1.587 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
22 Svar
Power Commander spørgsmål. Power Commander spørgsmål.
Hey MCG..
Jeg kan se at på selve power commanderen på r6 der er der tre knapper man kan trykke på. Der står følgende på dem:
Low, mid, high.. Og til højre for dem står der rpm.
Så nu spørg jeg måske dumt, men hvad er de knapper helt 100% til?
Ved jo selvf godt hvad rpm står for. Men har bare ik villet pille ved det hvis nu jeg sku ødelægge noget på power commanderens indstilling
0 synes godt om
maj 2011
Følger: 12 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 116 Svar: 1.645
mellen område.. eller høje område....
for det virker skal du holde alle 3 knapper ned på en gang,, inden start.. så kan man justere... den tilføjer + eller - 2%mere eller mindre benzin afhængelig af om søjlen stiger et hak eller falder= -
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 133
Nu hvor benzinen er med til at køle motoren ned burde den så ik få en ekstra hak op så man er sikker på at den får rigeligt ?
Men havde ellers lige håbet på at det var til at justerer max rpm op og ned. Standart går den til 15.500omdr men ham fra fv-motor (ved indrulning) har flyttet begrænseren op til 16.500. Det vil jeg gerne have lavet om til 15.500 igen.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Han har ikke flyttet begrænseren ved indkøring, for det kan man ikke uden at skifte til race styreboks. Men han har med al sandsynlighed mappet den op til de 16.500 selvom den kun tager 15.500 max...
Ellers må du ringe til FV og spørge - det er ham der har pillet ved den.
aug 2006
Følger: 31 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 343
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Men jeg er mere end almindeligt sikker på man ikke flytter begrænseren uden at skifte styreboks.
aug 2006
Følger: 31 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 343
Men vi er enige om omdrejningsbegrænseren. Der er jeg også ret sikker på at man skal have fx en YEC boks.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Når man ruller en MC, kalibrerer man rullefeltet ved en vis hastighed. Skalaen med lambda tallet passer derfor til omdrejningerne, som jo er et produkt af farten på rullefeltet.
Hvis den er kalibreret efter omdrejningstælleren og ikke på det tal man ser i applikationen (programmet man justerer Powercommanderen med), så kan der være en uoverensstemmelse der.
Men igen - det er svært at sige når man ikke kender hele historien...
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 133
Mit største problem ligger i at den røde felt starter ved 15500 og min stopper først ved 16500. Har snakket med en Yamaha forhandler og han mente at det sagtens ku være skyld i at den original motor åd samtlige ventiler på cylinder 1 og lavede hul i stempel osv.. Pga de 1000 ekstra omdr samt de ekstra hk den har fået
Jeg ville være godt træt af hvis motoren endnu engang vælger at brække sig og jeg er nød til at skifte motoren ud igen nu hvor den atter kører
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 133
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 133
Men ku stadig godt tænke mig at få rykket den begrænser ned
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
Powercommanderen justerer bare benzin blandingen, det er din motorstyring der bestemmer omdrejnings begrænsningen, og den kan du ikke ændre,
er det ikke bare at lade være med at køre den helt ud i omdrejningerne ?
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 133
maj 2011
Følger: 12 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 116 Svar: 1.645
kommer an på hvad tempetur og fugtighed den er mappet ved:)
det står på dine udskrifter;) men kun hvis du ikke har en o2 måler på eller slags lambasonde
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
så pil ikke ved den powercommander.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.022
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 64 MC-er: 7 Emner: 45 Svar: 848
Du kan jo også bare sætte en bærbar på din PCIIIUSB el. hvad det er for en og loade den "mapping" ind i PCIIIUSB softwaren og så kan du se hvordan den ER mappet og til hvilke omdrejninger den går til! Har du selv lyst til at pille, kan også det!
JEG anbefaler det IKKE!
www.dynojet.com
Her er det hele!
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Intet andet...
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
Jeg mener selfølgelig at motorcyklen selv styrer blandingen,
derfor skal man ikke skrue op på powercommanderen !
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
jan 2009
Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
Power Commander spørgsmål.