{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
993 visninger | Oprettet:

Hjælp.. Kan det være rigtigt ? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg har en Suzuki M800k5, og ville egentlig her da sessonen startede, have haft nogle larmepotter på,, dejligt dejligt, jeg snakkede med Masi MC, som jo så bare ville klare den sag. Så skete der det at jeg blev ringet op, og fortalte mig at det ikke kunne lade sig gøre uden også at skulle ha ny computer, samt luftfilter mv. pga. af tændingen på denne nye model ikke kenne selvkompensere nok (lambdasonde).. Er der nogen af jer der ved noget om dette ?, for jeg ville i 1. omgang som sagt bare have nogel fede potter på, og så måske senere gi den hele turen ny powercommander, luftfilter osv.. Hjææælp. smiley På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp.. Kan det være rigtigt ?
  • #1   30. apr 2006 ... Glemte lige at sige de påstod, måske nok med deres gode grund, at de havde snakket med Suzuki, og selve problemet er at man risikerer at brænde stemplerne af..

• #2   30. apr 2006 Hej Niklas

Det lyder ikke helt forkert..
    men det plejer nu kun at være når man sætter et komplet sæt på cyklen altså forrør og det hele..

altså jeg har lige købt cykel af masi og får monteret et komplet akrapovic evo system og hvis jeg ikke får en power comander på, så når den bliver presset, vil den køre med for mager blanding og til sidst brænde hul i stemplerne..

men skal ikke kunne sige, hvordan det er med suzuki..

men masi plejer jo nok at vide hvad de snakker om..

hilsen mic

• #3   30. apr 2006 Hej Michael M.

Tak for dit svar,,

Ja jeg kan sagtens forstå, som du skriver hvis man skifter hele molevitten, altså også forrøret, men i dette tilfælde var der "kun" tale om selve potterne.. Men jeg regner jo også med de ved hvad de taler om, for jeg skal jo lige huske at sige jeg intet aner om det :), Kan bedst bare starte og nyde turen.

• #4   30. apr 2006 jeg har indtil nu, kørt på en suzuki tl 1000 s
    med effekt potter på fra MIG og jeg har ikke en power comander på den..

og der har intet været, men cyklen er også fra 2001, så der kan jo være lavet meget smart siden..

men held og lykke med det..

var det masi i næstved eller holbæk??

mic

• #5   30. apr 2006 Hej Michael M..

Ja jeg finder nok ud af det :),, det var Masi i Næstved.

• #6   30. apr 2006 eehh hvad er en lama sonde? : )

• #7   30. apr 2006 Hej Jonas.. Hvis du læøder rigtigt hvad jeg skriver er det en .. lambdasonde, det er en føler der er monteret på udstødningsrøret, for at kunne regulere blandingsforhold på elektronisk indsprøjtning.. Men jeg ved nu heller ikke meget om det tekniske. smiley

• #8   30. apr 2006 læøder = læser,, he he tastefejl.

• #10   1. maj 2006 umidelbart lyder det ikk helt rigtigt, da de 2hk. mere den får, ikke burde gøre nogen stor forskel. Men de har ret i, at ingen ved hvordan A/F forholdet ser ud når den kommer fra fabrikken og med eftermonteret potte. Men man kan jo altid få kørt en enkelt tur i et rullefelt, og få lavet en test med gasmåling af udstødningen. Så kan man jo blot beslutte sig der.

• #11   1. maj 2006 ps. det der med ny computer og luftfilter er fis. en powercommander kan klare ærterne, men hvis de har en yoshimura box eller en Teka sfi box, så kan de også justere den originale computer uden at du skal købe en powercommander.
    Tændingen er ligemeget, da den formentlig er ret skånsom på denne model alligevel. blot den får nok benzin.
    se og læs lidt af alt det der står på www.mc-hospitalet.dk - evt. under "tuning"- tuning af suzuki

• #12   1. maj 2006 Hej Bo B..

1000 tak for dit svar. Jeg kigger ind på www.mc-hospitalet.dk og har taget dit svar til efterføjgning..

• #13   3. maj 2006 velbekommen, du har en fed mc. var selv tæt på at købe en marueder800 for et par år siden.

• #14   7. maj 2006 ja det eneste kan være at du har sagt at du ikke ville have PC (power commander på) for så kræver det en ny comp. og jo nu ældre maskine bliver efter at der skiftes potter nu mere slidt. det er da desuden naturligt at skifte standart luft filter når man skifter udst. for at sikre det optimale luft flow til motoren. det er da de færreste der ikke skifter LF når potten skiftes. hvad angår Comp ja indsprøjt er noget besværligt lort og med ny potte ricikerer man at køre for magert. men det burde kunne måles på et rullefelt ved at måle på udst gassen og hvis den køre for magert skal blandingsforholdet kunne indstilles og ja så skal comp omprogrameres eller skiftes dette er selv om det bare er en bolt on eller et fuldt system. eller man kan købe en PC(de er da lidt pebret) . En PC kan justerer/programmerer brændstof mangden . evt kan du gå ind på DOT engenerings hjemmeside der forklarer de alt

Kommentér på:
Hjælp.. Kan det være rigtigt ?

Annonce