2.978 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Kørsel med cancerramte børn Kørsel med cancerramte børn

Hey venner...

Igen i år afholder Sneglene MC deres årlige tur med kørsel af cancerramte børn.

Jeg var med sidste år, og uden at overdrive, kan jeg roligt fortælle jer, at det er en af de smukkeste dage i mit liv. Jeg er selv mor, og kan sagtens sætte mig ind i, hvordan det må være for et lille barn, at blive ramt af sådan en forfærdelig sygdom smiley Men børnene er smilende, bedårende og går lige i hjertet på en!!

Så hvor mange af jer, er med på at give børnene en fed dag??? Jeg må lige minde jer om, at i skal sørge for at være 100% raske, da vi ellers kan komme til at smitte dem, i og med de er så modtagelige overfor alt. Det er utrolig vigtigt, at man ikke har den mindste forkølelse, hvis man dukker op!!

Desværre er kørsel med cancerramte børn også ramt af den nye lov om, at vores bagsædepassagerer skal være min. 135 cm. Så mange af børnene kan måske ikke komme med bag på smiley

Men her er invitationen så, sakset fra Sneglenes hjemmeside. Håber på at se mange af jer til en dag i den gode sags tjeneste!! Husk at vaske jeres cykler smiley

Invitation:
Igen i år kører MC Sneglene med cancerramte børn til Bakken

Lørdag den 25 august 2007.

Vi mødes på Strandboulevarden 122. København Ø og turen starter kl 9.00. Der er en kop kaffe og et rundstykke fra kl 8.30.

Foreningen Cancerramte børn mødes kl 10.30 ved den røde port lige udenfor Bakken. Foreningen har søgt dispensation for den nye 135 cm lov i justitsministeriet, men vi ved endnu ikke om vi får den. Hvis vi ikke får dispensation kan vi desværre ikke køre med børn under 135 cm på solomotorcykler, så vi opfordrer sidevognskørere til at møde talstærkt op.

Venner af MC Sneglene er velkommen til at deltage.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spots 400 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.
  • Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Fix electricity issue 1.000 kr.
  • Samling og montering af garderobeskab 1.191 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørsel med cancerramte børn
  • #1   11. aug 2007 Genial ide.

Bor desværre alt for langt væk, men synes dem som kommer fra den egen, skal dukke op.

Kunne forestille mig hvor glade de ville blive.

• #2   11. aug 2007 Ja rigtigt flot iniativ.....Bor desværre selv i nord/vestjylland......Men thumbs Up for arrangementet smiley

• #3   11. aug 2007 Også klap herfra - superfed ide !

Håber I får god opbakning ( bor desværre osse i Jylland ).
    Kunne være vi jyder skulle prøve noget lignende med børneafd. på Skejby Sygehus.

Skriv gerne om arr. når I har afholdt det smiley

• #4   11. aug 2007 Hvad med at tromle en stak jyder sammen og vise flaget... Det godt arrangement skal da støttes.... Har jeg tid den weekend, kører jeg sku turen... der er kun 250km der over... :o)

• #5   11. aug 2007 jeg er frisk, hvis vejret tillader det.

Jeg møder op på strandboul.

Thomas

• #6   11. aug 2007 Den er jeg med på Christian........ Har snakket om det nogle gange.... man kunne hver især købe et stykke legetøj og donere. Det er altid der der bliver sparet på børneafdelingerne. Næsten alt deres legetøj er doneret og er ikke det nyeste længere.
    Sorry SVea, ville ikke spamme din tråd...... Fedt initiativ..... og de jyder som piver skulle skamme sig, for hvormange fra sjælland var det nu lige der var til Julemærketuren......

• #7   12. aug 2007 Jeg anser det sørme ikke som spam Kim!! Det er en god idé, at samle ind, jeg ved dog ikke lige hvordan dette foregår. Jeg kunne forestille mig, at deres legetøj skulle være noget, der kunne desinficeres let.

