{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

Sommer tur 2008. {{forumTopicSubject}}

Hej alle,- og godt nytår..

Jeg er "gammel" nybegynder på mc, dvs jeg har ikke kørt i 12 år men nu er tiden og økonomien til det igen.
Jeg vil meget gerne på tur med andre lige sindede til sommer,- har kikket på div. sider for mc ferie - det ser altsammen meget hyggeligt ud, men til min skræk ser jeg ikke en eneste V2 uden kåbe (chopper) har nærlæst de fleste køre beskrivelser og de ligger på ca 350-380 km. pr. dag det er ikke afskrækkende i sig selv, det tror alle kan være med på,- men hvis de få kilometer bliver kørt i høj fart, vil noget af hyggen blive tabt. Så hvis der er nogle der har prøvet en sådan fællestur vil jeg meget høre jeres meninger, på godt og ondt - og hvis der er nogle der har lyst til selv at arrangere en tur syd på i 2008, hvor tempoet så det passer til en V2 unden kåbe er jeg meget interesseret iat høre om ideén.

Mvh. Henrik.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sommer tur 2008.
  • #1   1. jan 2008 Hvis du overvejer en tur til Alperne / nord Italien kan jeg anbefale hotellet her (link fjernet)

Tag bil toget derned ellers falder man i søvn på den kedelige motorvej. Brug jeres tid på at planlægge turene og find ud af om i vil køre hårnåle sving eller flotte stræk uden om bjergene.

Det eneste tidspunkt hvor du måske kommer til at hænge bagefter er på motorvejen,

• #2   2. jan 2008 Også et godt nytår til dig og andre.
    Det kunne være en idè at finde nogle "artsfæller", enten den samme model eller nogle der har samme type mc, eller kørsestil.
    Når du nu ikke har kørt i 12 år er det nok en god ide at vænne bagdelen til din nye "sofa" før du triller den store tur, men det er ikke noget problem at klare længere dagsetaper hvis man ikke har nogle fysikse skavanker på en naked.
    En marchhastighed på 120-140Km/t på motorveje er realistisk også i forhold til benzinøkonomien, tankstop,pauser.
    Når du ved hvor du skal hen, så søg efter om der er nogle lokale Intruder/"sofa" ejere i nærheden enten på ruten eller bestemmelsesstedet, og tag evt. kontakt, som regel er der en utrolig gæstfrihed hos de fleste klubber, mcejer rundt om, der hellere end gerne vil forslå veje, endda køre med dig på en lille rundtur for at vise dig deres egn. Her kan du se et par billeder, uden kåbecykler http://www.deemaac.dk/?Billeder:Tr%E6f:Kulmbach_2004&pic=21&page=2 , der er på tur med de lokale, og sikke bjergveje de kunne finde med sving. Det forgik i et tempo, der gradvist blev øget, i takt med at vi bjergløse dansker fik fornæmmelsen af at smide sofaen korrekt ind i svingene.
    Med henysn til togtransport er min egen holdning:
    "Ud og se med DSB? Nej tak, jeg har MC!"
    Og H.C.Andersen i version "M.C. Andersen": At rejse er at køre Mc"
    Som nævnt i indledning er det vigtigt at, dem du køre med har samme indstillning til turen,formål,sted.
    God planlægning og tur, der er jo tid til at drømme.

• #3   2. jan 2008 http://www.mc-ferie.dk/

Hej

var på denne i 2007 og det var fedt.

Vi var inddelt i to hold så man kunne selv vælge. der var også chopper med...

Kan varmt anbefales.

Vil du se flere billeder eller have andre oplysning så send mig en mail.

mch
    Carsten

• #4   2. jan 2008 hejsa.

jegvar på Baltikum rundt i august sidste år på min VS 800 uden problemer. Den læmgste tur vi kørte var på ca 600 km. første dag. Der havde jeg dog fået nok.

Vi var 27 personer på 20 cykler af blandet herkomst og stil og som sædvanligt i så stor en gruppe klagede halvdelen over at det gik for hurtigt og den anden halvdel over at det gik for langsomt :-))

Det er da en god idé at trille med ligesindede cykler, men hvis farten og ruten aftales hjemmefra ved alle hvad de går ind til

En anden vigtig ting at få aftalt er tanke/tisse/ryge pauser. Jeg havde en af de mindste tanke (12 ltr.) og skulle derfor tanke for hver ca. 200 km. Det lod til at passe alle.

Jeg barsler med at lave en ny tur derover i år for en mindre gruppe (ca. 5-6 cykler). Se evt. mit fotoalbum i galleriet fra turen.

Gert

Kommentér på:
Sommer tur 2008.

Annonce