{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.599 visninger | Oprettet:

Ombygning af cbr 929 rr sc44 {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt ny hva angår forbedring opgradering og ombygning af mc men firebladen her bliver mit projekt men kender ikke så meget til hvad brands der er de bedste og hvad for nogle ting som giver bedre ydeevne og køresel generelt , så gode råd til hvad der er at gå efter i forhold til producenter og om det feks er at starte med at skifte til bedre kæde og tandhjul eller affjedring og udstødnings system og ligende .

Håber de erfarne kan hjælpe lidt her

Mvh Simon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ombygning af cbr 929 rr sc44
  • #1   23. maj 2013 Ombygning? Hvad er det du vil opnå? Skal du køre på bane, og hvad synes du den mangler?

  • #2   23. maj 2013 Med mindre det er til bane kørsel, så er pengene bedre brugt på at købe en nyere model, Til landevejs brug er der ingen fornuft i at smide 20000,- efter affjedringskomponenter til en gammel bike..

    Mvh Brian


  • #3   23. maj 2013 1. En tur til FV med den... Som en helt ny mc bagefter (blænd sls systemet af før Finn får den i hænderne, og tape luftfilterkassen op med "spejl tape" mod motor siden ligeledes, nye tændrør og V - power i tanken, så henter Finn det sidste :o)
    2. 190/55-17 bagdæk næste gang (kan varmt anbefale både Bridgestone S20 og Bridgestone BT16Pro) bliver så meget bedre styrende bagefter / husk altid og ha en lille træklods med til stættefoden, den bliver godt og vel for kort med sådan et dæk på
    3. Cinterklodser både for og bag
    4. En eller to tænder større tandhjul bagpå, men er du til lyskryds duel'er, kan du gå efter både fire og fem tænder med et 55 bagdæk på. (husk at beregne nu kæde længde såfremt du vil dette !
    5. Akra.. eller andet ordentligt udstødning....!
    6. Stål armerede bremseslanger.


  • #4   23. maj 2013 Formålet er lige at give den det sidste skub til perfektion smiley vil ikke til at lave så meget om at den rykker sig selv fra hinanden men bare lidt generelle forbedringer så den bliver en tak bedre end standard planen er et ful akrapovic system og så for den nye kåbe dele på et tidspunkt

  • #5   23. maj 2013 Det er der jo ikke meget hverken ombygning eller forbedring over smiley

  • #6   23. maj 2013 Brug dine penge på en tur til FV motor, istedet for at lede efter noget jeg næppe tror du kan finde... et fuld system Akrapovich,,, og en tur til FV målt "mod" et fuld system uanset mærke, der er ingen tvivl om hvad der "giver mest" og er billigst KR / HK
    Ingen tvivl overhovedet.. !
    Nye kåbedele.... er din kåbe i stykker..... spar pengene.. bortset fra rene racerkåber(Ricambi Weiss fra Berlin) er der med 99.99 % sikkerhed, kun billige Kina kåber fra Ebay der findes til den, og de vil kun gi dig hovedbrud og ærgelser målt mod den org. kåbe..


  • #7   23. maj 2013 Oy05 og jeg er enige 100% smiley

  • #8   23. maj 2013 Ombygning er ikke det store i det her emne derfor jeg også har slebet forbedring ;D

    Skal lige forstå det rigtig at et fuld akra bliver svært at finde så et besøg hos fv motor vil være givet bedre ud ?:)

    Hvad gør de ved fv motor


  • #9   23. maj 2013 Hvad de (Finn) gør... han "laver" en helt ny motorcykel til dig, intet mindre:
    http://www.fvmotor.dk/
    Powercommander, KN filter og mont. af denne, + et antal timer til at køre et map ind der passer lige præcis din mc... jeg lover dig Simon, du kan ikke kende din mc bagefter, husk at blænde sls systemet af, og brug en lørdag eftermiddag på at sætte nye tændrør i den (det er lidt kringlet første gang du kaster dig ud i dette - du skal ha den org. tændrørsnøgle ved hånden) og andre gode ting lige ha' styr på inden FV får den i hænderne, er ventilerne just. ind..? ellers lad FV stå for dette også, er der frisk olie og filter på den..(kan anbefale Castrol racing 1 10/50 olie)
    Hvis du skal ud i noget udstødning, så pløj Ebay igennem efter en Akra etc. slut dæmper, du finder med nærmest garanti ikke et fuldsystem til den, og selvom du fandt et, så tænk dig grundigt om inden da, du fjerner ikke så lidt bundtræk fra den ved at mont. sådan et, men får så lidt ekstra helt derude hvor du aligevel aldrig kører !
    bestil hellere tid ved FV nu, der plejer at være lidt "leveringstid"
    :o)
    Go fornøjelse