Det er ikke decideret børn fra et hospital med, men børn og unge, der er medlem af cancerforeningen for børn og unge. Nogle af børnene er helbredte. Når vi ankommer ud til Bakken, så plejer der efter lidt tid, at ankomme en bus, med de børn, der er for syge til at køre med de andre.

Håber at se mange af jer, og hvis nogle af jer jyder deltager, skal i få min største respekt smiley

• #8   12. aug 2007 Tror seriøst ikke vi får en bøde for at køre med nogen under 135. De fleste police har jo et hjerte og en hjerne:)
    Jeg kan sagtens komme, men kan ikke stille en hjlem til purken så hvad gør man så?

• #9   12. aug 2007 Jeg har en søn på snart 8 år. Han har 2 hjelme, som jeg tager med. Men ellers så har cancerforeningen for børn og unge en masse cross hjelme. De skøjter dog noget rundt på hovedet af ungerne. Så hvis man alligevel har en hjelm i str. small kan man jo evt. tage den med. Jeg tager også et ekstra af min søns rygskjold med, og det kan folk jo også gøre, hvis de har et til overs!!

Selvom man ikke har mulighed for at have en bag på, så håber jeg da, at folk vil deltage alligevel. De glemmer alt om sygdom for en stund, og det er bare fedt at se dem rende rundt.

• #10   12. aug 2007 Jeg har været med nogle år og jeg er helt enig - det er utroligt rørende at se glæden i børnenes øjne når de får en tur og ser alle de mc´er.

- Det jeg har oplevet er at der ER hjelme til børnene, så det er ikke et problem.
    - Med hensyn til den nye "135" lov tror jeg ikke der er tvivl om at loven skal overholdes. Dette selvfølgelig medmindre man har indhentet dispensation.
    - Donering af legetøj kan være en idé, og her er det en idé at tale med bestyrelsesmedlemmerne i foreningen "Cancerramte børn", de er tilstede under arrangementet.
    - Tal evt. med MC-Sneglene ( http://www.mcsneglene.dk/ ) ved spørgsmål eller forslag.

mvh ClausL
    Homep: (link fjernet)

• #11   13. aug 2007 Sneglene har desværre ikke fået den ønskede dispensation, så det skal være børn over 135 cm vi skal køre med.

Men kom nu frisk drenge og piger og mød op. Det er virkelig en super givende dag for både os og ungerne!!!

• #12   13. aug 2007 Kender ikke nogle "snegle mc'er" ;-), men jeg har skrevet dagen op i kalenderen. Kan dog ikke love noget 100% desværre.

Årsagen er at jeg lige (i dag) er startet som folkeskolelærer og derfor, udover at have lidt mange jern i ilden, nok desværre også er bærer af alverdens forkølelse og influenza sygdomme her de første par måneder, ind til mit immunforsvar har vænnet sig til alle bombardementerne fra de kære børn... smiley

Så det er altså ikke fordi jeg ikke orker at køre de 50-100m over til nr. 122 smiley Jeg regner dog med at dukke op!

• #13   14. aug 2007 Skal man dukke op? Ingen tilmeldning eller noget ?

Mvh Brian H

• #14   14. aug 2007 Nope, ingen tilmelding - man kommer bare smiley

mvh ClausL

• #15   14. aug 2007 okay... super.. så dukker jeg sku nok op hvis kalenderen tillader det..! (læs: fruen smiley )

• Mathias P
    Mathias P Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #17   16. aug 2007 Genialt arrangement...

Ville utroligt gerne møde op, men har desværre ikke fået kortet endnu... Så går ikke smiley Men vil meget gerne høre om det, når det har været afholdt..
    Men en ting er sikkert, hvis det holdes næste år, kommer jeg smiley

• #18   16. aug 2007 Mathias P: Du kan da sagtens sidde bagpå en mc og se det derfra, der plejer at være masser af mulighed for det!

mvh ClausL

• Mathias P
    Mathias P Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #19   18. aug 2007 Det er jo meningen at de små børn skal det smiley

• #20   18. aug 2007 Jeg mener at der er tilsvarende tur i odense også.

