1.156 visninger
|
Oprettet:
Aprilia ETX 125 tuning {{forumTopicSubject}}
Hej,
Har siddet og kigget lidt på nettet ang. hvad man kan gøre ved min Aprilia ETX 125.
Det skal siges, at det er en cykel jeg har for sjov til at skrue på og gå på opdagelse i
Det bliver vel noget med at skifte cylinder og kaburator og muligvis udstødning. Det er noget med at man kan bruge en cylinder fra en RS125?
Har ikke prøvet det før så hvis der er nogen der har en ide om hvor og hvordan man skal starte og hvilke dele der kan bruges.
På forhånd tak
apr 2005
Følger: 94 Følgere: 99 MC-er: 1 Annoncer: 2 Svar: 2.835
Hvad er det du synes der ikke fungerer, siden der skal gøres noget?
Mvh Mathias
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
sikkert en 15HK model ? , go figure
men om den passer cylinder med RS ved jeg faktisk ikke men hvis den gør ville jeg da se efter et af disse kits
http://www.adrenalin-pedstop.co.uk/p/Italkit_140cc_cylinder_kit_for_Aprilia_RS125_etc_–_Rotax_122-3373.aspx
http://www.adrenalin-pedstop.co.uk/p/RS_125_Polini_154cc_cylinder_kit-1122.aspx
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 47 Svar: 53
Som sagt så er det udelukkende en mc jeg har til at skrue på. Hvis det ikke vil give noget effekt at skifte dele i motoren, så bliver den da også stående som den er.
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 47 Svar: 53
apr 2005
Følger: 94 Følgere: 99 MC-er: 1 Annoncer: 2 Svar: 2.835
Jeg kender ikke den eksakte model, men mange 2-taktere er voldsomt begrænset i indsugningen - f.eks. blev min EXC 250 leveret med ca. 12hk i sin tid. Nu har den vel knap 55 i åbent trim - udelukkende pga. andet forrør (og selvfølgelig andre dyser til at give mere saft).
Der er sikkert en del at hente ved at modificere eller udskifte udstødningen. De fleste 125'ere har godt 30hk i ubegrænset udgave.
Mvh mathias
apr 2005
Følger: 94 Følgere: 99 MC-er: 1 Annoncer: 2 Svar: 2.835
http://en.wikipedia.org/wiki/Expansion_chamber
Mvh Mathias
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 47 Svar: 53
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
men husk endelig også en ordentlig udstødning
apr 2005
Følger: 94 Følgere: 99 MC-er: 1 Annoncer: 2 Svar: 2.835
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 47 Svar: 53
Ellers er man vist ude i noget custom udstødnings bygning, fordi jeg kan absolut intet finde af komplette tun-udstødninger til den på nettet.
feb 2005
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 34 Svar: 759
Inden du begynder på en masse var det nok bedst at finde ud af hvilken motor der sidder på!
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
feb 2005
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 34 Svar: 759
Så er det med rotax 122 motor
Prøv at høre www.centro-ricambi.de om de kan skaffe en anden udstødning evt.
Der sidder nok en 28mm karburator på. Den kan skiftes til en 34mm (du skal så bare være sikker på at du kan få et indsugningsgummi til 34mm).
Polini kittet har jeg ikke hørt noget positivt om, stemplet bliver for varmt ved udstødningsporten og sætter sig...
Ellers her jeg en V-force 3 membran til salg, hvis det kunne have interesse
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 47 Svar: 53
feb 2005
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 34 Svar: 759
go' jul
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 47 Svar: 53
Der kommer et 154cc big bore kit på, 34 mm dellorto karburator, k&n filter, NGK Iridium tændrør samt en Athena tuning udstødning på. Og så har jeg bestilt nogle for og bag tandhjul så jeg kan prøve sådan lidt forskelligt.
Så det bliver sjovt at se hvordan den bliver og om den overhoved vil køre efter sådan en operation :S
Jeg kan jo skyde nogle billeder af processen til et fotoalbum hvis der var nogle der var interesserede i det.
God jul og godt nytår!
Aprilia ETX 125 tuning