2.311 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Auto tune og powercommander . Auto tune og powercommander .
Hey. Hvor mange af jer kører med det på jeres? Synes kun jeg læser om alle skriver man skal ha den kørt ind hos "mr dyno"
Men hvis sådan en auto tune kan justere den perfekt ind hele tiden selv? Så burde det da klart være at fortrække tænker jeg?
Var nede forbi min lokale mekaniker og han roste det til skyerne.
Tænker jeg skulle have modificeret luftfilterkassen , have k&n luftfilter i. Har fået skiftet potte og tandhjul. Så ville jeg have en powercommander quickshift og auto tune monteret hvis det fungere så godt som han sagde.
Hvad er jeres erfaringer?
0 synes godt om
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
Autotune er efter min mening, smartest hvis du har tænkt dig at forsætte med at modde din cykel, da men ellers skal have lavet et nyt map på dyno hver gang man laver ændringer.
dec 2008
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 1 Svar: 10
Er dog ikke selv helt 100% inde i emnet endnu men arthurbikemad på 1000rr.co.uk forummet har lavet nogle ret gode indlæg både om PC og autotunes:
(link fjernet)
apr 2013
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 124
Han fik det til at lyde som om at den selv indstiller sig hver gang. Til luften om det regner osv osv på lamdasonden .
Så når man først havde sat den i gang så kørte den bare
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
mange timer foran computeren.
Den foretager beregninger hver gang du kører ja, men du skal stadig selv ind og loade dem og godkende dem. Det er heller ikke bare at kører en gang, du skal kører mange timer under mange forhold ved mange forskellige omdrejninger og så laver den et map på baggrund af det. Jo flere ture den får, jo flere justeringer, jo bedre kommer den til at køre. Det kan således tage rigtig langt tid og rigtig mange turer hvor du kører den til for at finde det helt perfekte map.
Og så skal du jo også lige have computeren til Powercommanderen og så godkende hver gang du vil foretage opdateringer.
Der er en grund til at folk betaler for rullefelt.
Har selv læst meget op på Powercommander og Autotune da jeg overvejede den til min cykel, men jeg tror ikke jeg gider bruge tid på Autotune. Det er bedre bare at få en prof. til at kører den rigtig ind fra starten. Spare en masse tid og problemer og koster ikke særligt meget mere.
Der hvor Autotune er bedst er hvis du er typen der konstant foretager modifikationer på din cykel. Hvis du ved f.eks du skal have bedre knaster eller big bore kit på et senere tidspunkt, så kan det jo hurtigt blive dyrt at få rullet den ind hver gang...men det kræver stadig meget arbejde at bruge Autotune.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Det største problem ligge, i at foretage en ens gentalgesler af "test". de mindste afvigelser i udstødnings temperaturen påviker lambdasonten i den ene eller andet retning. Det i sig selv, skaber klar nok mange problemer.
Næste problemer er så, at få lavet nok målinger, til hver celle i Fuelmappen. Mit bud er der skal en, 10-50 stabiler målinger til pr celle. En bredbåndsonte kan typisk lokke 10 målinger pr sek. Men når man så ikke, kan står stilde på en enket celle, bliver det aldrig godt.
Næste problem er så at styre Acceleration på motoren... Motorstyringen virker som en sæt fladspjældskaburatore med accpumper. Altså den pumper bare noget benzin i under acceleration.. Og mængten er styret af acceleration.
I under stående foto fra en datalogning på rullefelt / loadcontrol kan det se hvad motorstyringen gør (Åbnings tider makeret i de røde cirkler)
Der skal ca 2-8 sek (Alt efter load / Rpm) før sprøjtetiden er stabil. Og der kan foretages en stabil og brugbar måling.
Jeg kan godt få den slags, systemer til at virker på rullefelt. Men det kræver en RIGTIG god loadcontrol på rullefelet.
Auto tune og powercommander .