Falder ikke i omdr. (Dr250) {{forumTopicSubject}}
Jeg har en Suzuki DR250 som jeg bruger til dagligt.
Den har så fået endnu en dum idé.
F.eks. hvis man kobler ud for at skifte gear så falder den ikke i omdrejninger. Eller hvis man stopper ved et kryds og kobler ud, så står den med forhøjet omdrejninger.
Hvis jeg så bremser motoren ved at koble lidt til, så falder den fint ned i tomgang.
Hvis jeg så giver den et lille gasstød så hænger den oppe i omdrejninger igen.
Mit kabel til omdr.tælleren er sprunget, så ved ikke hvor mange omdr. den står med.
Har netop lige renset karburatoren og arbejdet med den, og det virker ganske fint.
Men den gør det stadig.
indsugningsstudsen virker tæt, men har ikke tjekket det med bremserens eller lign.
Det er det samme kold som varm.
Da den bruges til daglig og jeg er mekaniker, så gider jeg ikke rode for meget med den, fordi jeg ikke har tiden eller lysten.
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 100
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 253
Må vente til jeg kommer på arbejde igen.
Ville bare lige høre nogle flere ad
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 41
Tror mere din fejl ler er gaskabel hænger, og dermed ikke lukker helt for spjældet. eller der er ir eller lign. der hvor spjældet køre op og ned i karb.
Prøv at hive luftfilter af og se om spjældet lukker helt ned.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
apr 2006
Og første tanke jeg havde, men det er ikke problemet.
Men kom gerne med flere idéer
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
apr 2006
Det er ikke kablet eller spjældet den er galt med. Har prøvet at fjerne kablet og selv drejet på spjældet og det er det samme.
Det er ikke et spjæld man trækker op eller ned. Men bare åbner og lukker.
Men den har jo en variabel venturi og har tænkt på om det er stemplet der ikke går ned igen eller noget i den stil. Den arbejdede dog fint da jeg havde den af for at rense den. Men må have luftfilter kassen af for at se den i aktion..
Falder ikke i omdr. (Dr250)