3.210 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Yamaha XT 250 - fra 17hk til 21hk? Yamaha XT 250 - fra 17hk til 21hk?

Davs MC'ere.

Jeg har lige fået en Yamaha XT 250 90' af min daddy. Rigtig fed maskine i fin stand og virker til at være en god begynder maskine.

Jeg får dog først kørekort engang til jul, så indtil da skal den lige skilles ad og stellet males. Men der er også andre ting jeg vil se på:

Den er fra 90' og har derfor 17hk. Jeg ved dog at nogle af de tidligere modeller havde 21hk og det er samme motor. Den må derfor være neddroslet. Nogen der ved hvor "begrænsningen(erne)" sidder henne?
Der er vist ikke pillet ved motoren udover at der sidder en BSM Enduro udstødning på i stedet for den originale, men jeg tivlver på at den giver andet end en fed lyd.

Jeg har også hørt at man faktisk kan få mere ud af den ved at geare den en smule ned, da 5 gearet i forvejen er så højt at den knap nok kan trække det. Er der hold i det?

På forhån tak! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha XT 250 - fra 17hk til 21hk?
  • #1   17. jun 2011 Det er en totakter ikke ? smiley
    hvis det er, sidder begrænsningen højst sandsynlig i udstødningen og da den er skiftet, burde den ny har 24hk smiley
    Men du kan også geare den ned, ved at sætte et andet fortandhjul på, bare en tand mindre smiley

• #2   17. jun 2011 Alexander W
    Det er en 4 takter.

Emil M
    Jeg ville nedgeare den, så vidt jeg husker havde min svært ved at trække i 5 gear, hvis der blev kørt i modvind, og over 80 km/t. den holdte bare farten, ligemeget hvor meget gas jeg gav.
    (Jeg havde renoveret min)
    Jeg har ikke hørt at der skulle være begrænsninger på sådan en, så der kan jeg ikke hjælpe.
    Go maskine men ingen racer smiley
    M.vh Claus

• #3   17. jun 2011 Der MÅ være begrænsning eller svagere dele i. KIg på disse 2 årgange:

90'
    http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_xt_250_1990.php

80'
    http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_xt_250_1980.php

Som i kan se har 90' 17hk mens 80 har(overraskende) 22hk. Men det er jo tydeligvis samme motor. Så der må være et eller andet der drosler den ned. Ligesom en gammel XT500 findes både i gammel 33hk version og en lidt nyere(men stadig samme design) 27hk version.

Og ja en XT250 er ingen racer. Jeg har kun lige været ude på vores lille villavej og give den næsten bundgas i de 2 første gear og lidt af tredje og den accelere da ikke meget hurtigere end min nuværende lille scooter(som godt nok heller ikke ligefrem er standart) og topfarten er jo heller ikke noget at juble over.
    Men det er lige en maskine til mig som bare skal køre noget bykørsel og skal have en solid, simpel maskine som stort set ikke går i stykker hvis man holder den ved lige. Og går den i stykker, så er sådan en 1-cylinderet, luftkølet, kaburator motor jo heller ikke særlig advanceret.
    Lige en begyndermaskine for mig!

Men der er ikke nogen der ved hvorfor nogle årgange yder betragteligt mere end andre? jeg er ikke ude på at tune. Bare få den ti lat yde det den originalt er designet til:)

• #4   17. jun 2011 en xt350 motor kan såmænd også være løsningen - hvis du køber en hel reservecykel kan du også få opgraderet til skivebremser.

• #5   17. jun 2011 tit så falder motornes hk lidt i værdi fordi der kommer højere emmisionskrav. hvis man vil ha flere heste ud af sin motor så er det jo noget med åbent udstødning og en anden dyse i karburatoren. så motoren kan yde sit optimale

• #6   17. jun 2011 Jo det kan da godt være noget kaburator indstilning. Min gamle daddy(som ved meget om de gamle maskiner) mener at den bare skal kunne "trække vejret ordentligt". Dvs at den i pricnipet skal flowoptimeres igennem hele blokken og udstødningen. Så mener han nok at den kan komme op på sit optimale igen.

Kommentér på:
Yamaha XT 250 - fra 17hk til 21hk?

Annonce