1.829 visninger
|
Oprettet:
tuning af cagiva mito 125 {{forumTopicSubject}}
Hej
jeg over vejer at anskaffe mig en cagiva mito 125ccm og tænkte om man kan tune sådan en?
Mvh allan
sep 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 29
Du kan endda få både polini tun cylinder og athena til sådan én.
Men hvorfor købe en maskine som du allerede vil tune fra starten af? tror det er bedre at købe en der tilfredstiller dine behov fra starten af
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 180
Er du ikke skræmt af det, så send mig en PB, så skal jeg sætte dig i kontakt med en fyr som har gang i et forholdsvis stort mito tuningsprojekt... ;o)
Og jeg kan love dig for at det er skridtet VIDERE end en stor knallertmotor :oD
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 41 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.727
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 180
Det bør jo forblive en 2-takter - dette er min personlige favorit:
http://www.mito350.tk/
dec 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 8
mikkel k må du meget gerne:)
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 180
dec 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 8
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
dec 2012
Følger: 1 Svar: 4
jun 2004
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 26 Svar: 106
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 7 Svar: 15
De er forholdsvis dyrt at tune sådan en... og man forbliver i "småraket" afdeling alligevel.
Med det sagt, er "småraket" afdeling ikke ensbetydende med mindre sjov. TVÆRTIMOD.
En 600 eller 1000 sport med over 150hk på hjul... hvad bruger man det lige til på de danske veje? Blæse med 250km/t ned af motorvejen? Eller hvornår på en almindelig snoede, sjov landevej, har sådan en mulighed for at trække 3 gear til redline og stadig kunne svinge med næste gang vejen drejer?
Det kan mitoen absolut. Det er den perfekte legetøj til voksen mennesker.
Omkring tuning, det kommer an på hvor langt du vil går.
Start med at finde ud af hvad det er præcis for en model og årgang du har i sigt.
Der er væsentlig forskel på årgange og modeler.
Alt afhængige af hvad du starter med at gode/mindre gode stumper, 3-6 tusinde og en god karburator indstilling, burde være nok til en forøgelse af maks HK på 5-6 HK oveni de ca. 26-28 en evo ikke begrænset model har som std.
I den eneste mesterskab i verden jeg kender til 125 sport production cykler, er standart ca. 38-40 HK, men det er også resultat af mange års motorudvikling og specielle stumper.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=aITRQVZVXwA
Og så er det også cyklen Rossi vandt sit første "rigitg cykel" mesterskab på
http://www.youtube.com/watch?v=b7cY7NWJ7Uk
tuning af cagiva mito 125