{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

Erfaringer med +2r gearing til gadebru {{forumTopicSubject}}

Hej.

Hvad har i af erfaringer med +2r gearing til gadebrug på en maskine som min zx6r fx?

Jeg går og overvejer om jeg skal montere et supersprox-kædekit med 42tænder bag istedet for de 40 som er std. Jeg vil gerne have lidt bedre acc. samt kunne trække den lidt lettere op med wheelies. Men jeg kører også en del km (ca 8000 sidste sæson) hvor en del af dem er længere motorvejsstræk. Så den skal ikke være lavere gearet end jeg kan holde ud at høre på den på motorvej en del timer...

Hvad er jeres erfaringer med +2 gearing til gadebrug?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med +2r gearing til gadebru
  • #1   12. dec 2009 Funker fint, men overvej lige om det er det du vil hvis du kører meget motorvej.

    Www.gearingcommander.com der kan du se ved hvilke omdr du ligger på ved f.eks 150km/t med de forskelige gearinger.


  • #2   12. dec 2009 Jeg har rodet med gearingcommander.com tidligere idag, men efter deres udregning kører jeg hurtigere med +2r i forhold til std haha... så den skal man vist ikk stole så meget på...

    Jeg ved der er mange af mine amerikanske kolleger der kører med -1+2 til gadebrug men tror det bliver for meget hvis jeg skal kunne tage den på motorvej i længere tid også... Jeg vil bare gerne have en lille smule mere "umpf" når man ligger og leger med den uden jeg skal ned i 1. hver gang. Derfor jeg gerne ville høre jeres erfaringer inden jeg bruger pengene på kittet...


  • #3   12. dec 2009 Hmmm... det er åbenbart kun deres graf-funktion der driller lidt med tallene... Jeg har fundet ud af det nu. Hvis man aflæser tabellerne direkte istedet for graferne så passer det...

    Ved 130/t bliver ændringen i rpm kun 350rpm fra std.gearing til +2 så det er jo næsten ingen forskel når jeg pendler. I de lavere gear er der dog op til 1000rpm forskel alt efter hastighed, så der bliver den noget sjovere... smiley

    Bliver helt fristet nu...


  • #4   12. dec 2009 Sidespørgsmål - er +2r godt til både 600'ere og 1000'ere, sådan bare som hovedregel?

  • #5   12. dec 2009 Det er sgu ikke den store dybe beslutning at træffe om man skal gå 2 op bagpå, du får lidt optræk og taber en minimal del på toppen. værre er det ikke.

  • #6   12. dec 2009 Jeg ville bare gerne kunne nøjes med at købe 1 kædekit hehe... Jeg tror ikk jeg prøver alt for meget med +1, +2 og +3. Det bliver nok et sats på +2 og så må jeg forholde mig til det i forhold til std. Når forskellen som sagt kun er 350rpm ved 130/t i 6.gear så er det nok godt nok. Bliver helt fristet til at tage en +3 men det er også med at stoppe mens legen er god. Jeg gider ikk den skriger hele tiden... Kun når jeg skal have det sjovt...

  • #7   12. dec 2009 far til c-4: mener du jeg bør tage +3 til gadebrug så?

  • #8   12. dec 2009 Nej , jeg ville holde mig til 2. det passer generelt godt på sportsmaskiner syntes jeg. Pointen var bare at det ikke er en kæmpe beslutning at tage, for dit "tab" er ikke noget du vil mærke alligevel , udover måske en brøkdel tidligere gearskift.

  • #9   12. dec 2009 Lars L: Det kommer jo an på hvor mange tænder du har foran...

    Hvis du tager min gearing på std 15/40 svarer 3 tænder bagpå ca til 1 tand foran for at lave samme ændring.

    Hvis din cykel har en std.gearing på 16/40 skal du have 2,5 tand bagpå i forhold til 1 foran for samme effekt.

    En +2r gearing ligger dog for de fleste motorcykler inden for rimelighedens grænser og om du har +2,5 bagpå eller +3 giver næsten det samme jo... Derfor der er så mange der anbefaler +2r til mange forskellige maskiner...

    Lidt en kludret forklaring men håber du forstår... Tandændringen har ikke noget med ccm at gøre, men er set i forhold til standardgearingen.


  • #10   12. dec 2009 En af mine tidligere fireblades havde jeg 52 bagpå, det rykkede sgu, men ikke engang det syntes jeg ødelagde gearskiftene/kørslen specielt meget.

  • #11   12. dec 2009 Okay, tak smiley

  • #12   12. dec 2009 Far: Hvad har den som std.?

  • #13   13. dec 2009 Hmm nu er det et år eller to siden , så jeg kan ikke huske det, men jeg mener at man gik 8-10 op. og tror nok også at vi gik en ned foran for det ikke skal være løgn.

  • #14   13. dec 2009 holy shit.... det er sgu da en ændring der er til at tage at føle på så...! Så drastisk en gearing vil jeg nu ikke ud i... damn... Det skulle da være til bane så, hvis det var... -1+10 så er du jo næsten ved stuntgearing smiley

  • #15   13. dec 2009 Det var også planen lige netop, men endte med at sælge den fordi jeg ikke kunne nænne at smadre den alligevel ;(

  • #16   13. dec 2009 Men anyways. Du kan fint gå 2 op.

  • #17   13. dec 2009 tak for input...

  • #18   13. dec 2009 2 op kører jeg også med har haft 2 op bag og 2 ned foran ca. 10 tænder i alt det er ret irreterende at kører med benzin økonomi kan du mærke det på


  • #19   13. dec 2009 giv du den bare 2 tænder bag på, det er ok til gade brug selvom du kører en del på motorvej, men du skal nok heller ikke give den flere

  • #20   13. dec 2009 FIk +6 bagpå min gamle TLR1000. Det gav sku noget mere bundryk:)

  • #21   13. dec 2009 Den billige prøveløsning er at købe det forreste tandhjul en tand mindre en det originale.... Det svarer næsten til 2 tænder bagpå...... Det koster ca 100.- at afprøve om det er noget for dig.....

  • #22   13. dec 2009 Ja det svarer til 2,7 tænder bag... Det var da værd at prøve.

  • #23   14. dec 2009 Men et mindre tandhjul foran, giver også en kraftigere belastning af kæden samt en risiko for, at kæden slæber på bagsvingeren! Jeg ville gå for 2 eller 3 tænder bagpå. Skal i øvrigt selv have gearet min DL'er om i vinter og vælger, at smide 3 tænder mere bagpå!

  • #24   14. dec 2009 Husk at når du gearer om virker dit speedometer ikke korrekt mere det giver flere kilometer på tælleren ved mindre du køber en speedohealer der kan lave signalet om.

Kommentér på:
Erfaringer med +2r gearing til gadebru

Annonce