2.104 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

R1 2008 turbo kit? R1 2008 turbo kit?

Hey drenge!...

Jeg har ledt og ledt over alt snart på "the world wide web"
efter et Turbo Kit til en Yamaha R1 fra 2007-2008, men har ikke kunne finde nogen der laver et Build In Kit, i ved! lige til at montere også bare få den mappet ind:-) (er godt klar over at det ikke bare er noget man lige gør, men).. så vil lige høre om der kunne være nogen af jer der ude der kunne hjælpe, eller kender nogen der måske kunne?

på forhånd tak

Anders

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  R1 2008 turbo kit?
  • #1   13. jan 2012 mener mccoy motorsport har til sådan en. Men nu skal du høre her, fortæl lige først: hvad skal den bruges til, hvad forventer du af kræfter? og hvad forventer du og ofre?
    Det er sku ikke bare sådan lige.

• #2   13. jan 2012 ellers er der dem her: med dette kit. Det skulle være godt de de laver http://www.bigccracing.com/shop/product.asp?idproduct=290

Men du skal have sænket kompressionen på den... ellers brænder du sku hul i skidtet.

• #3   13. jan 2012 hey offslow tjekker det lige ud...

har en ide om at ville kunne power wheelie med 200, og der har den ikke kræfter nok nu smiley
    så ville mene at 230+ hp måske ville kunne gøre det,
    den skulle også gerne kunne køre hele tiden, så det skulle også gerne kunne laves så det holder..
    også havde jeg et tal i hovedet der hed 50.000, aner ikke hvor langt man ville nå for det beløb

• #4   13. jan 2012 Hvad med sådan noget her? http://www.lkm.de/tuning%20kits/r14_07.htm
    Det er ikke turbo og heller ikke de 230+ hk du efterspørger; men 195 hk lyder da ikk så ringe endda og så skal du ikke engang selv bakse rundt med det, da de laver det hele. Skal da lige sige at jeg IKKE har nogensomhelst kendskab til om det dur; men LKM har man vel hørt hist og pist i de tyske mc-blade :o)

• #5   13. jan 2012 hmmm tja. Min gamle 98 som kørte med mcxpress kit har jeg aldrig haft til at smide mere end de der 216 med små 0.8 bar. Senere blev den dyset op og jeg fik den lavet tættere henadvejen der var lidt små utætheder. Min sidste tur på den før den blev solgt kørte den med lidt større hoveddyser, og ladetryk var ikke ændret, men den blev mere on/off og ladede med 1 bar. den trak altså på hjul på gassen med 220 på nålen. i 6. vel at mærke og 16/43 på trods af den var sænket en 5-6 cm i forenden og strammet godt op bagtil. Men den var ikke så kørbar som den var da den kørte med 0.8 hvor den dog også virkede meget voldsom, men kom mere jævnt. Men ja du skal have den lavet lavkomprimeret evt. turbostempler i, også ellers et færdigkøbt turbokit. Hvis du skal have noget seriøst vil jeg anbefale dig og købe fra mcxpress, - bigcc eller velocity. Alternativt kan du selv bygge, - hvis du kan arbejde i metal? 50000 burde række. Men ja hvis du intet selv vil lave så bliver det dyrt. og 250 hk på hjul burde ikke være et problem på sådan en maskine.

• #6   13. jan 2012 Spørg svenske MC- ekspres smiley De laver ALT i turboer..

• #7   13. jan 2012 ellers er der jo ikke så langt ned til dem her www.mabpower.de Mener det er mcxpress kit de sælger.
    Det du skal have for øje er at turbo jo gør at jo højere ladetryk du vil køre jo lavere kompression skal du have. -Så du skal finde et kompromis der et sted. En turbocykel er ikke behagelig og køre svingkørsel på da den når den bygger ladetryk op øger effekten meget voldsomt over et kort omdrejningsregister (det der også gør at den er så god til at powerwheelie). Men ja, det eneste fornuftige og bruge det til er ligeud kørsel også dragrace.
    Alternativt kan du jo også få lavet toppen på den, - og evt. få en kit toppakning på... og noget andet luftfilter og udst. Men ja det koster tid og kroner uanset hvad du gør. Men man kan vende den om og sige, vil du have 50% mere moment, så er det turbo, for det får du aldrig på sugemotor. (og ja synes jeg det lyder til det er det du ønsker)

