924 visninger
|
Oprettet:
Erfaringer med +2r gearing til gadebru {{forumTopicSubject}}
Hej.
Hvad har i af erfaringer med +2r gearing til gadebrug på en maskine som min zx6r fx?
Jeg går og overvejer om jeg skal montere et supersprox-kædekit med 42tænder bag istedet for de 40 som er std. Jeg vil gerne have lidt bedre acc. samt kunne trække den lidt lettere op med wheelies. Men jeg kører også en del km (ca 8000 sidste sæson) hvor en del af dem er længere motorvejsstræk. Så den skal ikke være lavere gearet end jeg kan holde ud at høre på den på motorvej en del timer...
Hvad er jeres erfaringer med +2 gearing til gadebrug?
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.875
Www.gearingcommander.com der kan du se ved hvilke omdr du ligger på ved f.eks 150km/t med de forskelige gearinger.
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 637
Jeg ved der er mange af mine amerikanske kolleger der kører med -1+2 til gadebrug men tror det bliver for meget hvis jeg skal kunne tage den på motorvej i længere tid også... Jeg vil bare gerne have en lille smule mere "umpf" når man ligger og leger med den uden jeg skal ned i 1. hver gang. Derfor jeg gerne ville høre jeres erfaringer inden jeg bruger pengene på kittet...
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 637
Ved 130/t bliver ændringen i rpm kun 350rpm fra std.gearing til +2 så det er jo næsten ingen forskel når jeg pendler. I de lavere gear er der dog op til 1000rpm forskel alt efter hastighed, så der bliver den noget sjovere...
Bliver helt fristet nu...
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 25 Emner: 26 Svar: 1.325
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 637
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 637
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 637
Hvis du tager min gearing på std 15/40 svarer 3 tænder bagpå ca til 1 tand foran for at lave samme ændring.
Hvis din cykel har en std.gearing på 16/40 skal du have 2,5 tand bagpå i forhold til 1 foran for samme effekt.
En +2r gearing ligger dog for de fleste motorcykler inden for rimelighedens grænser og om du har +2,5 bagpå eller +3 giver næsten det samme jo... Derfor der er så mange der anbefaler +2r til mange forskellige maskiner...
Lidt en kludret forklaring men håber du forstår... Tandændringen har ikke noget med ccm at gøre, men er set i forhold til standardgearingen.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 25 Emner: 26 Svar: 1.325
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 637
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 637
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 637
mar 2007
Følger: 78 Følgere: 76 MC-er: 2 Emner: 105 Svar: 3.233
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 21 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 255
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.745
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.137
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 637
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.189
mar 2007
Følger: 78 Følgere: 76 MC-er: 2 Emner: 105 Svar: 3.233
Erfaringer med +2r gearing til gadebru