{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
971 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang. power commander {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg går og overvejer om jeg skal købe en powercommander, og få kørt min SV 650 ind.

Men det er en dyr omgang, har jeg fundet frem til, uden dog at være helt sikker på, hvad det løber op i.

Jeg ved absolut INTET om power commandere!
Spørgsmålene er så:

1 : Kan det mærkers, hvis den bliver kørt ind med en PC?

2 : Ændre det noget på benzin økonomien?

3 : Kan det mærkes på sliddele på motoren? Holder motoren længere?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. power commander
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.697
    #1   30. mar 2011 På en 650'er er effekten af indkøring lidt mere teoretisk end på en 1000'er, da 1000'eren har en noget mere grovkornet motorkarakteristik fra standard.

1. Svaret er efter min mening ja, hvis du samtidigt modificerer luftfilterkassen og smider en anden udstødning på med lidt mere fri gennemgang.

2. Hvis du kun kører på din MC for sjov, vil det nok koste lidt på benzinøkonomien da man vil køre lidt mere frisk til hvis MC'en kører godt.

3. Hvis motoren er justeret korrekt eller tæt på, som en 650'er er fra standard - så vil det ikke ændre holdbarheden i hverken negativ eller positiv retning.
    Skifter du udstødning og modder luftfilterkassen uden at få den kørt ind, så koster det lidt på holdbarheden da den vil køre lidt for magert.
    Får du den kørt ind med standard potte osv, så ændrer det ingenting...

• #2   30. mar 2011 Jeg har allerede købt et KN filter.

Der er smidt en slip-on potte på. Er det nok, eller skal vi ud i noget fuldsystem, før det har noget at sige.

Jeg kører for sjov, men lidt frisk til.

• Sajmon ™

#3   30. mar 2011 Slip-on er nok til at man bør få blandingen kontrolleret som minimum.

• #4   30. mar 2011 Hvor/hvordan får man den kontrolleret?

Jeg kommer lige med et spørgsmål til smiley
    Vil det gøre skade eller gavn, hvis jeg smider mit KN filter på, uden PC?

• #5   30. mar 2011 Pas på med at ændre luftfilterkassen! Der er for mange faktorer der spiller ind så det forbedrer sjældent noget, men kan til gengæld ødelægge køreegenskaber ved lavere omdr. Mht. Power Commanderen er for meste en godt invistering såfremt den bliver kørt ind på rullefelt af en der ved hvad det drejer sig om!
    Held og lykke...

• Sajmon ™

#6   30. mar 2011 Det ændrer ikke ved dine køreegenskaber ved lave omdrejninger at pille ved luftfilterkassen - det giver bare en smule mere topeffekt og en smule mere indsugningsstøj.

Kommentér på:
Spørgsmål ang. power commander

Annonce