  • #10   23. maj 2013 Ps... du snakker kåbe.. du kan "tune" den du har med et "dobbel boble" glas, nu du skal igang med Ebay.
    Der kan du også finde nogle noget fixere greb end dem den har ab fabrik, og du ka roligt bestille kina greb (levers) og glas til kåben...


  • #11   24. maj 2013 Mener man kan få en bedre luftfilterkasse, med bedre flow. Men et andet filter og en bolt-ón udst. Power commander og indkøring hos Finn så er du godt på vej. Så kan du jo altid smide 520 kædekit og alutandhjul på henadvejen. Er den ikke vild nok så må du have en xx-motor på også lade den køre med fireblade styrboksen, skulle også give en rimelig god kocktail. Men ring til fv, han ved hvad der skal til smiley

  • #12   24. maj 2013 Tusinde tak for hjælpen nu er der noget at gå ud fra smiley

    Vi ses på vejene god sommer !


  • #13   24. maj 2013 Hej igen Simon
    Den luftfilterkasse der snakkes om fra Offslow - har aldrig hørt om den (hvis du læser med her Offslow - har du ikke et link) men der kan muligvis være tale om en kasse fra tyske Durbahn i Hamborg, google evt. forbi der - men hold på hat og briller :o)
    Et lille "gratis" fif - din kæde, der er næsten intet der dræber kræfter på din mc som dette, så en pæn ren velsmurt kæde, der ligger adskellige % gemt i dette lille "gratis" trix.
    og for at gentage det hele om igen - sørg for at cyklen er i en overall god stand, den er noget nær perfekt fra fabrik, de forbedringer man kan lave på den, er små detaljer, fks. nogle mere "ergo'agtige" greb klinger, jeg er ikke fan af 520 kæde løsningen - men okay, der kan også hentes noget der, go olie og nyt filter, pisk ikke livet ud af den førend varm.. + 10 km. kørsel eller en tur gennem Aarhus :o(
    Og på faldrebet - jeg har på min modificeret koblingskålen, der sidder (mener jeg fem fjedre i den) dem har jeg alle fået fixeret / svejst fast i den ene ende, det stoppede den der rykkede måde den har at køre på lige omkring 3000 o/m hvor den vender spjældet i udstødningen første gang.
    Fjern sls systemet, der er ingen grund til det er der, du letter cyklen for et lille halvt kilo, og den skal ikke mere døje med varme olie dampe i indsugningen.
    se mere her: http://www.fireblade-forum.de/
    Det bedste mod udover hvad FV kan lave for den er (mht. "kør'bar'hed) - et 190/55-17 bagdæk, skrot det gammel'dags 50 profil, cyklen bliver en helt anden og langt mere "spids" og villig styrende, og lad mig varmt anbefale Bridgestone BT16Pro (husk det skal være et Pro !!!) der køres kampagne på netop dette dæk nu :o)
    Vi ses derude - min er gul næsten som din, med mit logo på forskærmen


  • #14   24. maj 2013 Durbahn laver Carbon kasser, har selv prøvet en r1 der var pumpet, med hæver komp. Andre knaster, portet top og en durbahn luftfilterkasse med ram air. Den lød vild når man lukkede op... Og trak pænt godt hele vejen op. Den smed vist ca 152 hk. Men det er dyre hk de sidst 12-15 stk. Mener der er forskel på kassen til Europa og amerikanerne.... Men måske en and? Hvis det er pølsevognshk du mangler så siger du da bare den har 170. smiley kan ikke helt fatte det. Skulle du ikke bare have købt en vildere fra start?

Kommentér på:
Ombygning af cbr 929 rr sc44

Annonce