
Men hvis sådan en auto tune kan justere den perfekt ind hele tiden selv? Så burde det da klart være at fortrække tænker jeg?
Var nede forbi min lokale mekaniker og han roste det til skyerne.

Tænker jeg skulle have modificeret luftfilterkassen , have k&n luftfilter i. Har fået skiftet potte og tandhjul. Så ville jeg have en powercommander quickshift og auto tune monteret hvis det fungere så godt som han sagde.

Hvad er jeres erfaringer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Auto tune og powercommander .
  • #1   25. apr 2014 Der er ikke autojustering på Autotune. Du skal selv opdatere dit map hver gang du vil justere det så vidt jeg ved. Det tager super lang tid at lave et perfekt map med autotune. Hvis du får den dyno'et burde den jo være perfekt første gang...

Autotune er efter min mening, smartest hvis du har tænkt dig at forsætte med at modde din cykel, da men ellers skal have lavet et nyt map på dyno hver gang man laver ændringer.

• #2   25. apr 2014 Jeg har læst en del på samme emne da jeg overvejer at tilkøbe mig en til en PCV. Men hvad jeg er fundet frem til skal man have den rullet ind alligevel for at sikre sig at AT'en kan tune korrekt ind. Den har som standard en max "tunings" størrelse på +/- 20% af standard værdien. Dette er for at sikre at motoren ikke bliver tunet forkert hvis AT'en skulle fejle. Da den tuner ud fra et sæt standard værdier vil det betyde at hvis motorcyklen ikke er kørt ind på rullefelt vil den tune ud fra "forkerte" værdier.

Er dog ikke selv helt 100% inde i emnet endnu men arthurbikemad på 1000rr.co.uk forummet har lavet nogle ret gode indlæg både om PC og autotunes:

(link fjernet)

• #3   25. apr 2014 Er møg dårlig til at at forstå sådan noget teknisk engelsk. Har søgt lidt på det inden jeg spurgte.
    Han fik det til at lyde som om at den selv indstiller sig hver gang. Til luften om det regner osv osv på lamdasonden .
    Så når man først havde sat den i gang så kørte den bare

• #4   25. apr 2014 Hvis du ikke selv har godt styr på Engelsk og tuning teknik, så ville jeg ikke bruge Autotune. Jeg har ikke selv brugt det, men har talt med en der har brugt lang tid på det og han siger det har taget ham et år at få den til at køre perfekt med
    mange timer foran computeren.

Den foretager beregninger hver gang du kører ja, men du skal stadig selv ind og loade dem og godkende dem. Det er heller ikke bare at kører en gang, du skal kører mange timer under mange forhold ved mange forskellige omdrejninger og så laver den et map på baggrund af det. Jo flere ture den får, jo flere justeringer, jo bedre kommer den til at køre. Det kan således tage rigtig langt tid og rigtig mange turer hvor du kører den til for at finde det helt perfekte map.

Og så skal du jo også lige have computeren til Powercommanderen og så godkende hver gang du vil foretage opdateringer.

Der er en grund til at folk betaler for rullefelt.

Har selv læst meget op på Powercommander og Autotune da jeg overvejede den til min cykel, men jeg tror ikke jeg gider bruge tid på Autotune. Det er bedre bare at få en prof. til at kører den rigtig ind fra starten. Spare en masse tid og problemer og koster ikke særligt meget mere.

Der hvor Autotune er bedst er hvis du er typen der konstant foretager modifikationer på din cykel. Hvis du ved f.eks du skal have bedre knaster eller big bore kit på et senere tidspunkt, så kan det jo hurtigt blive dyrt at få rullet den ind hver gang...men det kræver stadig meget arbejde at bruge Autotune.

• #5   25. apr 2014 Der er alt for meget "menig mand" ikke kan styre i alle de AutoTuning / selfmapper systermer der er på markedet.

Det største problem ligge, i at foretage en ens gentalgesler af "test". de mindste afvigelser i udstødnings temperaturen påviker lambdasonten i den ene eller andet retning. Det i sig selv, skaber klar nok mange problemer.
    Næste problemer er så, at få lavet nok målinger, til hver celle i Fuelmappen. Mit bud er der skal en, 10-50 stabiler målinger til pr celle. En bredbåndsonte kan typisk lokke 10 målinger pr sek. Men når man så ikke, kan står stilde på en enket celle, bliver det aldrig godt.
    Næste problem er så at styre Acceleration på motoren... Motorstyringen virker som en sæt fladspjældskaburatore med accpumper. Altså den pumper bare noget benzin i under acceleration.. Og mængten er styret af acceleration.
    I under stående foto fra en datalogning på rullefelt / loadcontrol kan det se hvad motorstyringen gør (Åbnings tider makeret i de røde cirkler)
    Der skal ca 2-8 sek (Alt efter load / Rpm) før sprøjtetiden er stabil. Og der kan foretages en stabil og brugbar måling.

Jeg kan godt få den slags, systemer til at virker på rullefelt. Men det kræver en RIGTIG god loadcontrol på rullefelet.

profilbillede
Kommentér på:
Auto tune og powercommander .

Annonce