• #8   13. jan 2012 Ham her har lavet min cylinder mæ tilhørende CP stempler

http://www.holeshot-racing.co.uk/images/pdfs/turbo-charging/tbikeyamr1_07_08_111226.pdf

• #9   13. jan 2012 ellers er der en komplet R6 2009 mæ 230 HK til 10000£

• #11   13. jan 2012 offslow, Marc JJ, R-sex'er
    jeg siger mange tak for alle de fede ideer, jeg tjekker det lige ud...
    Det her projekt skal lige have et par timer mere på tegnebrættet, men har slet ikke tænkt mig at give op efter jeres hjælp.

TAK!!!

• #12   13. jan 2012 Selv tak.......????

• #13   14. jan 2012 næh du kan jo også bare bygge selv og købe en billig kina turbo... men ja så kræver det jo at du kan lidt af det hele og har adgang til det rigtige værktøj...

men ellers selvtak.

• #14   14. jan 2012 (link fjernet)

• #15   14. jan 2012 0,5 bar er forfriskende... 0.8 ja der synes jeg så min var lidt som om den ville smide en af hele tiden...og 1 bar... tja gæt selv, men det var da absolut slet ikke kedeligt... Men ja du skal også have set på koblingen hvis du skal have noget der holder til de hk/moment. Det griber om sig og er altid dyrere end man håber på...

• #17   26. jan 2012 250hk på hjulet..... blir svine dyrt..... og det holder IKKE ret længe....

Den Kawa ZX10R jeg byggede 210 hk i hjulet på som sugemoter, holdt 2500 km af gangen, så kostede det stempler og lejer.....

Hilsen Mikael

• #18   26. jan 2012 man kan godt lave en litter cykel med trykladning der kan holde, -men det kræver at man ved hvad man gør og samtidig får det justeret ordentlig ind. Min r1 turbo har krøt med fra 171 hk på hjul til 216 hk. Og den har aldrig brækket sig. Den tikkede lidt efter at have kørt med 1 bars ladetryk... det var også til den gode side... og nok noget nær de 240-50 hk på hjul. Og ja det er skide dyrt og der findes ingen billlige løsninger... da det er omfattende og man er nød til at have en masse viden om det. Og ikke mindst respekt for det, for det er godt nok vildt. smiley

• #19   27. jan 2012 Offslow... Når jeg skriver at det ikke kan holde længe, er det set i lyset af, at det bruges .... som den kawa jeg beskrev, den blev brugt på bane, og kun mellem 9 og 14000 omdr...... hvis det er tilfældet med en turbo trykket cykel, holder det sgu heller ikke et sekund længere.....fordi middeltrykket i motoren er mere end fordoblet..... cruiser man derimod, og kører vej, og kun ind imellem fyrer den af..... kan det godt holde til det........ i nogen tid....*ss*

Vigtigt er det ihvertfald at ladeluften er så kold som overhovedet mulig..... ellers detonerer lortet sgu så tap og stænger ligger på vejen......

Venlig hilsen Mikael..

• #20   28. jan 2012 mikael min gamle havde kørt 82000 da jeg overtog den jeg kørte henved en 35000 km på den med 216 hk. Og ja den har også haft et hårdt liv, men lød til stadighed sund. Så jeg vil nu mene man sagtens kan lave det så det holder til gadekørsel... men kom nu lige, en turbocykel kan du jo ikke stresse fuldt ud på en bane hele tiden... det er fuldstændig umuligt.
    Men ja der ryger jo flere vitaminer ind i motoren... og den får et dejligt moment af det. Min kørte iøvrigt med intercooler som jeg mener er den eneste rigtige løsning hvis man vil det, og køre med over 0.5 bar og bruge det...

mvh Klaus "Offslow"

Kommentér på:
R1 2008 turbo kit?

Annonce