1.587 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Power Commander spørgsmål. Power Commander spørgsmål.

Hey MCG..

Jeg kan se at på selve power commanderen på r6 der er der tre knapper man kan trykke på. Der står følgende på dem:
Low, mid, high.. Og til højre for dem står der rpm.

Så nu spørg jeg måske dumt, men hvad er de knapper helt 100% til?

Ved jo selvf godt hvad rpm står for. Men har bare ik villet pille ved det hvis nu jeg sku ødelægge noget på power commanderens indstilling smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Power Commander spørgsmål.
  • #1   25. aug 2012 til og tilføje benzin eller give mindre benzin i de lave omdringer..
    mellen område.. eller høje område....
    for det virker skal du holde alle 3 knapper ned på en gang,, inden start.. så kan man justere... den tilføjer + eller - 2%mere eller mindre benzin afhængelig af om søjlen stiger et hak eller falder= -

• #2   25. aug 2012 Se det var et svar man ku bruge til noget.. Mange tak smiley

Nu hvor benzinen er med til at køle motoren ned burde den så ik få en ekstra hak op så man er sikker på at den får rigeligt ?

Men havde ellers lige håbet på at det var til at justerer max rpm op og ned. Standart går den til 15.500omdr men ham fra fv-motor (ved indrulning) har flyttet begrænseren op til 16.500. Det vil jeg gerne have lavet om til 15.500 igen.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #3   25. aug 2012 De tre knapper er ikke til noget brugbart, og hvis den er kørt ind på rullefelt af FV motor, skal du SLET ikke pille ved dem.

Han har ikke flyttet begrænseren ved indkøring, for det kan man ikke uden at skifte til race styreboks. Men han har med al sandsynlighed mappet den op til de 16.500 selvom den kun tager 15.500 max...

Ellers må du ringe til FV og spørge - det er ham der har pillet ved den.

• #4   25. aug 2012 Sajmon: Hvis det er rigtigt. Hvordan kan man mappe 1000rpms som motoren ikke kan komme op på? smiley

• Sajmon ™

#6   25. aug 2012 Anders P ! - Han må ringe til FV og spørge hvad det går ud på...

Men jeg er mere end almindeligt sikker på man ikke flytter begrænseren uden at skifte styreboks.

• #7   25. aug 2012 Hehe. Den er jeg med på. Men det er lidt noget vås at sige at den måske er mappet til 16500rpms selvom den kun cirka snurrer ved 15500rpms max. Hvis du ikke kan måle forbrændingen i et givent område, så kan du heller ikke mappe ordentligt. Man kan selvfølgelig gætte.

Men vi er enige om omdrejningsbegrænseren. Der er jeg også ret sikker på at man skal have fx en YEC boks.

• Sajmon ™

#8   25. aug 2012 I alle andre tilfælde ville det være noget vås, men der har jo været noget polemik omkring Yamaha og deres omdrejninger, og hvor begrænseren lå i forhold til hvor mange den reelt tog som max.

Når man ruller en MC, kalibrerer man rullefeltet ved en vis hastighed. Skalaen med lambda tallet passer derfor til omdrejningerne, som jo er et produkt af farten på rullefeltet.
    Hvis den er kalibreret efter omdrejningstælleren og ikke på det tal man ser i applikationen (programmet man justerer Powercommanderen med), så kan der være en uoverensstemmelse der.

Men igen - det er svært at sige når man ikke kender hele historien...

• #9   26. aug 2012 Nu er jeg sku mere uvidende end godt er !

Mit største problem ligger i at den røde felt starter ved 15500 og min stopper først ved 16500. Har snakket med en Yamaha forhandler og han mente at det sagtens ku være skyld i at den original motor åd samtlige ventiler på cylinder 1 og lavede hul i stempel osv.. Pga de 1000 ekstra omdr samt de ekstra hk den har fået smiley

Jeg ville være godt træt af hvis motoren endnu engang vælger at brække sig og jeg er nød til at skifte motoren ud igen nu hvor den atter kører smiley

• #10   26. aug 2012 Hvis man længe inden har mistet sine max hk hvorfor fanden har Yamaha så lavet den så den kan gå op til 16.500omdr. Så er det da vel bedre at sætte den ved 15000 fx smiley

• #11   26. aug 2012 Min er tunet lidt så tror max hk peaker ved 14500..
    Men ku stadig godt tænke mig at få rykket den begrænser ned smiley

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #12   26. aug 2012 Uanset om den var mappet til 20000 omdr. flytter det ikke på din begrænser, så det er helt uden betydning hvor langt op den er mappet, bare den er mappet til begrænseren eller over.
    Powercommanderen justerer bare benzin blandingen, det er din motorstyring der bestemmer omdrejnings begrænsningen, og den kan du ikke ændre,
    er det ikke bare at lade være med at køre den helt ud i omdrejningerne ?

• #13   26. aug 2012 Det er der problemet ligger i.. Jeg kan ik lade være med at kører den helt ud i gear !

• #14   26. aug 2012 i fugtig kold luft ku man måske godt hente en smule,, ved ++ nogle % i det høje rpm område.... da kold fugtig luften fylder mindre end varm luft..
    kommer an på hvad tempetur og fugtighed den er mappet ved:)
    det står på dine udskrifter;) men kun hvis du ikke har en o2 måler på eller slags lambasonde

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#15   26. aug 2012 Den styrer selv blandingen efter temperatur og lufttryk,
    så pil ikke ved den powercommander.

• #16   26. aug 2012 Jeg kan ikke lade være med at køre den helt ud i gear.........NU STOPPER DU og lærer at køre mc ! smiley

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#17   27. aug 2012 Nemlig, ingen grund til at køre den længere ud, end til hvor den har topeffekt, ved begrænseren har den tabt adskillige heste, skift gear senest 500 omdr. før det røde felt, det er optimalt på en R6

• #18   4. sep 2012 Lukas!
    Du kan jo også bare sætte en bærbar på din PCIIIUSB el. hvad det er for en og loade den "mapping" ind i PCIIIUSB softwaren og så kan du se hvordan den ER mappet og til hvilke omdrejninger den går til! Har du selv lyst til at pille, kan også det!
    JEG anbefaler det IKKE!

www.dynojet.com
    Her er det hele!

• Sajmon ™

#19   4. sep 2012 Fanta H - En powercommander styrer udelukkende blandingen efter omdrejninger og gas %.

Intet andet...

• Sajmon ™

#21   4. sep 2012 troels b - Det er lidt svært at se..

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#22   4. sep 2012 #42 Sajmon ™
    Jeg mener selfølgelig at motorcyklen selv styrer blandingen,
    derfor skal man ikke skrue op på powercommanderen !

• Sajmon ™

#23   4. sep 2012 Det er modtaget. smiley

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #25   4. okt 2012 Mht. overrev, altså de ekstra 1-2000 omdr, kan bruges på bane i en snæver vending, istedet for et opskift.

Kommentér på:
Power Commander spørgsmål.

Annonce