{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tuning af cagiva mito 125
  • K_N
    K_N Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 29
    #1   22. dec 2013 Selvfølgelig kan du det! Og da motoren er en 2 takter minder den om en stor knallertmotor.
    Du kan endda få både polini tun cylinder og athena til sådan én.

    Men hvorfor købe en maskine som du allerede vil tune fra starten af? tror det er bedre at købe en der tilfredstiller dine behov fra starten af


  • #2   22. dec 2013 Det er altid sjovt med en ulv i fåreklæder... MEN - det bliver hurtigt ret dyrt! Og den kan overraske - men stadig ikke rigtig følge med de store...

    Er du ikke skræmt af det, så send mig en PB, så skal jeg sætte dig i kontakt med en fyr som har gang i et forholdsvis stort mito tuningsprojekt... ;o)

    Og jeg kan love dig for at det er skridtet VIDERE end en stor knallertmotor :oD


  • #3   22. dec 2013 smæk en 1 cylindret 5-600 ccm 4takt i, det skulle nok kunne få lidt liv i den smiley Har selv tit spekuleret på sådan et projekt.

  • #4   22. dec 2013 Nå - taler vi OMBYGNING :oD

    Det bør jo forblive en 2-takter - dette er min personlige favorit:
    http://www.mito350.tk/


  • #5   22. dec 2013 Fordi jeg kan få den billig og syns den er lidt fed og har en svaghed for 2 takts motor.:)

    mikkel k må du meget gerne:)


  • #6   22. dec 2013 Og nej - den kan IKKE synes med den motor! :oD

  • #7   22. dec 2013 Det skal forblive en 2 takter ja:)

  • #8   23. dec 2013 Tune en i forvejen hårdt pumpet motor?? Lyder som et sjovt projekt! smiley smiley

  • PSJE E
    PSJE E Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Svar: 4
    #9   23. dec 2013 læg en RD350 motor i smiley


  • #10   23. dec 2013 De fleste 125 kubik som f.eks rs 125 og mito 125 er ret hårdt pumpet i forvejen, og du får ikke meget ud af at tune den iforhold til hvad det kommer til at koste, for ikke at tale om smeltede stempler smiley Det er altid sjovt at tune sin maskine uanset hvilken man har, men det skal dog helst være en mild tuning for at bibevare driftsikkerheden.. En hårdt tunet 125er som f.eks i motogp 125cc klassen, bliver jo slidt op i løbet af en sæson mere eller mindre.. Men et åbent filter og en fed potte fra f.eks "Tyga", ville være fedt, og stadig holdbart.. Ellers skal du prøve en Aprilia rs 250 eller Suzuki rgv 250 (samme motor).. 2x125 cc cyllindre med godt og vel 60 heste.. Sådan en flipper totalt ud..! havde selv en ældre rg 250 tidligere på sæsonen med ca. 50 heste, den gik godt.. smiley

  • rui m
    rui m Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 4 Følgere: 7 Svar: 15
    #11   27. dec 2013 Enig med de fleste kommentarer.
    De er forholdsvis dyrt at tune sådan en... og man forbliver i "småraket" afdeling alligevel.
    Med det sagt, er "småraket" afdeling ikke ensbetydende med mindre sjov. TVÆRTIMOD.
    En 600 eller 1000 sport med over 150hk på hjul... hvad bruger man det lige til på de danske veje? Blæse med 250km/t ned af motorvejen? Eller hvornår på en almindelig snoede, sjov landevej, har sådan en mulighed for at trække 3 gear til redline og stadig kunne svinge med næste gang vejen drejer?
    Det kan mitoen absolut. Det er den perfekte legetøj til voksen mennesker.
    Omkring tuning, det kommer an på hvor langt du vil går.
    Start med at finde ud af hvad det er præcis for en model og årgang du har i sigt.
    Der er væsentlig forskel på årgange og modeler.
    Alt afhængige af hvad du starter med at gode/mindre gode stumper, 3-6 tusinde og en god karburator indstilling, burde være nok til en forøgelse af maks HK på 5-6 HK oveni de ca. 26-28 en evo ikke begrænset model har som std.
    I den eneste mesterskab i verden jeg kender til 125 sport production cykler, er standart ca. 38-40 HK, men det er også resultat af mange års motorudvikling og specielle stumper.
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=aITRQVZVXwA

    Og så er det også cyklen Rossi vandt sit første "rigitg cykel" mesterskab på smiley
    http://www.youtube.com/watch?v=b7cY7NWJ7Uk



Kommentér på:
tuning af cagiva mito 125

Annonce