1.691 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
europatur europatur
God aften.
Jeg har bestluttet mig for at jeg skal bruge min sommerferie på at køre motorcykel rundt i europa, jeg har intet planlagt endnu-men det bliver en længere tur jeg skal på.
Min plan er at tage et telt med, og sove på campingspladser jeg finder, evt. enkelte overnatninger på hotel.
Hvad er nice at have med på sådan en tur?
gode steder at tage hen?
godt udstyr?
Nogen der har været afsted på en længere tur?
Kom med jeres erfaringere..
1 synes godt om
apr 2014
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 79
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 358
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.539
apr 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 296
Pak så lidt som muligt, som de andre siger. Personligt ville jeg klart tage et telt med og smide mig i udkanten af skove/marker eller ved vandløb for at spare penge (moar gasoline). Det meste kan laves med meget lidt værktøj. Du kan koge kaffe i sølvpapir på udstødningen. Husk telefon med strøm på og visa med dækning og så afsted.
jan 2009
Følgere: 6 MC-er: 5 Emner: 5 Svar: 443
https://www.youtube.com/watch?v=S9KkCMNmCBI
jun 2014
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 192
kasko forsikring
Blåt sygesikrings kort.
ulykkes forsikring
rejse forsikring
Vej hjælp
kontanter, da der er steder de kræver at man køber for et min. beløb hvis du vil bruge visa. eller andet og andre steder hvor de slet ikke modtager kort.
landkort eller rigtig GPS ( mobil dækning kan være rigtig elendig )
GPS tracker på MC
Mobil med rejse/hotel aps air bnb
digital fotos/kopi af dine papirer på mobil eller online drev
oplader til div.( måske sol oplader )
Lille trykluft pumpe og lappe grej
ICE kort ( i tilfælde af ulykke kort med navn og nummer på noget familie og venner i DK )
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
Du kan forberede dig ALT for meget, tjekke zillioner af lister og høre på gode idéer. Selvfølgelig er det basale nice at have styr på, og jeg tror faktisk også meget på, at du godt er klar over, at du skal huske pas, penge og mobilos (samt lader). Og få nu tjekket din MC minimalt, således den kan holde undervejs på turen. Alt dette VED DU JO GODT!
Dernæst.....KOM AFSTED!
Om du vælger at bo på camping, i skoven, medbringer dit usle telt og skumle liggeunderlagt - eller om du finder ét af de utallige familiedrevet Gasthof-steder som findes i zillion-tal i Tyskland, tja, det betyder mindre. Selvfølgelig kan du spare lidt med kogeblus, liggeunderlag og trist telt....ensomheden melder sig hurtigt! Find nu frem til Biker-stederne (der findes mange - søg og du skal finde), hvor du kan finde overnatning for EUR 30,- og op inkl. morgenmad, en seng og mulighed for bad.... find ud af om du primært vil KØRE og SE meget, eller om du skal have dagsture på 300-400km, nyt overnatningsted hver dag eller finder noget i 2-3 dage og slår lejr- og kører ud derfra. Mulighederne er mange - og DU står overfor at skulle starte dine EGNE erfaringer, få dine EGNE oplevelser - minder som indsættes på hjernen - og jeg kan garantere dig for, at uagtet om du planlægger 100% eller bare 25%, så får du masser af oplevelser.
Glem alt det du ikke lige selv kan støve op.... KOM AFSTED!
God tur - berigende oplevelser venter på dig.....varme, fugt, regn, kulde og alt det som gemmer sig i godteposen!
Bedste hilsener fra ham der årligt ruller 20-25.000km rundt i Europa - og helst HELT UDEN planlægning!
dec 2003
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 76 Svar: 322
Som allerede nævnt, er Østeuropa spændende og billigt. Der kan du bo på okay hoteller og lade teltet sidde på motorcykel (som står i baggården eller i en lukket garage) medens du suger energi af et godt måltid mad og en go madras.
Har du spørgsmål til noget af det du ser og læser undervejs, så kontakt mig. Jeg svarer gerne og hjælper hvis jeg kan
Ha en fantastisk god tur
Peter
P.s. her er link til en Østeuropæisk rejse: http://bikeadventurist.com/turberetninger/reportager%20fra%202015/2015.05.%20balkan%20rundt/index.html
dec 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 1 Svar: 16
dec 2015
Følger: 1 Svar: 53
Medbring:
Værktøj til det meste på cyklen. I hvert tilfælde til kædejustering.
Lappegrej i form af propper.
Minikompressor til det 12v stik du selvfølgelig har monteret.
Måske kogekande til 12v. Nescafe.
Lidt vaskepulver.
Let kogegrej.
Sovepose og lille VANDTÆT telt.
Konservesmad købes undervejs.
okt 2017
Følger: 41 Følgere: 290 MC-er: 1 Emner: 27 Svar: 807
Jeg tænker på i forhold til tyveri....
#6: Jeg er ret glad for kaffe. Jeg gad altså godt at se dig lave den i sølvpapir på udstødningen.....
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.539
dec 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 1 Svar: 16
okt 2017
Følger: 41 Følgere: 290 MC-er: 1 Emner: 27 Svar: 807
europatur