7.365 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Effekt/ federe lyd på AUDI A6 2.4 V6 Effekt/ federe lyd på AUDI A6 2.4 V6

Hej bg..

jeg har lige købt mig en audi a6 2.4 v6. og har nu fået bestilt en KN filter til den i original lufterkasse. og så vil jeg lige hører om det overhovedet giver den federe og mere dybe lyd eller om det bare er ligeså kedelig og lydløst som nu.. ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Effekt/ federe lyd på AUDI A6 2.4 V6
  • #1   14. aug 2012 Et luftfilter giver jo kun lyd når motoren får gas, og specielt når den skal lave moment, dvs. lave omdrejninger og klampen i bund. Så hvis du kører almindeligt vil du ikke høre forskel.

Jeg ville evt. anbefale at skifte bagpotterne ud med noget sport, men det koster selvfølgelig lidt knapper, men så får du også en god brummen.

• #2   14. aug 2012 Prøv mugligvis af oprette den på bilgalleri smiley
    Der får du nok mere respons

• #3   15. aug 2012 tror også det var det som er meningen den skulle være på bg... smiley

Luftfilter gør abselout intet i original luftfilterkasse, det er fup og fidus.
    i de fleste tilfælde får den faktisk mindre effekt, af at miste sit originale frem for k&n.
    der blev linket til topgear mener jeg det var, som testede dette.

• #4   15. aug 2012 Det er meget forskellig fra bil til bil.. Så BG eller prøv.. men køber man ikke netop en a6 fordi man vil slippe af med den træls lyd en skoda eller vw har? Ellers kan man da ligeså godt købe en vw, de har fed lyd i den årgang når du smider kn filter på smiley (og så er de langt billigere og mere økonomisk at køre i)..

• #5   15. aug 2012 Et K&N filter vil give en dybere lyd på din Audi men kun ved hård acc...
    Og min Vectra dieselhakker fik i øvrigt 5 HK med K&N panel filter.. Det blev målt før/efter montering hos BSR i Malmö..

• #6   15. aug 2012 Købt en skive med AC/DC i stedet... Klart fedre lyd, som du kan slukke når du bliver træt af "støjen" c",)

• #7   15. aug 2012 Man skal da ikke have motorlyd i en bil, så kan man ikke høre de smukke lyriske toner fra "Barbiegirl" og "Smack my bi@archzzzzzz" når man cruiser rundt...

ohhhh year....

• #8   15. aug 2012 En audi er kedelig og lydløs..

og jo du kan sagtens skifte et filter i din originale filterkasse med LIDT bedre lyd til følge.. og det meddfører hverken +/-2hk i forskel..

hvis du vil have en federe lyd så hedder det rustfri 2,5" hele vejen..

• #9   15. aug 2012 Og hvis du hæver begrænseren til 8-9.000 omdrejninger så får du VTEC ! c" )

http://www.youtube.com/watch?v=mcV2sEQRkQo

• #10   15. aug 2012 hæ hæ...kender det godt

har en v8 med bla termo ruder og den er meget lyd dæmpet.. kan sku dårligt høre den er igang...

men nyd du har en bil der er lydløs......

mvh

• #11   15. aug 2012 Åbent filter og ingen filterkasse, samt nyt udstødningssystem, evt en anden manifold, hvis du vil have meget lyd. Så skal den nok også dysses om, hvilket højst sansynligt vil resultere i mere effekt.

Og skal vi lige blive enige om at VTEC ikke har noget med max omdr at gøre? Det er variabel styring af ventilernes åbningstid i forhold til motorens hastighed (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control), I hvert fald så vidt jeg ved smiley

• #12   15. aug 2012 (Åbent filter alene kan også give god lyd i Audi)

• #13   15. aug 2012 En bil skal bare lukke røven!

• #14   15. aug 2012 VTEC er grunden til at man kan lave max omdrejninger.. uden vtec, ingen omdrejninger = ingen lyd.. men det var et sidespring c" )

• #15   15. aug 2012 VTEC er for at spare slid og brændstof ved lave omdrejninger, ved hjælp af en variabel knastaksel, men ja et sidespring smiley

• #16   15. aug 2012 vtev er hondas variable styring af ventiler. 2 vent ved lave omd. 4 ved høje. og det er fo at udnytte 2vent bundtræk og 4 ventiles bede gennemstrømning ved høje omdr. og for at prale med tech.

• #17   15. aug 2012 Mikkel.. det er kun det halve af sandheden..

det er for at få en høj ydelse vha. mange omdrejninger +8000.. det kræver skarpe knaster med lang åbningstid, det går så udover økonomien, tomgang, bundtræk mm.. det kompenserer vtec for, således at motoren kører på de "små" knaster ved lave omdrejninger..

Jens.. det er øko VTEC du nævner der.. det er ikke den type VTEC der findes i DOHC motorer..

• #18   15. aug 2012 Mere lyd på en 2.4 v6? ..hmm. synes da den lyder godtnok når den får noget gas!

Hvilken årgang er det?

• #19   15. aug 2012 Det løb bare som om at du mente at flere omdr. automatisk var lig med at motoren var VTEC smiley Men jeg tror vi er enige om hvordan det hænger sammen, så skal vi ikke bare lukke den her smiley
    Ren nysgerrighed, er Audi'en Benzin eller Diesel?

• #20   15. aug 2012 pil din katalysator af smiley

• #21   15. aug 2012 2,4 V6.. er det ikke altid benzin ?

Men ja vi er enige mht VTEC c" )

• #22   15. aug 2012 Det kommer an på årgangen, en af mine venner har den helt nye i Diesel. 245hk smiley

• #23   15. aug 2012 2.4 v6'eren fra audi er kun lavet i benzin udgave... smiley ..økonomisk? ...ikke ligefrem.. men rart den holder et konstant forbrug. ..så når det går sydpå med +200 så bruger den lige lidt mindre ind når skal igennem byen.. genial motor! smiley

• #24   15. aug 2012 Lyder da ok med Sebring

http://www.youtube.com/watch?v=uPNmhyl5ugY

• #25   15. aug 2012 Elsker når jeg kommer ind i min A6. Komfort, lydløs osv. Sorry forkert valg af bil hvis den skal brøle. Hop på cyklen i stedet og nyd larmen der.

• #26   15. aug 2012 ja sæt noget pap i hjulet. smiley

• #27   17. aug 2012 Sorry, min fejl, den er selvfølgelig 3 liter smiley

• #28   19. aug 2012 ja sorry.. troede jeg var på bilgalleri.. hehe men tak for responsen og nej den skal jo heller ikke brøle men bare lyde som om det er en V6.. og Audien er konge.. kører mega godt og har kun rosende ord og især om økonomien.. nej den kører ikke langt men den holder gennemsnittet flot... har haft det der brøler og det gider jeg skam ikke mere der har jeg min suzuki smiley

• #29   19. aug 2012 ..Kan sgu ikke forstå den mangler v6 lyd. .. smiley ..Laver lige en kort video i morgen.. Så kan vi se om vores v6'er lyder anderledes end din. smiley

• H.P. H
    H.P. H Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #30   7. nov 2016 jeg har en A6 tdi 2.5. tdi V6 1999.....den siger ikke en dyt,,,og det er da lidt øv ik., men ellers en fed bil turboen hænger lidt med røven. kommer i gang... men den skal lige tænke lidt først om den nu vil...og jeg kan ikke finde fejlen

Kommentér på:
Effekt/ federe lyd på AUDI A6 2.4 V6

Annonce