Jeg kan bare ikke huske tid og sted.

• #21   20. aug 2007 Kommer da også.
    Mvh Jan

• #23   24. aug 2007 Ses derinde....

• #24   24. aug 2007 vi ses , jeg prøver at finde derind!

• #25   24. aug 2007 Jeg kommer også..

• #26   24. aug 2007 Det vil jeg glæde mig til - vi ses!

• #27   25. aug 2007 Hey!

En lidt sen besked...

1) Jeg er desværre blevet syg med halsbetændelse, men vil gerne køre med og støtte op om arrangementet alligevel.

2) Kan jeg stadig det, hvis jeg undlader at køre med børn bag på mc'en og sørger for at holde god lang afstand til jer andre derude?

3) Jeg er chauffør på rutschebanen og vil, hvis I ønsker det gerne køre en tur med børnene, hvis der kunne være noget sjovt for børnene i at det er en af os MC'ister der kører vognen? - men kun hvis det kan gøres uden fare for deres sikkerhed!, evt. ved at jeg har en maske på (sidder bagerst i vognen). Jeg kan desværre ikke give gratis ture, men måske en ekstra tur hvis vi ikke er for mange.

4) Vi snakker videre om det når vi mødes i morgen tidlig smiley

• #28   25. aug 2007 jeg må desværre hoppe fra og det er ikke med god vilje smiley
    havde håbet mit baghjul ville falde ordentligt på plads ved at køre lidt i aften men det er det desværre ikke og tør simpelthen ikke take børn bagpå så... men i må have en god tur imorn!

• #29   25. aug 2007 Hey Christian...

Måske er det bedre for dig og børnene, at du bliver hjemme, selvom det er død ærgeligt. Men mange af børnene er virkelig modtagelige overfor alt. Og du behøver jo ikke engang at stå lige op i ansigtet for at smitte dem smiley Det ville være tragisk, hvis man fik smittet et af børnene!!

Jeg ved ikke med rutschebanetur. I forvejen har børnene hele Bakken for dem selv, og de får det vist enten gratis eller noget i den stil. De går ind på Bakken ved 10-11 tiden mener jeg, og det er så der vi kører hjem igen...

Men om ikke andet, så må du i hvert fald have rigtig god bedring..

• #30   25. aug 2007 Ok, jeg bliver hjemme, jeg ville alligevel ikke kunne bære at smitte de kære børn med noget.
    -Havde helt glemt det med at de har Bakken for sig selv... Har jo kørt ture med dem før derude.

Må se at komme med næste år i stedet for smiley

God tur!

• #32   25. aug 2007 Fuldstændig enig med Flemming smiley

Lidt billeder fra idag
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=3018

• #33   25. aug 2007 Ja tusind tak for en super dejlig dag til både store som små!!!

• #34   25. aug 2007 Det var en oplevelse af de helt store - For mig og helt sikkert også for ungerne og deres forældrer. Hatten af for Jer der har arrangeret det hele...

• #35   26. aug 2007 (link fjernet)

• #36   27. aug 2007 Fantastisk gode billeder smiley

• #37   28. aug 2007 Enig med Tommy D. Kommer næste år.Svea dejligt at se din omsorg for børnene, udlån af rygbeskytter. Mvh Jan

• #38   29. aug 2007 Ja, det manglede jo bare andet Jan. Der var en af de små piger, som synes, at nu var hun helt professionel motorcykelist, når hun havde rygskjold på. De var nu så bedårende alle børnene

• #39   29. aug 2007 Det så bare rigtigt godt ud da I kørte ud fra nr. 122. Ærgeligt jeg ikke kunne være med og støtte op om dette fantastiske arrangement, men der kommer vel en tur igen næste år...?

Skriver I en reminder herinde næste gang, der er køretur med cancerramte børn, så det ikke bliver glemt et sted i mit distræte sind? smiley

Kommentér på:
Kørsel med cancerramte børn

Annonce