2.073 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

skifte bremsevæske. skifte bremsevæske.

nu jeg alligevel er vel at bestille hjemme til at lave service kan jeg lige så godt bestille lidt bremsevæske også, så er det da også på toppen.

Men hvor meget skal man ca. regne med der skal bruges til en SV 650 K4?

Har flere gange set den foretrukne beholder til den gamle væske er en colaflaske med en gummislange gennem låget. Hvor finder jeg denne slange og hvilken størrelse er det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skifte bremsevæske.
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #1   4. jul 2010 Du skal bare have en meter 5mm benzinslange hos thansen - så er du kørende.

En liter bremsevæske er rigeligt selv hvis man skulle være lidt rundhåndet med det. :o)

• #2   4. jul 2010 Mål spidsen af niplen der sidder på kaliperen og køb en slange der er mindre indvendig, nippel 6mm, slange 4-5mm! Akvarie butik, cykelsmed, autoudstyrs forretning eller en mc forretning!
    Køb DOT4 br vædske.

• #3   4. jul 2010 Super. Tak for det, så slipper jeg for at købe 10 forskellige størrelser og prøve mig lidt frem - eller for at løbe tør før tid. smiley

• #4   5. jul 2010 Denne her

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4432&n=10

Jeg bruger sådan en
    Først tømmer næsten beholderen med denne ( Dog ikke så meget der risiker at komme luft i )
    Så nyt væske i, når beholderen er halv tømt så fylder jeg den igen, når den så igen er halv tømt så ved jeg at der er nyt væske gennem systemet .

Dette gøres 2 gange hvis der er 2 skiver på forhjulet

• #5   5. jul 2010 Steffen: så du påfylder vædske 6 gange, jeg har nu godtnok bare suget alt vædsken ud af systemet, også hældt det nye på, er sq ikke svært at få boblerne ud hvis det er det man er bange for.

Og når man nu er ved det, så er det en god ide at lige tage sine kalipre af også se hvordan de ser ud, giv dem evt en tur med noget petroleum så de er fine og rene smiley

• #6   5. jul 2010 Ja det er ca sådan .. Og nej det er ikke noget problem men luft men det er heller ikke grund til at få det i hvis man kan undgå det

• #7   5. jul 2010 Mnej, og hvis man har købt 1L vædske, så er der sq rigeligt, tror jeg udluftede min 15-20 gange på 1L
    Men hvis man vil spare lidt så er ½L også rigeligt, du kan jo aligevælge ikke bruge det vædske du har til overs til noget, da det bare står og samler fugt.

• #8   5. jul 2010 Gør nøjagtig det samme som Steffen med samme udstyr.

Det er desværre ikke alle mc der er lige lette at udlufte når der kommer luft i systemet, så hellere være sikker.

• #9   5. jul 2010 Morten P

Så er der mange værksteder som har store problemer ...

Jeg købte 1 Liter for 3 uger siden og den tappede han af en 25 Liters dunk ... Så det dur altså ikke .. ???

Jeg bruger det og det virker på min Samt min Nabo´s

• #10   5. jul 2010 Alle siger da at når du åbner en dunke, så skal det bruges, det er ikke godt hvis du lader det stå til næste service 1-2år, sådan en dunk er nok lufttæt, er dem med skruelåg du køber nok ikke.

• #11   5. jul 2010 Ja, tøm systemet HELT, blæs stempler ud med trykluft, PAS PÅ FINGRENE, gør stempler og kaliper rene, hvis der er rust må du vurdere om det kan poleres væk eller der skal nyt til! Saml dem med ATE bremsefedt inde i cylinder/kaliper og på stempel. Hvis ikke der har været utætheder før, ville jeg beholde gummitætningerne inde i kaliperen!
    Så er det bare at hælde væske på og lufte ud, kan være lidt bøvlet/langsommeligt!
    UNDGÅ AT ØDELÆGGE UDLUFTNINGSNIPLER!

Kommentér på:
skifte bremsevæske.

Annonce