2.077 visninger
|
Oprettet:
R1 2008 turbo kit? {{forumTopicSubject}}
Hey drenge!...
Jeg har ledt og ledt over alt snart på "the world wide web"
efter et Turbo Kit til en Yamaha R1 fra 2007-2008, men har ikke kunne finde nogen der laver et Build In Kit, i ved! lige til at montere også bare få den mappet ind:-) (er godt klar over at det ikke bare er noget man lige gør, men).. så vil lige høre om der kunne være nogen af jer der ude der kunne hjælpe, eller kender nogen der måske kunne?
på forhånd tak
Anders
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
Det er sku ikke bare sådan lige.
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
Men du skal have sænket kompressionen på den... ellers brænder du sku hul i skidtet.
nov 2006
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 6
har en ide om at ville kunne power wheelie med 200, og der har den ikke kræfter nok nu
så ville mene at 230+ hp måske ville kunne gøre det,
den skulle også gerne kunne køre hele tiden, så det skulle også gerne kunne laves så det holder..
også havde jeg et tal i hovedet der hed 50.000, aner ikke hvor langt man ville nå for det beløb
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 973
Det er ikke turbo og heller ikke de 230+ hk du efterspørger; men 195 hk lyder da ikk så ringe endda og så skal du ikke engang selv bakse rundt med det, da de laver det hele. Skal da lige sige at jeg IKKE har nogensomhelst kendskab til om det dur; men LKM har man vel hørt hist og pist i de tyske mc-blade :o)
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 63
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
Det du skal have for øje er at turbo jo gør at jo højere ladetryk du vil køre jo lavere kompression skal du have. -Så du skal finde et kompromis der et sted. En turbocykel er ikke behagelig og køre svingkørsel på da den når den bygger ladetryk op øger effekten meget voldsomt over et kort omdrejningsregister (det der også gør at den er så god til at powerwheelie). Men ja, det eneste fornuftige og bruge det til er ligeud kørsel også dragrace.
Alternativt kan du jo også få lavet toppen på den, - og evt. få en kit toppakning på... og noget andet luftfilter og udst. Men ja det koster tid og kroner uanset hvad du gør. Men man kan vende den om og sige, vil du have 50% mere moment, så er det turbo, for det får du aldrig på sugemotor. (og ja synes jeg det lyder til det er det du ønsker)
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 135 Svar: 523
http://www.holeshot-racing.co.uk/images/pdfs/turbo-charging/tbikeyamr1_07_08_111226.pdf
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 135 Svar: 523
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 135 Svar: 523
HOV SA
nov 2006
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 6
jeg siger mange tak for alle de fede ideer, jeg tjekker det lige ud...
Det her projekt skal lige have et par timer mere på tegnebrættet, men har slet ikke tænkt mig at give op efter jeres hjælp.
TAK!!!
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 135 Svar: 523
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
men ellers selvtak.
maj 2004
Følger: 59 Følgere: 52 MC-er: 2 Annoncer: 2 Emner: 43 Svar: 2.077
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
maj 2011
Følger: 12 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 116 Svar: 1.645
http://www.holeshot-racing.co.uk/
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 514
Den Kawa ZX10R jeg byggede 210 hk i hjulet på som sugemoter, holdt 2500 km af gangen, så kostede det stempler og lejer.....
Hilsen Mikael
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 514
Vigtigt er det ihvertfald at ladeluften er så kold som overhovedet mulig..... ellers detonerer lortet sgu så tap og stænger ligger på vejen......
Venlig hilsen Mikael..
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
Men ja der ryger jo flere vitaminer ind i motoren... og den får et dejligt moment af det. Min kørte iøvrigt med intercooler som jeg mener er den eneste rigtige løsning hvis man vil det, og køre med over 0.5 bar og bruge det...
mvh Klaus "Offslow"
R1 2008 turbo kit?